אא

מלחמת בריתות התעופה על הקווים הטראנס-אטלנטיים

בעקבות הודעת בריטיש איירליינס, אמריקן איירליינס ואיבריה על התחלת טיסות הקוד-שייר בנתיבים הטראנס-אטלנטיים, נשאלת השאלה אם יצירת מגה חברות אכן טובה ללקוחות ולסוכני הנסיעות ומתי יאשר הרגולטור בארץ מיזוגי ענק וחיבורים מסחריים.

Shutterstock Shutterstock
מספר ימים לאחר הודעת סיום הליכי המיזוג בין קונטיננטל ליונייטד איירליינס, החברות שתיהן בברית ה”Star”, הודיעו היום ראשי בריטיש איירליינס, אמריקן איירליינס ואיבריה על התחלת טיסות הקוד-שייר על הנתיבים הטראנס-אטלנטיים, במסגרת ברית ה- One World.

מנכ"ל אמריקן איירליינס אמר היום כי "חברות התעופה המתינו 14 שנה ליום זה" ונשיא בריטיש איירליינס הוסיף, שהשותפות הזו הופכת את הטיסות הטראנס-אטלנטיות למעיין “One Stop Shop” עם הסכמי קוד שייר על 2,700 טיסות. אחד הנתונים המדהימים, שפורסמו היום בעיתונות, הוא שברית ה- One World מחזיקה כמעט 50% מהטיסות לארה"ב וממנה לשדה התעופה Heathrow בלונדון.

אישור ההסכם בא מספר חודשים לאחר שלופטהנזה, יחד עם קונטיננטל, יונייטד ואייר קנדה, הכריזו על ברית וקוד שייר על הקווים הטראנס-אטלנטיים, אותה הם מכנים ++A והסכם דומה בין חברות ה- Sky Team: דלתא, אייר פראנס/קלמ ואלאיטליה.

מה שנוצר לנגד עינינו הן שלוש "מגה חברות וירטואליות", שביחד יחזיקו, בהערכה זהירה, מעל 80% מהיקף הטיסות הטראנס-אטלנטיות בין אירופה לצפון אמריקה.

חלק מהשאלות המעניינות המתבקשות הן:

• האם צמצום התחרות בקווים הללו תביא לעליית מחירים ללקוח הסופי?
• האם לחברות קטנות ישתלם לטוס בקווים בין אירופה לארה"ב?
• מה תהיה מדיניות ה"מגה חברות" הללו בנושא העמלות לסוכני הנסיעות?
• האם יצירת החברות הווירטואליות לא תביא בסופו של יום למיזוג מלא בין החברות החברות בגופים הללו?

ובהקשר של ישראל שוב נשאלת השאלה לגבי הרגולטורים ובראשם הרשות להגבלים העסקיים. אם באירופה ובצפון אמריקה מאפשרות הרשויות מיזוגי ענק וחיבורים מסחריים, שיאפשרו לחברות התעופה להמשיך להתקיים, מדוע בישראל אי אפשר ?

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: