אא

שר התיירות בכנס "הסבר פניך ליזם": "אנחנו מתחילים לאבד תיירים, הכנסות ותעסוקה"

בכנס מיוחד לעידוד הקמת בתי מלון בישראל, שמתקיים היום, אמר השר מיסז'ניקוב כי "במקביל, שכנינו, המתחרים על לבם של התיירים המבקרים באזור, מזמנים אליהם את רשתות המלונות וניהול המלונות הטובות והידועות בעולם".

Shutterstock Shutterstock
משרד התיירות פועל לעידוד משקיעים ויזמים להשקיע בהקמת בתי מלון חדשים בישראל, ומקיים היום כנס מיוחד תחת הכותרת "הסבר פניך ליזם", במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בת"א. שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, אמר בכנס: "אנו נחשפים לתופעה מדאיגה. בעוד שהביקוש לביקור תיירותי ועסקי בישראל גובר ומגיע למספרים כמותם טרם ראינו, אנו לא מסוגלים, בעונות מסוימות, להענות לביקושים אלו ואנו למעשה דוחים את התיירים אותם עודדנו לבוא לישראל. במקביל, שכנינו, המתחרים על לבם של התיירים המבקרים באזור, מזמנים אליהם את רשתות המלונות וניהול המלונות הטובות והידועות בעולם, שלא לדבר על ההון הנכנס למדינה מהשקעות ומשקיעים אלו. זאת ועוד, התחרות מצד שכנינו, המגדילים מדי שנה את היצע החדרים והמחסור בחדרים ההולך וגדל בישראל, נוכח הביקושים, המביא באופן טבעי לפערי מחיר גבוהים מול מדינות האזור ואירופה, מבריחים גם את הישראלים מנופש בישראל".

שר התיירות המשיך והזהיר: "המצב היום הוא שאנחנו מתחילים לאבד תיירים, לאבד הכנסות ולאבד תעסוקה. וזה מבלי שהתחלתי לדבר על הפספוס בהפיכתה של ישראל ליעד אטרקטיבי למשקיעים מן הארץ ומעולם ועל היכולת להשפיע על תדמיתה של ישראל בעולם. אנו חייבים שינוי תפיסתי דרסטי בנושא. נכון להיום ישנם בישראל רק כ- 44,000 חדרי מלון פעילים. משרד התיירות בראשותי אימץ מדיניות שמהותה התאמת מלאי האכסון לביקושים הצפויים ויעדי המשרד, העומדים על 5 מיליון תיירים בשנת 2015".

עוד אמר השר מיסז'ניקוב כי: "אנו חייבים לאפשר מתן מענקי סיוע להקמת אטרקציות תיירותיות. הקמת מלונות ללא אטרקציות שגויה בבסיסה ופוגעת ביצירת מוצר תיירותי אטרקטיבי ומגוון וביכולת התחרות של ישראל".

במסגרת הפעולות להתמודדות עם המצב הודיע השר כי: "כדי לשמר את כושר התחרות שלנו ולתת לנופשים הישראלים ולתיירים תמורה מלאה וראויה לכספם, בהתאם לסטנדרטים המקובלים במדינות תיירות מובילות, נחתום בתקופה הקרובה עם חברת דירוג מלונות בינלאומית ונתחיל סוף סוף לדרג את המלונות בישראל, בתיאום ושיתוף פעולה עם התאחדות בתי המלון בישראל".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: