אא

קפריסין - האי של אפרודיטה והתיירות הישראלית

פאפוס, הלהיט החם של הקיץ הקרוב, מציעה שלל אפשרויות נופש, עניין ובילוי לתיירים.

Shutterstock Shutterstock

קפריסין אכן קרובה אלינו מתמיד. רק כשעה טיסה, ורגלינו דורכות בנמל התעופה הבינלאומי של העיר פאפוס. חברת התעופה ארקיע משווקת חבילות נופש וטיולים, ובחרה בעיר פאפוס כיעד המרכזי לקיץ.

פאפוס, בת 66 אלף תושבים, היא מהמעניינות בערי קפריסין. היא משלבת עבר והווה, שמתחבר במהירות אל המבקרים והנופשים בעיר היפיפייה השוכנת לחוף הים התיכון.

קפריסין הוא האי של אפרודיטה, אלת האהבה והיופי. חשוב לפתוח את החופשה בביקור מרגש וחלומי במקום בו נולדה ועלתה אפרודיטה מקצף גלי הים. שם המקום נקרא "פטרה טו רומיו" , בחוף המערבי, שם שוכנת היום 'פיסורי', כפר ציורי יפיפה. אפרודיטה הביאה שמחה לאי ובמקום היה גם מקדשה.




הביקור במקום מרגש ומלהיב רומנטית. בתוך הים במרחק של עשרות מטרים בלבד מהחוף, זקורים שלושה סלעים בני אלפי שנים, אותם השליכו הענקים מראש ההר על האוניות שבאות לחטוף את אפרודיטה. המקום מלא במבקרים וזוגות צעירים, שבאים לקבל את ברכת אפרודיטה לחיי אהבה. האגדה מספרת שארבע פעמים בשנה, בחצות הליל, עולה אפרודיטה על הסלעים בים ורוקדת. למי מהאוהבים, שזוכים להציץ במראה המיתולוגי, מובטחים חיי אהבה מאושרים.

הכפר פיסורי הפך בתקופה האחרונה ליעד ארכיאולוגי והתגלו שם מקדשים ושרידים לישוב וערי מדינה מהתקופה הרומית והביזנטית.

מלון ומתחם אפרודיטה מומלץ לחובבי המרחב. המלון נמצא בתוך מישור ומטפס אל גבעות המכוסות כרמי גפנים. הנוף מרהיב ובתוך הקומפלקס הענק יכולים הישראלים ובני משפחותיהם ליהנות מפעילות גולף, רכיבה על אופניים, רכיבה על סוסים והמון ספורט מים. במקום בריכה ענקית מרהיבה, מתקני ספא ונקודת מוצא לטיולים מאורגנים לאתרי ארכיאולוגיה. במקום ניתן לשכור רכב על בסיס יומי. ישנה אפשרות לירידה לחוף הים וטיולים משפחתיים על החולות הזהובים ובמפרצונים היפיפיים.

העיר פאפוס הולכת ומתפתחת בתנופת שיא. אפשר לראות מאות בתים, שנבנים על ראשי גבעות סביב הכפרים הרבים, הנושקים לעיר פאפוס ובסמוך ולאורך רצועת החוף. אזרחי חוץ רבים, בעיקר מאנגליה, גרמניה ורוסיה, רוכשים בתים פרטיים כהשקעה עתידית במחירים נוחים. הבתים מושכרים ברוב ימות השנה למי שחפצים לחוש בחופשה טעם ביתי ומשפחתי.

בקיץ פאפוס הומה ממבקרים ובליל של שפות נשמע ברחובות, באלפי חנויות ודוכני המזכרות, בפאבים ההומים ובטברנות. בעיר פארק מים ענק, שמושך אלפי ילדים לאטרקציות ושעשועים.

מקום שאי אפשר לפספס הוא הנמל והמצודה של פאפוס. לאורך הרציף עשרות טברנות, שמציעות ממבחר מאכלי הים המקומי. בנמל אפשרות לסיורים בני מספר שעות על אוניות תיירים עם חגיגה וקרנבל של ריקודים ויין על הסיפון.





המבצר, שנבנה לפני מאות שנים, מומלץ לביקור קצר ולתצפית על העיר וסביבותיה. הרחבה שלפני המבצר משמשת להצגות ומושכת אלפי תיירים ומקומיים. בתחילת חודש ספטמבר מתוכנן המופע "לה-בוהם".

סמוך לרציף חובה לבקר במתחם עתיק, שהפך לאתר מורשת עולמית של אונסקו "הבתים ומרצפות הפסיפס המרהיבות" - לפני כ- 20 שנה התגלתה ע"י איכר מקומי, שעיבד את שדהו, ריצפת פסיפס עם סיפורי המיתולוגיה היוונית.

חפירות מטעם אונסקו גילוי כי במקום הייתה "עיר מדינה", בה התגוררו לפני 1500-2000 שנים עשירי ומושלי האזור. בעשרות בתים שנחפרו התגלו רצפות, שהזמן שימר כמעט כפי שהיו בעבר. הפסיפסים על הרצפה והשיבוץ הציורי של מיליוני פיסות המוזאיקה מספרות סיפורים על אלי יוון העתיקה, על נימפות, מלכים, גיבורי מלחמה ונשים יפיפיות. מומלץ לצרף לסיור מדריך מקומי לחובבי העבר וסיפורי האלים. זהו שיעור מעניין שיוצאים ממנו עם חוויות וסיפורים, והתחושה היא שהם הופכים לאמת ברגע שמביטים בפסיפסים המרהיבים.




מלון נוסף, שחברת ארקיע משווקת, הוא "קפיטל קוסט" . מלון עם חוף ים מרהיב, בריכות יפיפיות ומסעדות מעולות. המלון מספק פעילויות לאורך היום והלילה, משטחי ספורט, רכיבה על אופניים וצעידה ברגל.

מהמלון אפשר לצאת לבקר בכפרים סמוכים. חוויה בלתי נשכחת במקום שהקידמה נעצרה בו, כביכול. נשים שמכינות למבקרים את מטעמי המטבח הקפריסאי המסורתי, טעימה מהיין המקומי, וכמובן, כוסית או שתיים של אוזו עם זיתים מלאים באגוזים ושקדים. מראות של רועי כבשים ועיזים מזכירים את ימי התנ"ך. הספא במקום מרגיע ומרענן, ותמורת סכומים סבירים מומלץ להפקיר את הגוף לעיסוי מפנק בסיומו של יום מלא חוויות.

אתר היסטורי הומה מבקרים הוא "קברי המלכים". נכון, בקפריסין אין מלכים ולא היו כאלה כבר אלפי שנים. השם נותן לאתר הזה הוד והדר. רק לפני כ- 30 שנה נכנס בקפריסין חוק המגן על העתיקות. ארכיאולוגים ושודדי עתיקות בזזו את אוצרות העבר של קפריסין והם פזורים באוספים פרטיים כמו גם במוזיאונים רבים בניו-יורק, איסטנבול, לונדון וצרפת.

אתר "קברי המלכים" הוא האתר בו נקברו לפני ואחרי הספירה הנוצרית מושלי המקום ועשירי האזור. סגנון הקברים ובנייתם הועתק מהקברים אשר מצויים במצרים העתיקה, רומא ואתונה. החפירות מרשימות והן משתרעות על פני שטח ענק הפרוס על מספר קילומטרים עד לים.

קברים בולטים ומרשימים, אשר ארכיאולוגים טוענים שמצויים שם, הם של שר הצבא של אלכסנדר מוקדון ושניים מחשובי האבירים של ריצ'ארד לב הארי, ששהה בקפריסין אחרי מסע הצלב שלו מול צלאח א-דין. החציבה בסלע מרשימה וגודל הקברים, העמודים התומכים והמעברים התת קרקעיים, מרתקים לצילום וצפייה. כל האתרים העתיקים קרובים זה לזה ואפשר בהליכה רגלית לחוש את ההיסטוריה. הכניסה לאתרים הנה בתשלום של שניים עד שלושה יורו, ומקבלים חוברת הסבר בשפה האנגלית.

מלון מרשים נוסף בפאפוס, שחברת התעופה ארקיע משווקת לישראלים, הוא מלון "אזיה" . אזיה, כשמה של הבת האהובה של בעלי המקום. המקום מיוחד בשל הצמחייה המרשימה והעצים שהובאו למקום מרחבי העולם. העצים זוכים לטיפול מיוחד וגורמים לבעלי הכנף וציפורים לחסות בהם. במלון אחת הבריכות הגדולות ביותר באירופה, והוא מחולק לאזורים רבים. לכל אזור מאפיינים מיוחדים. חלקי אוניות עתיקות, אזור מרוקאי, עם תלבושות ותמונות מיוחדות לצפון אפריקה, אזור דרום אמריקאי, אסיאתי ואוסטרלי.

למלון "אזיה" רצועת חוף ים פרטית, שהירידה אליה נוחה ומהירה. העובדים במלון הם בעיקר זרים, שהגיעו מרוסיה, סין, רומניה ואיטליה.

לסיכום, אפשר להתאהב בקלות באי השכן. החופשות במקום מומלצות והישראלים ממש ייהנו בקיץ מקפריסין, אי האהבה של אפרודיטה.

הכותב היה אורח חברת ארקיע.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםקפריסין

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: