אא

שיווק בינלאומי משותף של ערי תיירות בעלות רקע משותף

יוסי פישר חושב שזה הפיתרון הטוב מבחינת ישראל על רקע בידודה הפוליטי. פישר מציע כמיזם ראשוני קשר בין ירושלים ורומא על רקע הקשרים הטובים בין העיריות.

Shutterstock Shutterstock
לפני כשנה התפרסמה באחד מאתרי הידיעות ברשת ehotelier כתבה שמשכה את תשומת ליבי. כותרת הכתבה היתה: Cities launch joint tourism initiative ובעברית: ערים משיקות מייזם תיירות משותף.

בגוף הכתבה נכתב על מייזם בין עיריית ניו-יורק לעיריית לונדון, המיועד לשווק את שתי הערים ביחד ביעדים בינ"ל. אחד הרעיונות שצויינו, שכל עיר תעניק לרעותה שטחי פרסום בחינם, על מנת לקדם בהם תיירות לעיר האחות.

כמי שעוסק בתחום התיירות, התלהבתי מהרעיון והחלטתי "למתוח" אותו במקצת. הרעיון שלי היה לשווק את העיר ירושלים ביחד עם העיר רומא לקהל הקתולי בצפון ודרום אמריקה. כל אותם נוסעים שעולים לרגל למטרות צליינות לעיר רומא ממרחק כה גדול, ישמחו לשלב עוד מספר ימים של ביקור בירושלים ובבית לחם.

הקשר התרבותי וההיסטורי בין שתי הערים רומא וירושלים הוא מהחזקים ביותר שניתן לחשוב עליהם.

הקשרים בין העיריות של רומא וירושלים טובים. עיריית רומא חנכה כיכר בשם 'כיכר ירושלים' ואילו עיריית ירושלים חנכה כיכר בשם 'כיכר רומא'.

ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, הינו ראש הממשלה הזר האוהד ביותר באירופה ומידידיה הגדולים של ישראל בעולם.

על רקע בידודה הפוליטי ההולך וגובר של ישראל לא יזיק להעזר בחברים.

הפנתי את הרעיון לראש העיר ירושלים בחודש ספטמבר 2009, בצירוף מכתב שכתבתי לראש עיריית רומא ואף הצעתי לרתום למייזם הזה חברות תעופה הטסות מצפון אמריקה ומדרומה לרומא וכן חברות תעופה איטלקיות וישראליות הטסות מרומא לישראל.

הנושא הועבר לטיפול במסגרת העירייה לגורם האחראי על קידום התיירות לעיר ועד לרגע זה לא ידוע לי על הסכם לשיווק תיירות משותף בין רומא לירושלים.

הרעיון לא מסובך, לא מופרך והוכח במקרה אחר. אין צורך להמציא את הגלגל רק ללמוד מאחרים כיצד לשפר. לצערי הרב בישראל עדיין לא הפנמנו את העניין וחבל.

הכותב, הוא משנה למנכ"ל כלל תיירות מקבוצת אי.די.בי. וחבר מועצות המנהלים של חברות התיירות בתאגיד. שימש בתחילת שנות ה- 2000 כמנהל הפיתוח העסקי של רשת מלונות מריטים בגרמניה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: