אא

חברת בואינג צופה גידול של 700 מיליארד דולר במהלך 20 השנים הבאות בשוק התעופה האזרחית בצפון אמריקה

המניע העיקרי לרכישת מטוסים חדשים בקנדה וארה"ב הוא הצורך בהחלפת מטוסים ישנים צרי גוף המיועדים לטיסות אזוריות והחלפתם במטוסים מהדור החדש המאפשרים חיסכון בצריכת דלק.

Shutterstock Shutterstock

חברת בואינג מעריכה כי חברות התעופה בצפון אמריקה ירכשו 7,200 מטוסי נוסעים חדשים במהלך 20 השנים הבאות בהיקף כולל של 700 מיליארד דולר.

המניע העיקרי לרכישת מטוסים חדשים בקנדה וארה"ב הוא הצורך בהחלפת מטוסים ישנים צרי גוף המיועדים לטיסות אזוריות והחלפתם במטוסים מהדור החדש המאפשרים חיסכון בצריכת דלק.

"השוק בצפון אמריקה גדול ובוגר ואנו מצפים כי תנועת הנוסעים באזור תגדל בקצב מתון של 3.4%,"


אמר רנדי טינסת', סגן נשיא לשיווק בקבוצת התעופה האזרחית של בואינג, אשר הפיץ היום את תחזית בואינג לשוק צפון אמריקה לשנת 2010. "סגנון החיים הקדחתני בקנדה ובארה"ב דורש תחבורה מהירה, תכופה ואמינה מחוף אל חוף. עקב דרישה זו, כשלושת רבעי ההזמנות המיועדות לאספקה ב-20 השנים הקרובות הינן למטוסים צרי גוף."

בהתחשב במספר המטוסים הישנים אשר יושבתו, צי המטוסים של מדינות צפון אמריקה יגדל מ-6,590 מטוסים כיום לכ-9,000 מטוסים בשנת 2029.
בואינג צופה כי שוק המטוסים צרי הגוף יגדל מ-56% מסך צי המטוסים בצפון אמריקה כיום ל-71% מכלל צי המטוסים בשנת 2029. חברות תעופה מעניקות תשומת לב רבה לגילם של ציי המטוסים שברשותם עקב צריכת הדלק הגבוהה של המטוסים הישנים המעיקה על רווחיותם. עליית החשיבות של השפעת שוק התעופה על שינויי האקלים הגלובליים מהווה גם היא גורם בבחירת מטוסים חדשים בעלי אחוז נמוך יותר של פליטת גזי פחמן.

סוגי המטוסים החדשים כגון מטוס ה-737 מהדור החדש כוללים יתרונות מהותיים בתחום איכות הסביבה בנוסף ליכולות משופרות וחסכון בצריכת דלק ובעלויות תחזוקה.

"אנו רואים כעת מגמה חיובית בקרב חברות התעופה המתחילות ליישם תוכניות לחידוש צי המטוסים שלהן בציפייה לעתיד," אמר טינסת'.
צי המטוסים רחבי הגוף ימשיך להתפתח באזור ככל שחברות התעופה תמשכנה להרחיב את הצע הטיסות הבינלאומיות הישירות שלהן ואת תדירותן. עם הרחבת היעדים הבינלאומיים והטיסות הישירות יגדל נתח השוק של מטוסים קטנים ובינוניים בתצורת שני מעברים ל- 19% מכלל צי המטוסים בצפון אמריקה בשנת 2029.

בואינג צופה דרישה לכ-1,180 מטוסים חדשים, בתצורת שני מעברים כגון מטוס ה-787 "דרימליינר". מטוסים רחבי גוף בתצורת שני מעברים מהווים רק 16% מסך הדרישה באזור למטוסים חדשים במהלך 20 השנים הבאות אך שוויים היחסי יעלה ויהווה 37% מסך ההשקעה בצי המטוסים החדשים. בנוסף, החברה לא צופה עליה מהותית בהזמנות למטוסים רחבי גוף , בשוק צפון אמריקה. הקף השוק של מטוסים אלו ימשיך למנות כ-40 מטוסים , המהווים 1% מסך ההשקעה במטוסים חדשים.

בואינג צופה ירידה בדרישה למטוסים לטיסות אזוריות בצפון אמריקה, עקב מעבר חברות תעופה למטוסים גדולים יותר המאפשרים חסכון בעלויות הדלק. המחירים הגבוהים של הדלק, התחרות הגוברת
והיעילות הגבוהה של מטוסים גדולים יותר בתצורת מעבר אחד תשפיע על כדאיות השימוש במטוסים קטנים יותר לטיסות אזוריות. קטגוריית מטוסים זו תהווה 4% בלבד מסך ההשקעה במטוסים חדשים ב-20 השנים הקרובות ותכלול הזמנה של 800 מטוסים חדשים בלבד, אשר רובם ככולם ישמשו כתחליף למטוסים ישנים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: