אא

ההאטה בתיירות הנופשונים היוצאת מורגשת אצל כל סוכני הנסיעות – הסיבות לכך רבות

למרות ההאטה הניכרת, החודשים מאי ויוני השנה אינם מהווים אינדיקציה לעונת תיירות הקיץ. יוסי פישר מאמין שתחושת הלחץ ואפקט 'האי המבודד', ממנו סובלים ישראלים רבים, ידחוף אותם לצאת לחו"ל ובסופו של דבר המספרים לא יהיו נמוכים מאלו של שנה שעברה.

Shutterstock Shutterstock
בתחילת חודש יוני פירסמה חברת תיירות הנסחרת בבורסה אזהרת רווח, עקב הפסקת טיסות הצ'רטר לטורקיה. אמש פרסמה חברת נסיעות הודעה לעיתונות, בה היא מצביעה על שינוי במגמת הזמנת הנופשונים.

ההאטה ניכרת בכל סוכנויות הנסיעות והסיבות לכך רבות. ראשית, האפקט המצטבר של תוצאות המשט גרמו להסרה מוחלטת כמעט של המוצר המרכזי בשוק הנופשונים – חבילת 'הכל כלול' באנטליה. הנופש הישראלי, שמכיר חלק מהחלופות, לא משתכנע בקלות לעבור לחבילת נופש על בסיס חצי פנסיון או אפילו פנסיון מלא. הפירסומים ההשוואתיים בעיתונות היומית בין 'הכל כלול' באנטליה לבין האלטרנטיבות גורמים לציבור להסס.

המרכיב הפסיכולוגי גם הוא חשוב. המדיה מכריזה בכל בוקר על הפגנות נגד ישראל, חרם צרכנים נגד מוצרים ישראליים ועל כך שלהיות היום ישראלי בחו"ל זה לא כבוד גדול. לפרסומים אלו יש אפקט מצטבר על התודעה והם משפיעים על תחושת הביטחון של הציבור.

לכך יש להוסיף את המגמה של החודשים האחרונים, שבה הציבור 'מחפש מציאות' של הרגע האחרון וממתין בסבלנות לפרסומים בדפים האחוריים של העיתונים.

הסטה של נופשונים לחו"ל לתיירות פנים. נראה שהשנה אילת וגם יעדי נופש נוספים בארץ יהנו מהקיץ הטוב ביותר שהיה בשנים האחרונות. הטרנד של הקיץ הזה נופשים בישראל ניכר ובאילת כבר קשה להשיג חדרים ביולי ובאוגוסט.

המונדיאל, המתקיים במהלך חודש יוני עד לאמצע חודש יולי, סוגר את רשימת המרכיבים היוצרים את ההאטה בתיירות היוצאת. ישראלים רבים מעדיפים לצפות במשחקים עם חברים בבתים או בברים. המונדיאל הוא ארוע חברתי והישראלי צופה נלהב במשחקים. המחשבה של הצורך לעשות בייביסיטר על הילדים בחו"ל לעומת צפיה במשחקים בארץ עם חברים משאירה רבים בישראל.

מעבר להצפה של השוק בחודש יוני בחבילות נופש זולות שאין להן ביקוש רב הבעיה שאני צופה לחודשים יולי, אוגוסט וספטמבר היא 'צוואר בקבוק' ענק, שיתרכז לחצי השני של יולי, כל חודש אוגוסט וחודש ספטמבר . עומס גדול בנתב"ג, איחורים בטיסות ועלייה במחירי החבילות בעקבות ההפסדים שספגו הצ'רטריסטים בחודשים מאי, יוני ועד אמצע יולי.

למרות כל האמור, בסופה של העונה אני מאמין שהמספרים לא יהיו שונים באופן משמעותי מהשנה שעברה ואף אולי טובים ממנה. תחושת הלחץ ואפקט 'האי המבודד' ממנו סובלים ישראלים רבים ידחוף אותם בסופו של דבר לצאת לחו"ל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: