אא

גוברת התחרות על הקווים לאמריקה

דלתא הודיעה על הגדלת היצע המושבים בקו ת"א - ניו יורק ואל על הכריזה שבשיא עונת הקיץ תפעיל 22 טיסות שבועיות לניו יורק. כל זאת בסמיכות להודעת המיזוג של יונייטד וקונטיננטל. יוסי פישר תוהה אם עכשיו אל על תשקול מחדש את כוונתה לעבור לעמלת אפס.

Shutterstock Shutterstock
חברת דלתא האמריקאית הודיעה על הגדלת המטוס בקו ת"א – ניו יורק מבואינג 767 לג'מבו 747-400. הקו לת"א הינו אחד מבין 30 יעדים בעולם שבהם הגדילה החברה את תדיריות הטיסות או סוגי המטוסים. המשמעות במספרים היא תוספת של 180 מקומות על הקו על בסיס יומי או 1,260 מושבים לכיוון על בסיס שבועי. זהו אינו מספר מבוטל ומדובר בטיסות לשדה"ת JFK, שמשם ניתן יהיה להתחבר לרשת הטיסות של דלתא לכל צפון אמריקה. זהו שדה מועדף על ידי הנוסע הישראלי הרבה יותר מאטלנטה ומפילדלפיה.

הודעה זו באה בצמידות מעניינת להודעת המיזוג של יונייטד וקונטיננטל, שבוודאי תביא להרחבת רשת הטיסות של החברה המאוחדת על הקווים מארה"ב לישראל.

החברות האמריקאיות מכירות את הסטטיסטיקות וקוראות דוחו"ת. הן יודעות מצוין שהקווים מישראל ואליה הינם קווים רווחיים ביותר ושהישראלים אוהבים לטוס לארה"ב. ישראל לא ממש מושפעת מהמשבר המוניטארי באירופה ובבסיסה הינה מדינה מבוססת דולר.

חברת אל-על מצידה פרסמה לאחרונה את לוח טיסותיה לקיץ, שבשיא העונה ימנה 22 טיסות שבועיות לניו-יורק וחמש טיסות שבועיות ללוס אנג'לס.

ברור שבסופו של יום, התחרות בטיסות הישירות לצפון אמריקה תוביל להורדת מחירים ובהכרח לירידת הרווחיות של אל-על, בתקופה לא פשוטה בכלל מבחינתה.

ידוע שהקווים של אל-על לצפון אמריקה תורמים לעיקר הרווחים של החברה ביחד עם הקווים למזרח הרחוק – בייג'ינג, הונג קונג, בנגקוק ומומבאי.

בעיה נוספת שעומדת בפני אל-על בתחרות מול הענקים האמריקאים היא הסכם התעופה מול האמריקאים, המאפשר הגעה של כל חברת תעופה אמריקאית ללא הגבלת טיסות כאשר אל-על מוגבלת בחתימת הסכמי קוד שייר עם החברות האמריקאית עקב הורדת דירוג הבטיחות של התעופה הישראלית על ידי ה- FAA.

נוסיף לכך את הסכם ה: A++ עליו חתומות לופטהנזה, אייר קנדה, קונטיננטל ויונייטד ונבין את גודל המשבר בפניו עומדת החברה.

ברור שבפני אנשי המסחר וההנהלה של אל על עומדת בעיה לא פשוטה לפתרון. לטעמי, שם המשחק בטווח הקצר יהיה חיזוק נאמנות הסוכנים והגמשת תנאי ה"טרגט".

הרינונים והרחשים שהיו בענף בחודשים האחרונים, לפיהם אל-על תעבור לעמלות אפס היו כנראה נכונים אך כעת נראה שיהיה צורך בהערכה פנימית מחודשת.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: