אא

שמואל צוראל: ירידת שער הדולר מהווה בעיה קשה ביותר למלונאים

מנכ"ל התאחדות המלונות חושב שענף המלונאות חייב לעבור לשקליזציה בעקבות שחיקת שער הדולר. מאז שנת 2005 יש שחיקה של 20% בשער הדולר. צוראל קורא למשרדי האוצר והתיירות ולבנק ישראל להתערב באופן מיידי "אחרת יהיה פה כאוס כללי".

Shutterstock Shutterstock
בהתאחדות המלונות דואגים ורואים בעיה קשה ביותר עם הירידה התלולה בשער הדולר, שהגיע אתמול לרמה של 3.6180 ש"ח. לפי נתוני התאחדות המלונות, מאז שנת 2005 יש שחיקה של 20% בשער הדולר, כאשר אם מכניסים את מקדמי המדד של 3% לשנה בערך, אז המחירים לא עלו, אלא ירדו.
בשנה החולפת ההכנסות מתיירות נכנסת עמדו על 12.7 מיליארד ש"ח לעומת 17.8 מיליארד ש"ח לשנה לפני כן. זוהי ירידה של 30%, על אף שתנועת התיירות עלתה ב-3% בשנת 2009.

שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות, אומר על המצב: "יש בעיה קשה ביותר ויצטרכו לראות איך להתמודד עם זה בדרך הנכונה. יש נזק גדול ביותר לענף המלונאות בעקבות שחיקת שער הדולר. הגידול בתנועת התיירות כל כך מתכרסם ונאכל כולו בשחיקת הדולר, כאשר במקביל יש תשומות שקליות, שרק גדלות. חשמל, מים, ארנונות, עבודה, הוצאות ביטחון, כל מיני דברים מטורפים, וההכנסה שלך במטבע חוץ הולכת ונשחקת. מוכרחים להחליט על מדיניות שתשמור על שער הדולר ומנגד מרסנת עליית תשומות. רק בפירות וירקות יש עלייה חסרת פרופורציות. מה רוצים שהמלונות יתחילו לחייב על סלט בנפרד?" אומר צוראל בחיוך.

מנכ"ל התאחדות המלונות מכריז כי: "מוכרחה להיות התערבות מיידית של משרדי האוצר, התיירות, בנק ישראל. זו בעיה קשה וחמורה. זה לא ייפתר בעליית מחירים, אז נכניס כאוס בשוק. אחד הכללים המקובלים הוא לשמור על חוזים, עליהם חתמת, לשנה. המצב לא מותיר ברירה אלא לפתוח חוזים או להכניס אליהם סעיפים של שער השקל".
צוראל אומר עוד: "אני בהחלט מאמין שצריך לעבור לשקליזציה. השאלה במסגרת כזו, מה זה יעשה לפעולות השיווק בחו"ל? אם אני מסתכל כמדינה מול כל מערכות השיווק, זו לא יכולה להיות החלטה צדדית של מלון זה או אחר. נשיא ההתאחדות אלי גונן עומד להתריע בפני שר התיירות ולדרוש לפעולה מיידית. אנחנו כמו כל יצואן אחר נפגעים ממה שקורה, אבל קצת יותר חמור".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: