אא

גוליבר תיירות הורשעה בגין הטעיית צרכנים בעסקאות באתר האינטרנט

העברות מתייחסות לזכות הביטול והטעיה בנושא מחירים. החברה נקנסה בסכום של 100,000 ₪ וחתמה על התחייבות בסכום דומה כי תמנע מעבירה דומה במשך שנתיים. תגובת החברה: "גוליבר שמה לה למטרה לספק לצרכן את כל המידע הדרוש בביצוע עסקת מכר מרחוק, תוך ביצוע כל התיקונים הנדרשים בעקבות המקרה המתואר".

Shutterstock Shutterstock
פסק הדין ניתן ב- 17 בדצמבר 2009, ע"י שופט בית משפט השלום בראשון לציון, אברהם היימן, בעקבות כתב אישום שהגישה עו'ד טלי קינן ממשרד התמ'ת, לפיו הואשמה החברה בשישה אישומים בגין עבירות של הטעייה המתייחסות לזכות הביטול וכן הטעיה בנושא המחירים.

סגנית שר התמ'ת והאחראית על תחום הצרכנות, אורית נוקד, אומרת כי 'אני מקווה ומאמינה שפסק הדין יעודד צרכנים נוספים לא לחשוש ולפנות לערכאות משפטיות, כאשר הם מרגישים שנעשה להם עוול. בנוסף, מדובר בתמרור אזהרה כלפי החברות במשק כי משרד התמ'ת אוכף וימשיך לאכוף את החוקים אשר באים להגן על הצרכן ולשמור על זכויותיו'.

לפי חוק הגנת הצרכן ברכישה במכר מרחוק ניתן לבטל הן טיסה לחו'ל והן חבילת תיור תוך 14 יום מיום ביצוע הרכישה ובלבד שהשירות שצריך להינתן לא יחול בתוך 7 ימים לפני מועד הביצוע של העסקה , ודמי הביטול יעמדו על סך 100 ₪ או 5% מסכום העסקה - הנמוך מבין שניהם. רכישה שבוצעה בתוך 7 ימים טרם מועד ביצועה לא ניתנת לביטול.

לפי כתב האישום כבר בשנת 2006 הוזהרה חברת 'גוליבר תיירות בע'מ' על ידי משרד התמ'ת כי עליה לפרט את זכות הביטול באתר האינטרנט, והתיקון בוצע בהתאם.

בשנת 2008 בעקבות תלונות הצרכנים נמצא על ידי משרד התמ'ת כי פרוט זכות הביטול קיים באתר, אך החברה נמנעה בפועל ממימוש זכות הביטול הלכה למעשה.

בשנת 2009 נמצא על ידי משרד התמ'ת כי פרוט זכות הביטול הושמט מאתר האינטרנט כליל, וכן טופס הגילוי שנמסר לצרכנים לא כלל את זכות הביטול המוקנית לצרכנים בחוק.

מכתב האישום עולה, כי צרכן שרכש 3 כרטיסי טיסה וביטל העסקה כדין אצל גוליבר תיירות בשנת 2008 - נדרש לשלם קנס של $50 ובנוסף 100 ₪ לכל כרטיס, כתנאי לביטול העסקה, וזאת הן בניגוד לחוק והן בניגוד להתחייבות החברה לפי התקנון שבאתר האינטרנט.

במקרה נוסף, צרכנית אשר רכשה כרטיסי טיסה אצל חב' גוליבר תיירות בשנת 2009 התלוננה שגוליבר הסתירו ממנה באתר האינטרנט את הפרטים לגבי זכות הביטול המוקנית לה לפי החוק ואף סירבו לבטל לה את העסקה לאחר שנודע לה באיחור בדבר זכות הביטול המוקנית לה בחוק .

במקרה אחר צרכנית נוספת שעשתה עסקה בשנת 2009 עם גוליבר תיירות בע'מ וביטלה אותה כדין נדרשה לשלם קנס של $150 לכרטיס כתנאי לביטול העסקה.

בגין המקרים הנ'ל הורשעה גוליבר בהטעיה בעניין זכות הביטול.

עוד עולה מכתב האישום, כי חב' גוליבר תיירות פרסמה באתר האינטרנט הצעה לרכוש כרטיסי הפלגות ליעדים שונים. כאשר הצרכנים ביקשו לרכוש את העסקה הנ'ל הם נדרשו לשלם מחיר גבוה יותר מהרשום בפרסום, ואילו ביצוע העסקה במחיר שפורסם הותנה בהזמנת חדר ל- 4 אנשים, כאשר תנאי זה לא הופיע בפרסום כלל.

בגין המקרים הנ'ל הורשעה גוליבר בהטעיה בעניין המחיר.

השופט אברהם היימן קבע כי יש להחמיר בענישה ככל שמדובר בעבירות על חוק הגנת הצרכן, דעה שהובעה על ידו בעבר במספר רב של פסקי דין הדנים במימוש זכויות הצרכנים על פי החוק.

לפי עו'ד טלי קינן מתנהלים תיקים נוספים נגד סוכני נסיעות בעבירות לפי חוק הגנת הצרכן, שהמשותף להם ולתיק זה הוא התניית תנאים מעמדת כוח, הגורמים להטעיית הצרכן שהוא הצד החלש בעסקה.

מגוליבר נמסר בתגובה: "גוליבר עושה כל מאמץ לשמור על טובתו של הצרכן בביצוע ההזמנה ולפעול בהתאם לחוק הגנת הצרכן. גוליבר שמה לה למטרה לספק לצרכן את כל המידע הדרוש בביצוע עסקת מכר מרחוק, תוך ביצוע כל התיקונים הנדרשים בעקבות המקרה המתואר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: