אא

החורף של הדולר הזול

נראה כי בחורף הנוכחי ישראלים רבים יעדיפו את האופציה של נופש בחו"ל, בשל המחירים האטרקטיביים שמסדרים שערי החליפין של הדולר האמריקאי והיורו, והוספת תדירויות טיסה ליעדים שונים ואזהרת המסע שהוציאה ארה"ב למדינות אירופה שיגרמו להוזלת מחירים.

עם סיום עונת החגים מתפנה הנופש הישראלי לחשוב על חופשת החורף. השנה, עקב שער הדולר הנמוך, ניתן לצפות לעליה במספר הישראלים שינפשו בחו"ל. מדובר בעיקר בחופשת החנוכה ופורים, נופשוני סופ"ש ובחופשות הסקי המסורתיות.

מחירי הטיסות הנקובים בדולרים אמריקניים יוזילו את עלות הנסיעה כולה.
באם מדובר ביעדי נופש בהם המחירים נקובים במטבע האמריקני, ארה"ב וחלק ממדינות מרכז אמריקה, הרי שמחיר חבילת הנופש כולה בש"ח יוזל באופן משמעותי לעומת השנה שעברה.

הגדלת כמות ותדירות הטיסות לאירופה וצפון אמריקה, גם הן יתרמו להוזלה של מחירי כרטיסי הטיסה.

גם שער האירו הנוח יחסית, כ-5 שקלים לאירו, בצירוף אזהרות המסע שפרסמו לאחרונה השלטונות האמריקניים על מספר יעדי תיירות מרכזיים באירופה עשוי להוזיל את מחירי חבילות הערים. הישראלי, שסף הרגישות שלו לאזהרות של שלטונות באשר הם לפיגועי טרור נמוך, יוכל לנצל הזדמנויות לרכישת סידורי קרקע זולים.

יעדי הסקי – המיתון הקשה הפוקד את אירופה פגע קשות בסגמנט תיירות זה. ארצות מזרח אירופה נפגעו קשה ממערב אירופה ולמרות זאת גם בשוויץ, אוסטריה, צרפת ואיטליה, ארצות הסקי הקלאסיות, תיירות הסקי ה"עממית" נפגעה עקב המיתון. לכך יש להוסיף את תחילת הפעלת קו טיסות ישירות של חברת ה- Low cost "איזי-ג'ט" לז'נווה, שיתווספו לטיסות הצ'רטר של ישראייר, ארקיע וסאן דור, שתפעיל בחלק מטיסותיה בסופי שבוע מטוס בואינג 777 שיושאל מאל-על. לסייג את דברי אני מבקש להדגיש כי ברור שחופשות הסקי תלויות בראש ובראשונה במרכיב בלתי נשלט והוא מזג האוויר וכמויות השלג שירדו החורף באתרי הסקי ברחבי אירופה.

יעדי שמש: תאילנד המסורתית וסרי-לנקה, שהפכה בחורף שעבר ליעד מבוקש, אלו שתי מדינות המציעות לישראלי את הנוסחא המנצחת - תמורה גבוהה עבור מחיר סביר. מרכיב מחיר הטיסה ליעדים אלו ביחס לעלות החבילה הכוללת גבוה משמעותית לעומת אירופה או צפון אמריקה. הוזלת מחירי הטיסות בש"ח יוזיל באופן משמעותי את מחיר החבילה הכוללת.

מן הצד השני: בתחום התיירות הנכנסת הסוכנים מדווחים על "חורף חם". צפי הזמנות גבוה של קבוצות ובודדים. ביקוש ער לטיסות מיעדי הביקוש המסורתיים אליהם תצטרף גם אוקראינה, המצפה לסיום אישור הליך הסרת חובת הוויזות.
כמות הטיסות על הקו קייב-ת"א גדלה פי כמה מהחורף שעבר. כעת גם אוקראינה אינטרנשיונל וארקיע התמנו כמובילות נקובות הפועלות בקו ומתווספת לאירו-סוויט/דונבאס אירו ולאל-על.

המלונאים וחברות התעופה הישראליות לעומת זאת מתקשים להתמודד עם הדולר הנמוך ומצביעים על עלויות שקליות גבוהות לעומת הכנסות דולריות, הפוגעות באופן משמעותי ברווחיותם.

מסקנה: לאור הניתוח שהצגתי התמונה הכוללת היא אפשרות של "חגיגה לנוסע", שיחליט לנפוש החורף בחו"ל. היצע רחב ומחירים זולים. לטעמי, העניין העיקרי פה הוא השיווק של החבילות, שאמור לשכנע את הישראלי לצאת החורף לחופשה ולא לחכות לאביב.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: