אא

הסוף של שדה התעופה בהרצליה

יו"ר ועדת הכלכלה, אופיר אקוניס, אמר בישיבה שדנה בנושא העברת שדה התעופה ממקומו: "שדה התעופה בהרצליה חייב להתפנות ובהקדם האפשרי על מנת לאפשר לתושבי האזור חיים בטוחים יותר, שקטים יותר לשחרור קרקע במרכז הארץ לבניה שעיקרה ייעוד לזוגות צעירים."

Shutterstock Shutterstock
ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה היום דיון בנושא העתקת שדה התעופה של הרצליה, בהשתתפות ראש עיריית כפר סבא, נחום חופרי, ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, ראש מועצה מקומית כפר שמריהו, דרור אלוני וחברת מועצת העיר הרצליה, מאיה כץ.

ח"כ אופיר אקוניס, יו"ר ועדת הכלכלה, נימק את ההחלטה ואמר: "שנים ארוכות מהווה שדה התעופה בהרצליה מטרד סביבתי לתושבי השרון: הרצליה, רעננה וכפר-שמריהו, בהיותו מטרד רעש חמור ופיזור חומרים מסוכנים. כבר שנים רבות ששדה התעופה אינו חיוני לפעילות ביטחונית או חקלאית וכפי שעולה מהנתונים כ- 90% מהפעילות התעופתית המתקיימת בו היא לצורך לימוד פרטי של טייס".

הוועדה החליטה לקיים דיון נוסף, בהשתתפות הגורמים הרלוונטיים, לצורך הוצאת המהלך אל הפועל. אקוניס: "אבקש תוך שלושה חודשים לקיים כאן ישיבה נוספת עם נציגי משרד הביטחון ומשרד הפנים, בה משרד התחבורה יעביר לוועדה תכנית מסודרת ומפורטת להעתקת פעילותו של שדה התעופה בהרצליה לשדות תעופה אחרים או מנחתים, תוך הדברות עם כל משרדי הממשלה הנוגעים בעניין. בישיבה זו נוכל גם לקבוע תאריך קונקרטי יותר."

מאיה כץ, חברת מועצת העיר, המייצגת את צעירי הרצליה, טענה כי פינויו או סגירתו של שדה התעופה בהרצליה היא צעד חיוני ומהותי. "זהו צעד משמעותי בקידום הנושא ואני רוצה להודות ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, שמקדם את הנושא במלוא המרץ. השטח שבו נמצא שדה התעופה יוכל לשמש כקרקע פוריה לדיור רב שחלק ניכר ממנו יהיה לטובת זוגות צעירים שיוכלו להמשיך לגור בעיר ולא לחפש פתרונות בסביבה הקרובה."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: