אא

כוונת הרשות להקים מלון בטרמינל 3 הינה צעד שגוי

יוסי פישר ,מי שעסק בפיתוח בתי מלון בארץ ובחו"ל ומכיר את נושא המלונות בשדות התעופה היטב ,חושב שהרעיון של הקמת מלון "טרנזיט" או מלון מעבר בעברית בנתב"ג אינו מוצלח.

לאחרונה דווח על  כוונת רשות שדות התעופה  להקים מלון  .

הרשות הודיעה כי היא החלה בתכנון הקמת מלון חדש בטרמינל 3 .


המלון המתוכנן יכיל בין 140 חדרים עד 200 חדרים ומיועד לאנשי עסקים המעוניינים להישאר במתחם שדה התעופה או לנוסעי "טרנזיט" במאמר נכתב שכוונת הרשות להשכיר את המלון לרשת מלונות בינ"ל המתמחה בניהול מלונות בשדות תעופה. הרשות בחרה במשרד יעוץ וראיית החשבון סומך חייקין KPMG לבחון את החלופות המומלצות.

כמי שעסק בפיתוח בתי מלון בארץ ובחו"ל אני מכיר את נושא המלונות בשדות התעופה באופן מצוין וחושב שהרעיון של הקמת מלון "טרנזיט" או מלון מעבר בעברית בנתב"ג אינו חכם בלשון המעטה מהסיבות הבאות:

• נתב"ג אינו משמש כשדה תעופה לטרנזיט אלא ב:99% מהמקרים כיעד הגעה סופי.
• אין בשדה תשתית מספיקה של מקומות בילוי, מסעדות , ברים על מנת למשוך איש/ת עסקים המגיעים לביקור קצר שתשכנע אותם להעדיף שהייה בשדה התעופה על פני נסיעה בת 20-30 דקות למלון בת"א
• צוותי חברות התעופה שנשארים בארץ ללינה מעדיפים ללא יוצא מן הכלל שהיה בת"א וברובם במלונות לאורך חוף הים. בחירת המלון בו שוהים הצוותים נעשית במשותף ע"י חברת התעופה ווועדי העובדים המייצגים את הצוותים
• בשנות השבעים והשמונים היה מלון שהוקם ביהוד בשם מלון אוויה שעיקר פעילותו היתה לשכן צוותים של חברות תעופה ונוסעי טרנזיט. אז היתה תנועת טרנזיט ולמרות כל האמור המלון נקלע לקשיים כספיים ופשט את הרגל.
• הרשות הודיעה שבכוונתה להפעיל את המלון בשיטת DBOT – דהיינו המפעיל הבינ"ל שיבחר ישלם דמי חכירה במשך 20 שנות הפעלה ולאחריהן יחזיר את המלון לידי הרשות. חברות הניהול הבינ"ל נמנעות ככל האפשר מחוזי חכירה ארוכי טווח המכבידים על ההתחייבויות שלהן בדוחותיהן הכספיים.
• הרשות בחרה בחברת היעוץ והחשבונאות סומך חייקין KPMG על מנת לבחון את החלופה הממומלצת ביותר של דרך הפעולה. מדוע לא חברת יעוץ מלונאי ? יש כאלו גם בארץ וגם בעולם

לסיכום, נראה שדרכו של המלון בנתב"ג תהיה דומה לסיפור ההצלחה של קניון "שחקים" באולם הנוסעים היוצאים. חבל שגוף כלכלי רציני ובעל יכולות כספיות ניכרות כרשות שדות התעופה מתנהל בנושא זה בחובבנות וחוסר מקצועיות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: