אא

אל על המרוויחה העיקרית מהסכם ה- Interline עם Jet Blue

יוסי פישר מברך את אל על בעקבות חתימת הסכם ה- interline עם Jet Blue ומנתח את היתרונות והחסרונות, עבור כל הנוגעים בדבר.

ראשית, אפתח את דברי בברכות לאל-על על הסכם Interline זה. זהו בהחלט הישג עבור אל על, הנמצאת בתחרות קשה ביותר עם חברות התעופה האמריקאיות. הסכם ה- Interline יאפשר לנוסעי אל על, הטסים בעיקר לנמל התעופה JFK, להתחבר לטיסות JET BLUE , המשתמשת באותו השדה כ- HUB המרכזי שלה. לאחרונה החלה החברה להפעיל טרמינל חדיש ויעודי ב- JFK, הנקרא T5.

רקע
JET BLUE הינה חברת תעופה צעירה ומצליחה, המוגדרת בשפת התעופה הבינ"ל כ- Low Cost . המודל העסקי של JB שימש בסיס לעבודות מחקר אקדמאיות באוניברסיטאות הטובות בעולם. צי המטוסים של החברה מורכב כמעט כולו ממטוסי איירבס ואמברייר צרי גוף והינו מהצעירים בציי חברות התעופה. מדובר בחברה בעלת צי של כ- 160 מטוסים, המשרתת 61 ערים בכ- 650 טיסות יומיות לכל צפון אמריקה והאיים הקארביים. חברת לופטהנזה חתומה על הסכם שת"פ עם JB, למרות היותה חברה בכירה בברית הסטאר והחיבור שלה באמצעות הברית עם קונטיננטל, יוניטד : US AIR.

החברה מציעה מחירי כרטיסים מוזלים ועיקר המכירה של כרטיסי הטיסה מתבצעת בארה"ב, באמצעות האינטרנט. המטוסים מציעים מחלקה אחת וניתן לשדרג את המושב למושבים מועדפים בתוספת תשלום.

אל על היא המרוויחה העיקרית מהסכם זה. נוסעים מכל רחבי ארה"ב יוכלו להתחבר ביעילות לטיסות אל על בניו יורק. הנוסעים היוצאים מת"א יוכלו להגיע כמעט לכל עיר בארה"ב וכן ליעדי נופש דוגמת איי בהמה, פורטו ריקו, ג'מייקה, הרפובליקה הדומיניקאנית וקוסטה ריקה. כל זאת במחירי טיסות נמוכים. אל על תוכל להתחרות בקונטיננטל-יונייטד, דלתא ו- US AIR על הנוסעים ליעדי המשך.

ההסכם מבורך ומחויב המציאות אך בכל זאת טומן בחובו מספר בעיות:
• עקב הורדת דירוג הבטיחות של ישראל על ידי ה- FAA הסכם זה הוא רק הסכם Interline ולא הסכם קוד-שייר מלא.
• לא ברור באם תתאפשר צבירת נקודות לנוסע המתמיד על טיסות ב- JET BLUE.
• לנוסעי הפרימיום של אל על – מחלקת העסקים והמחלקה הראשונה האפשרות לטוס במחלקת עסקים לניו יורק ואח"כ לעבור למחלקת תיירים בחברתLOW COST אינה אופציה אטרקטיווית. לא מדובר כאן רק על המושבים אלא גם על תור ובידוק נפרד, לאונ'ג מפנק בהמתנה בין הטיסות ותוספת משקל למטען. זאת לעומת החיבורים שמציעות לנוסע החברות האמריקאיות ובראשן קונטיננטל.
• לסוכני הנסיעות: גם באם העמלה על הקטע הפנימי עם JB תשולם הרי שהבסיס יהיה מחיר הכרטיס הנמוך.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: