אא

שר התיירות דורש מענקים להקמת אטרקציות תיירותיות

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, פנה לשר האוצר, יובל שטייניץ, בבקשה שיורה לאגף התקציבים באוצר לשוב ולאשר מתן מענקים ליזמים המעוניינים להקים אטרקציות תיירותיות בישראל.

Shutterstock Shutterstock
במכתבו מציין שר התיירות כי: "בשנים האחרונות אולץ משרד התיירות, בשל התנגדות אגף התקציבים באוצר, לחדול מלתת מענקים עבור אטרקציות תיירותיות, זאת למרות פניות מצד יזמים אשר היו מוכנים לסכן את כספם". "התעקשותו של אגף התקציבים", ציין השר, "לא באה על רקע תוספת תקציבית לנושא, מאחר וזו לא נדרשה, אלא בשל ראיה צרה לגבי מהותו ואופיו של המוצר התיירותי של ישראל. עמדה זו פוגעת במאמצים האדירים שמשקיע משרד התיירות בהבאתם של התיירים לארץ והארכת משך שהותם, ותרומתו של ביקור זה להכנסות המשק מתיירות".

בישראל מגוון רב של אתרים היסטוריים, תרבותיים, דתיים, ארכיאולוגים, שמורות טבע, אתרי אונסק"ו, אשר מפותחים ומתוחזקים כתשתיות הציבוריות על ידי גופי המדינה. לצידם קיימות אטרקציות תיירותיות, שהן פרי יוזמה של השוק הפרטי. יוזמות אלו קיבלו בעבר מענקים ו/או הטבות במס, במסגרת החוק לעידוד השקעות הון. יש לציין כי בפרויקטים מסוג זה, השקיעה המדינה מעט , לעומת רווח גדול בשדרוג המוצר התיירותי של ישראל. בין האטרקציות ניתן למנות את "מיני ישראל" בלטרון, את המצפה התת-ימי באילת, את ריף הדולפינים, חמת גדר, ספינות ישו בכנרת, ועוד.

"התחרות על לב התייר מול מדינות האזור, הולכת וגוברת בשנים האחרונות ובכדי לעמוד בה, אנו חייבים לעודד יזמים להקים אטרקציות חדשות, חלקן כבר מוכנות לביצוע וחלקן מתוכננות. יזמים רבים פנו בשנה האחרונה למשרד התיירות לקבלת מענקים והשתתפות בהקמת אטרקציות תיירותיות, ולצערי, נאלץ המשרד לסרב לבקשותיהם. לפיכך התערבותך בנושא הכרחית", סיכם שר התיירות בפנייתו לשר האוצר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: