אא

אינטרנט אלחוטי בבתי מלון כיתרון שיווקי

השימוש באינטרנט אלחוטי באתרים ציבוריים בישראל צובר תאוצה, ובתי מלון רבים מעניקים לאורחיהם את השירות, באמצעות חברת SMARTNET. בועז ארבל, מנכ"ל החברה: "אנחנו מממנים את כל העלות והמלון מתחיל להרוויח מהיום הראשון בהסדר של חלוקת הכנסות".

Shutterstock Shutterstock
בדומה לשירותים רבים, שבעבר נחשבו אקסקלוסיביים ולא היו נפוצים, כך גם השימוש באינטרנט אלחוטי באתרים ציבוריים, הפך בשנים האחרונות לנגיש להמונים ולפופולארי.

אחד התחומים, שבו הפך השירות לפופולארי במיוחד, הוא בתעשיית המלונאות. האינטרנט האלחוטי מהווה יתרון שיווקי חדשני עבור בתי המלון ושירות הכרחי עבור חלק גדול מקהל הלקוחות. אם בעבר השירות היה נפוץ בבתי מלון המיועדים לאנשי עסקים, הרי שכיום ניתן למצוא אותו גם בבתי מלון המיועדים לנופשים, ללא קשר למיקום גיאוגרפי ולרמת בית המלון. 

בעבר האורח היה צריך להביא איתו את המחשב הנייד לבית המלון כדי להשתמש באינטרנט, וכיום אפשר לגלוש גם באמצעות הטלפון הסלולארי או באמצעים נוספים, שבתי המלון מעמידים לרשות האורחים.

בועז ארבל, מנכ"ל חברת SMARTNET, המתמחה באספקת שירותי אינטרנט אלחוטי לבתי מלון, אומר: "החברה שלנו מתמקדת בעיקר באספקת שירותי אינטרנט אלחוטי לבתי מלון. כל חברה צריכה לעשות את מה שהיא הכי טובה בו. יישום והפעלת שירותי אינטרנט אלחוטי זה מה שאנחנו עושים הכי טוב. אורח במלון מצפה לקבל את השירות, בצורה פשוטה ובאיכות גבוהה, כמו את שאר השירותים, שמציע המלון. החברה שלנו מונה למעלה מ- 30 עובדים וביניהם מחלקות התמיכה הטכנית, הטלפונית ומערך הטכנאים שלנו, שפועלים 24/7 ומספקים שירות מקצועי ומהיר".

מי קהל הלקוחות שמשתמש באינטרנט בבתי המלון? 
"הקהל מגוון ביותר, החל מילדים ובני נוער, שנהנים מאתרים, כגון: webkinz ו- facebook, ממשיך באנשים שמתעדכנים בנושאים שונים ונשארים בקשר באמצעות מיילים, וכלה באורחים שמדברים באמצעות ה- skype, כי האנשים מבינים, שיותר יקר לדבר בטלפון מאשר להשתמש באינטרנט האלחוטי".

כיצד לקוחות המלון מתחברים לשירות וכמה עולה להם התענוג?
"אנו מאמינים במתן אופציות רכישה מגוונות, שיתאימו לכל צרכי האורחים. לכן אנו מעניקים ללקוח את האפשרות לרכוש את השירות בקבלה, לחייב את החדר שלו באמצעות המחשב האישי או לרכוש באמצעות כרטיס אשראי און ליין בצורה מיידית ואינטואיטיבית. למי שאינו מצוייד במחשב, הקמנו בחלק מהמלונות חדרי אינטרנט, ויש גם עמדות קיוסק, שניתן לשלם בהן במטבעות".

בנושא עלויות השירות, מוסיף ארבל: "ישנן חבילות שירות שונות בהתאם לצרכים של האורחים ובהתאם למלון. בדרך כלל ניתן למצוא תוכניות לשעה, יום, שבוע וחודש. המחיר הממוצע היום בישראל לתוכנית של 24 שעות, שהיא הנפוצה ביותר, עומד על כ- 80 ₪. במספר בתי מלון התחלנו השנה להשאיל מחשבים ניידים לאורחים. אורח, שאין ברשותו מחשב נייד, יוכל במחיר תוכנית הגלישה לקבל מחשב לשימושו האישי. כך אנו מוודאים שכל אורח המגיע למלון יוכל להתחבר לאינטרנט".

יש כיום אינטרנט אלחוטי בחינם במקומות ציבוריים שונים ובבתי קפה ויש מלונות שנותנים את השירות בחינם. למה שהלקוחות יסכימו לשלם עבור השירות? 
"יש להבדיל בין רמת השירות, לה מצפה לקוח, שמגיע לשעה לבית קפה, לבין אורח, שמגיע ללון בבית מלון ושילם על כך ממיטב כספו. בתי המלון מחויבים לספק שירות ברמה גבוהה ביותר עם מינימום תקלות ועם תמיכה מהירה ומקצועית לכל בעיה. במספר בתי מלון, בהם אנו מפעילים את השירות, קיים בית קפה בשטח המלון המציע שירות בחינם. לפי מה שראינו, אורחים שהגיעו למלון העדיפו לשלם, לקבל שירות אינטרנט אמין ואיכותי, ללא ניתוקים והפרעות, וליהנות מהנוחות והפרטיות שמציע החדר בניגוד לבית הקפה. על שירות טוב מישהו צריך לשלם והלקוחות מבינים את זה".

ארבל מוסיף בעניין זה, כי "ספקית אינטרנט מובילה בברזיל, איתה אנחנו עומדים בקשרים עסקיים, חוותה על בשרה מעבר חלקי של השוק ממודל של תשלום עבור גלישה למודל חינמי. לאחר כשנה וחצי של עבודה במודל זה השוק חזר למודל של תשלום, כיוון שלא הצליח לספק שירות אמין ואיכותי במודל החינמי".

מה ההשקעה הנדרשת מבית מלון כדי לתת את השירות ללקוחותיו? 
"המודל העסקי שלנו הוא אפס השקעה למלון וחלוקת הכנסות במהלך הסכם השירות. ההשקעה הראשונה בציוד תלויה, כמובן, בגודל ובמורכבות המבנה, אך ההשקעה השוטפת במתן השירות, באחזקת צוות עובדים גדול מספיק על מנת להפוך את המענה למהיר ביותר, היא ההשקעה הגדולה יותר. SMARTNET מממנת את כל העלות והמלון מתחיל להרוויח מהיום הראשון בהסדר של חלוקת הכנסות. כך שמדובר ב win win situation לכל המעורבים. כיום אנחנו מסוגלים להפעיל שירות במלון מאפס ב- 3-4 ימים ולבצע בדיקות קליטה קפדניות בכל נקודה ונקודה במלון, כולל בחדרים, בחצרות ובאיזור הבריכה. זה היופי, במודל העסקי שלנו – הלקוחות הם למעשה השותפים שלנו".

הרחבתם את חוג לקוחותיכם ואף יצאתם אל מחוץ לגבולות ישראל. 
"אנחנו פועלים מזה כשנתיים באיטליה ולאחרונה התקנו רשת אלחוטית במלון חדש ברומא – מלון קנדי. השוק האיטלקי מהווה עבורנו הזדמנות מצויינת. כחברה ישראלית, אנחנו מעדיפים לשמור את ההתמחות בבית ומעסיקים באיטליה ישראלים. מרכז התמיכה הטכני נמצא בארץ ונותן שירות ללקוחות באיטליה. אנחנו מקבלים תגובות מצוינות מהמנהלים באיטליה שלא מורגלים בסטנדרטים כאלה של שירות, ומתכננים להמשיך את ההתרחבות בשוק הזה בשנה הקרובה".

האם אתם מספקים שירות גם לנישות נוספות? 
"אנו שמחים להרחיב כל העת את שירותינו לאוכלוסיות נוספות, ולקחת חלק בפרוייקטים חדשים ומעניינים. SMARTNET מפעילה שירותי אינטרנט אלחוטי בעשרות נקודות, כגון: רשתות בתי קפה, מסעדות, מרכזים רפואיים, מוסדות אקדמיים ומרינות. כמו כן, זו השנה הרביעית, שהחברה מפעילה רשת אינטרנט אלחוטית באולמות הכדורסל של מנהלת ליגת העל".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Passportech&Biz

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: