אא

המלונאים בעד סנטלי פישר

בהתאחדות המלונות תומכים בנגיד בנק ישראל, שעצר את התרסקות שער הדולר. בחישוב שערכו בהתאחדות נמצא כי אם שער הדולר היה עומד על 3.2 שקל, המגזר המלונאי היה מפסיד 650 מיליון ש"ח.

Shutterstock Shutterstock
"כתעשיית ייצוא, גם המלונאות הישראלית רגישה מאוד לשער החליפין של הדולר. דולר חזק - טוב לתיירות, טוב למשק הישראלי ולכלכלה", כך אומר היום רפי פרבר, סגן נשיא התאחדות המלונות בישראל.

לדברי פרבר: "לאחרונה יש ירידה חדה בביקושי התיירות הנכנסת בסדר גודל של למעלה מ- 25%. על כך נוספה החרדה שלנו המלונאים משער דולר נמוך. אילולא התגייסותו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר לאחרונה לעצור את נפילת שער החליפין של הדולר, יכולנו למצוא את עצמנו תוך זמן קצר שוב ברמות של 3.2 ₪ לדולר. זאת התדרדרות מסוכנת לתעשיית התיירות".

בהתאחדות המלונות בישראל חישבו ומצאו כי: שער דולר של 3.2 ₪ יגרום להפסד הכנסות של תעשיית התיירות ושל המשק הלאומי בהיקף של כ- 2.5 מיליארד ₪!, מתוך זה הפסד הכנסות למגזר המלונאי של כ- 650 מיליון ₪.

לדברי פרבר: "גם התשומות של המלונות התייקרו , גם אנחנו מתמודדים עם משבר בתיירות הנכנסת וגם דולר נמוך מאיים עלינו. במצב שכזה אין לנו אפשרות כמעט לייקר את מחירי המלונות ולכן תפעול חלק ניכר מהם הופך ללא כדאי. אם הדולר יתרסק עד לרמה של 3.2 ₪ - הרבה מהמלונות יסגרו אגפים, יצטמצמו ואפילו ייסגרו לגמרי, ויחד איתם ימצאו את עצמם מחוסרי עבודה גם כ- 3,000 עובדים. אי לכך, אנו מבקשים לחזק היום את מאמצי נגיד בנק ישראל לייצוב שער החליפין של הדולר, מאמצים קריטיים לקיומה של תעשיית התיירות. אנו גם קוראים לממשלת ישראל לנקוט לאלתר במדיניות של העדפת תעשיות הייצוא, ובכללן התיירות, בכל הקשור בהעמדת אשראי זול וזמין והקפאת התשומות הקשורות לרגולציה הממשלתית".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: