אא

דוד פתאל עשה את המהלך של השנה

פתאל הפתיע את עולם המלונאות והתיירות. איש לא חשב שפתאל ייקח את רפי שדה, אך פתאל ביצע את המהלך המבריק של ענף התיירות. כעת הוא יוכל להתרכז בהנפקת החברה בבורסה.

Shutterstock Shutterstock
בשנה האחרונה עשה דוד פתאל מספר טעויות, אך אתמול עשה הבעלים של רשת מלונות פתאל את המהלך של השנה בענף התיירות והמלונאות.
בצעד דרמטי מינה פתאל את רפי שדה כמנכ"ל רשת המלונות שלו בישראל. פתאל עשה את הצעד הכי נכון וטוב מבחינתו.
שדה, שנדחק החוצה מרשת ישרוטל, הוא האיש עם הניסיון הרב ביותר בענף המלונאות בארץ ובאישיותו הוא האנטיתזה לפתאל, ולכן הזיווג הזה הוא מושלם מבחינת פתאל. דווקא האומץ של פתאל להביא איש שונה ממנו ראוי להערכה גדולה.

ברשת פתאל יש כיום בישראל 29 מלונות, וזה לא פשוט לנהל מעצמה כזו. רפי שדה הוא מנהל שיורד לפרטים הכי קטנים, אין אצלו פשרות או קיצורי דרך. לרשת פתאל יש תדמית בעייתית מה מבחינת השירות במלונות שלה. אין ספק כי שדה במהירות ישנה אותה.

בזמנו, פתאל היה תלמיד של שדה, ולא כל אחד היה מביא לרשת שלו מנהל, שניהל רשת מתחרה, ואף היו מאבקים והאשמות בין שתי הרשתות על מלון בים המלח. זהו מהלך ראוי למלוא ההערכה. במהלך הזה פתאל הוכיח מדוע הוא כיום המלונאי הכי גדול בישראל עם 29 בתי מלון.

אין מבחינת פתאל עיתוי יותר טוב למינוי של רפי שדה. מבחינת שדה זהו גם מהלך נכון וטוב. האיש בן ה-64, ששימש כמנכ"ל ישרוטל במשך 25 שנה, מגיע רעב להצליח. למרות כל עשרות השנים בענף הוא אדם שהעבודה זורמת בעורקיו ואינו שחוק, ודווקא עם השינוי הדרמטי הזה מבחינתו, הוא ירצה להוכיח שלא בכדי הצליח בישרוטל.

מבחינת פתאל, שרוצה להנפיק בשנה הקרובה את החברה בבורסה, שדה הוא האיש המתאים. כאשר הוא מביא איש עם כזה ניסיון, הוא יוכל להוריד מעצמו אחריות ולהתרכז בהכנת ההנפקה, מעבר לעובדה ששדה משדר אווירה של קלאסה. לכן, אין לי ספק שההצטרפות של שדה לרשת פתאל תהיה מוצלחת, והמהלך הזה עוד יילמד בבתי הספר למלונאות ולעסקים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: