אא

אוגוסט במלונות: לינות הישראלים קיזזו את הירידה בתיירים

מנתונים שפרסמה התאחדות המלונות עולה, כי באוגוסט נרשמה עלייה של 11% בלינות ישראלים לעומת ירידה של 18% בלינות התיירים, ביחס לשנה שעברה. מהנתונים עולה כי לא מעט מהתיירים אינם משתמשים בשירותי תיירות.

Shutterstock Shutterstock
מנתונים, שמפרסמת היום , המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל, עולה כי: בחודש אוגוסט חלה עלייה של 11% בלינות הישראלים בהשוואה לאוגוסט אשתקד. עלייה זו קיזזה ירידה בשיעור של 18% בלינות התיירים ביחס לחודש המקביל אשתקד.

סה"כ נרשמו בחודש זה כ- 2.4 מיליון לינות, בדומה לאוגוסט אשתקד אך ב- 7% פחות מאשר באוגוסט 2007. תפוסת החדרים הארצית עמדה על כ- 72%. ירידה של 1% ביחס לאוגוסט 2008 ושל 7% ביחס לאוגוסט 2007.

לדברי שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל: "תוצאות המלונות באוגוסט משקפים את חומרת המשבר בתיירות הנכנסת לישראל, שהסתכם בירידה של 18% בלינות התיירים מול החודש המקביל אשתקד. עם זאת, עלייה מרשימה של 11% בלינות הישראלים קיזזה חוסר זה במלואו. אולם באזורים חשובים כמו: ירושלים, ת"א וטבריה, אין בכוחה של תיירות הפנים להושיע, והם נותרו עם פערים משמעותיים בסה"כ הלינות ובתפוסות".

צוראל הוסיף: "אנו רואים בדאגה רבה את המשך המגמה של פער גדל והולך בין הירידה בכניסות תיירים לישראל , לעומת ירידה של 18% בלינות התיירים במלונות. מכאן עולה כי גדל מספרם של הרשומים כתיירים נכנסים לישראל, שאינם צורכים שירותי תיירות . היעד המיידי הוא השבת ביקושי התיירות הנכנסת".

מספר לינות התיירים באוגוסט עמד על כ- 773 אלף, בהשוואה ל- 936 אלף לינות באוגוסט אשתקד . הירידות החדות נרשמו בעיקר בטבריה, בירושלים ובצפון: בטבריה - ירידה של 38%, בקיבוצים – ירידה של 32%, בירושלים – ירידה של 27%, בחיפה ובהרצליה – ירידה של 25% ירידה, בת"א ובים המלח – ירידה של 5% ובאילת – ירידה של 4%. בנצרת, לעומת זאת, חל גידול של 2% בלינות התיירים לעומת החודש המקביל אשתקד.

לינות הישראלים היוו באוגוסט כשני שליש מסה"כ הלינות, והסתכמו בכ- 1.6 מיליון לינות . באילת נרשמו כ- 47% מסה"כ לינות הישראלים בארץ, עם גידול של 8% ביחס לאוגוסט אשתקד. בירושלים – עליה של 66%, בת"א – עליה של 43%, בהרצליה – עליה של 34%, בטבריה – עליה של 17%, בחיפה – עליה של 11% ובקיבוצים – עליה של 5%. בנתניה ובנצרת, לעומת זאת, נרשמה ירידה של 2%.

תפוסת החדרים הארצית בחודש זה הסתכמה ב- 72% ביחס ל- 73% אשתקד ול-77% באוגוסט 2007. באילת עמדה התפוסה על 84%, בת"א: כ- 80%, בים המלח: כ- 75%, בהרצליה: 73%, בקיבוצים: 72%, בחיפה: 70%, בנצרת: כ- 69%, בטבריה: כ- 67%, בי-ם ובנתניה: כ- 63%.

מסיכום נתוני הלינות במלונות מתחילת השנה עולה, כי מספר הלינות הכולל במלונות ירד ב- 10% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד , במספר לינות התיירים חלה ירידה של 25% ובלינות הישראלים חלה עלייה של 4% . תפוסת החדרים הארצית הממוצעת הסתכמה בכ- 58% .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: