אא

היום נכנס לתוקף החוק המתוקן של עסקאות מכר מרחוק

הגדרת עסקאות מכר מרחוק – התקשרות בעסקה של מכר נכס או של השירות, כאשר ההתקשרות נעשית בעקבות שיווק מרחוק ללא נוכחות משותפת של הצדדים לעסקה. זכות הביטול לא תחול על שירותי הארחה, נסיעה, חופש אם מועד ביטול העסקה חל בתוך שבעה ימים שאינם ימי מנוחה.

Shutterstock Shutterstock
מהיום נכנס לתוקף תיקון מס 26 לחוק הגנת הצרכן, במסגרתו תוקנו בין היתר ההוראות הנוגעות לעסקת מכר מרחוק.

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, מציין במסמך מיוחד לסוכנים כי: "השינוי העיקרי שיחול על ענף התיירות בקשר עם עסקאות מכר מרחוק עם כניסת התיקון לתוקף, הינו שלא ניתן לבטל, במקרים מסויימים, עסקת מכר מרחוק על שירותי תיירות אם מועד ביטול העסקה חל בתוך שבעה ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד שבו אמור השירות להינתן. זהו הישג שהושג לאחר שההתאחדות נלחמה עליו זמן רב, כשבמצב הדברים הקודם ניתן היה לבטל את העסקה עד יומיים לפני קבלת השירות".

פתאל מציין עוד כי: "להבדיל מהמצב המשפטי הקודם, לפיו לא ניתן היה לבטל, במקרים מסוימים, עסקת מכר מרחוק של שירותי תיירות אם המועד שנקבע למתן השירות חל בתוך שבעה ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד שבו אמור השירות להינתן".

"עסקאות מכר מרחוק"- התקשרות בעסקה של מכר נכס או של השירות, כאשר ההתקשרות נעשית בעקבות שיווק מרחוק ללא נוכחות משותפת של הצדדים לעסקה".

החוק קובע כי הצרכן רשאי לבטל בכתב את העסקה במקרה של ביטול עסקה למתן שירות - תוך 14 יום מעשיית העסקה או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים האמורים ובלבד שהביטול ייעשה לפחות שני ימים קודם למתן השירות. עם זאת זכות הביטול בעסקת מכר מרחוק, לא תחול, בין השאר, על שירותי הארחה, נסיעה, חופש או בילוי, אם מועד ביטול העסקה חל בתוך שבעה ימים שאינם ימי מנוחה, קודם למועד שבו אמור השירות להינתן. במקרה של ביטול לעיל עקב אי התאמה בין השירות לבין הפרטים שנמסרו לצרכן או עקב אי אספקת השירות במועד שנקבע לכך בחוזה או בשל הפרה אחרת של החוזה בידי העוסק. האחרון מחויב להחזיר לצרכן בתוך 14 יום ממועד קבלת הודעת הביטול את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, עליו לבטל את חיובו של הצרכן, למסור לו עותק מההודעה על ביטול החיוב ולא לגבות ממנו דמי ביטול.

פתאל מציין כי: "במקרה של ביטול שלא מטעמים של אי התאמה, אי אספקת השירות במועד או הפרה אחרת של החוזה על ידי העוסק, יחזיר העוסק לצרכן, בתוך 14 יום ממועד קבלת הודעת הביטול את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו, ימסור לו עותק מההודעה על ביטול החיוב ולא יגבה מהצרכן סכום כלשהו, זולת דמי ביטול, בשיעור שלא יעלה על 5% ממחיר השירות נשוא החוזה/העסקה או 100 ש"ח, לפי הנמוך מביניהם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: