אא

מעלות משנה את תחזית הדירוג של דן רכב ליציבה

האנליסטים של STANDARD & POOR'S מציינים בתחזית שלהם כי: "תחזית הדירוג היציבה משקפת את הערכתנו כי החברה תשמור על רמות המינוף הנוכחיות שלה, על רווחיותה ועל מעמדה העסקי". כמו כן כותבים כי:"אנו רואים את רווחיות החברה כמעל ההמוצע בהשוואה למתחרים מקומיים".

Shutterstock Shutterstock
חברת מעלות אשררה את דירוג אג"ח +A של חברת דן רכב ותחבורה וד.ר.ת.

האנליסטים ישראל ריינהרץ ומיכל גור כהן מציינים באשרור שנשלח לבורסה לניירות ערך: "חששותינו מתחילת 2009 מעלייה בשיעורי החזרות רכבים ולחצי מימון ונזילות התמתנו. אנו מאשררים את הדירוג של אגרות החוב מקבוצת A+ של דן רכב ותחבורה ד.ר.ת בע"מ, ובאותה עת משנים את תחזית הדירוג ליציבה משלילית. תחזית הדירוג היציבה משקפת את הערכתנו כי החברה תשמור על רמות המינוף הנוכחיות שלה, על רווחיותה ועל מעמדה העסקי".

עוד מציינים האינלסטיים על השיקולים לדירוג כי: "אישרור דירוגה של דן רכב מתבסס על מעמדה המוביל של החברה בשוק הליסינג הישראלי, פיזור הלקוחות שלה המפחית את הסיכון העסקי, רווחיותה ויחסי ההון שלה שהנם מעל הממוצע לאורך השנים. החשיפה לשינויים רגולטוריים שקרו בתקופה האחרונה ומתוכננים בעתיד הקרוב, והמשך הירידה בצי הרכבים מהווים בעינינו גורמי סיכון. שינוי תחזית הדירוג ליציבה משלילית נבע מירידה בחשש מגידול בשיעורי החזרות רכבים ומלחצי נזילות ומימון. החברה היא אחת מהשחקניות הגדולות בשוק הישראלי עם הערכת נתח שוק של כ-15%, כאשר מתחרותיה הן ש. שלמה רכב , אלבר , אלדן והרץ . אנו מעריכים כי שוק הליסינג הינו שוק בוגר ששיעורי הצמיחה הדו ספרתיים, שחווה בעבר לא יחזרו בעתיד הקרוב, ואף ייתכן כי הדרישה לרכבי ליסינג תקטן בעקבות השינויים הרגולטורים האחרונים בהן ביטול קבוצות שווי השימוש והחלת שווי שימוש ושינויים במס הקניה".

עוד מציינים האנליסטיים כי: "אנו מעריכים כי בסיס הלקוחות המפוזר של החברה מפחית את סיכון האשראי הטמון בפעילותה של החברה. כ-86% מלקוחות החברה הם לקוחות קטנים, אשר להם מספר רכבים בין 1-20 רכבים, המפוזרים על פני מספר ענפי פעילות שונים, נתון המפחית את החשיפה לענף או ללקוח מסוים. אנו רואים את רווחיות החברה כמעל הממוצע בהשוואה למתחרים מקומיים. רווחיות החברה השתפרה בחודשים האחרונים לעומת שנת 2008, לאור רווחי ההון שנרשמו בעקבות השיפור בתמורה ממכירות רכבים בשוק המשני החל מהרבעון הראשון של שנת 2009. התשואה לנכסים ממוצעים של החברה עלתה מ-1.96% במהלך 2008 ל-2.89% ב-2009, בחישוב שנתי וכולל הטבת מס בשהת 2009, התשואה על ההון עלתה גם היא מכ-12% ל-15.2%."

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: השכרת רכב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: