אא

גנדן תיירות ותעופה הפסידה 27.6 מיליון ₪ בשנת 2009

לפי הדיווח של אי.די.בי פיתוח, שבשליטת נוחי דנקנר, לבורסה דיזנהאוז תיירות ותעופה הפסידה 1.967 מיליון ₪, כאשר כלל תיירות הרוויחה 2.172 מיליון ₪. לפי המאזן אי.די.בי תיירות נתנה לדיזנהאוז-יוניתורס, דיזנהאוז תיירות ותעופה וישראייר הלוואות בסכום מצטבר של 88 מיליון ₪.

Shutterstock Shutterstock
לפי הדיווח של אי.די.בי פיתוח, שבשליטת נוחי דנקר, לבורסה בשנת 2009 גנדן תיירות ותעופה הפסידה סך של 27.6 מיליון ש"ח וחברת דיזנהאוז הפסידה סכום של 1.967 מיליון ש"ח, כאשר דווקא כלל תיירות הרוויחה סכום של 2.172 מיליון ש"ח.

מהדו"ח עולה עוד כי אי.די.בי פיתוח נתנה לאי.די.בי תיירות הלוואה בסך 55 מליון ש"ח. במסגרת המידע הכספי הנפרד של החברה ההלוואה הנ"ל מוצגת במסגרת הלוואות ושטרי הון לחברות מוחזקות בסכום של 32 מיליון ש"ח. לשטר הון על סך של כ- 27 מיליון ש"ח ערך נקוב לא נקבע מועד פירעון, אך מועד פירעונו לא יחול לפני 1 בינואר 2011, והוא ניתן להמרה למניות. באשר לשטרי הון בסך של 28 מיליון ש"ח ערך נקוב נקבע כי מועד פירעונם יחול לא לפני 5 שנים ממועד הנפקתם . מהדיווח עולה עוד, כי אי די בי תיירות נתנה הלוואה בסך מיליון ש"ח לדיזנהאוז-יוניתורס, 68 מיליון ש"ח לדיזנהאוז תיירות ותעופה ו- 19 מיליון ש"ח לישראייר תעופה ותיירות.

לפי הדיווח לבורסה כנגד אי.ד.בי תיירות וחברות בנות שלה תלויות ועומדות תביעות שונות, כולל תביעה ובקשה לאישורה כתובענה ייצוגית, שהוגשו לבתי משפט על ידי תובעים שונים ובהן טענות שונות. הסכום המצרפי הנתבע בהן, לפי הערכות התובעים, הינו כ- 77 מיליון ש"ח. אי.די. בי תיירות כללה בדוחותיה הכספיים הפרשה בסך של כ- 11 מיליון ש"ח לכיסוי חשיפתה המוערכת, בהתבסס על חוות דעת יועציה המשפטיים.

כמו כן עולה מהדוחות כי הוסכם בין אי.די.בי. תיירות ואחד הבנקים, שעד תום הרבעון הראשון של שנת 2010 יגיעו הצדדים להבנות בקשר לאשראים שהועמדו לחברה מוחזקת, אשר יתרתם כ- 62 מיליוני ש"ח. כפי שצוין במועד השלמת העסקה, אי.די.בי פיתוח מצהירה כי תמשיך לתמוך בפעילות גנדן תיירות ותעופה לפחות עד 31.12.210 ככל שתידרש עד לסכום שלא יעלה על 20 מיליון ש"ח.

עוד עולה מהדוחות כי חברת דה קסטן, בבעלות אלמנתו של דני קסטן, מי שהיה יו"ר איגוד הכדורסל, תובעת מגנדן תיירות ותעופה לזכויות סירוב שונות לפיהן, כך לטענתה, היא זכאית לקבל את כל אחזקות שותפות משקיעי ברצלונה בישראייר וכן את כל אחזקות השותפים האחרים בשותפות משקיעי ברצלונה, אשר הועברו לגנדן תיירות ותעופה. עוד טוענת דה קסטן, בכתב התביעה שהוגש לבורר, לזכות לרכישת החלק היחסי של חברות הנכללות בקבוצת גנדן תיירות ותעופה ובכלל זה אופן סקיי והמילניום השלישי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: