אא

מבקר המדינה: על משרד התיירות לבחון הגדרת ערי תיירות עם גורמים נוספים

דוח מבקר המדינה על השלטון המקומי מותח ביקורת על הטיפול באתרי התיירות בירושלים, עכו, רמלה, וכן על התנהלות משרד התיירות בחלק מן המקרים.

Shutterstock Shutterstock
דוח מבקר המדינה על הרשויות המקומיות, שפורסם אתמול, חושף התנהלות קלוקלת בנושאי תיירות בחלק מהערים, וגם מותח ביקורת על התנהלות משרד התיירות בחלק מן המקרים.
המבקר כותב בין השאר כי: "על משרד התיירות לבחון אפשרות להגדרת ערי תיירות בשיתוף עם גורמים נוספים כמו משרד הפנים והתמ"ת. הדבר יאפשר לו לייעל את הפעולות לפיתוח מרכזי התיירות במדינה באמצעות ריכוז השקעותיו במקומות, שבהם התשואה למשק התיירות תהיה הגבוהה ביותר".
עוד כותב המבקר כי: "על משרד התיירות ועל התמ"ת להקפיד לשמור על כללי המימון והתואם שנקבעו בחוזר מנכ"ל ולהביאם לידיעת הרשויות המקומיות".
משרד המבקר מותח ביקורת על מימון פרויקטים תיירותיים בצפת וכותב כי: "מן הראוי שמשרד התיירות ישקול לבחון מחדש את נוסחת המימון התואם לגבי רשויות שמצבן דומה לזה של צפת. מתברר שהתניה גורפת של מימון פרויקטים במימון תואם של העירייה גרמה לבלימת פרויקטים תיירותיים חשובים ולאי ניצול המסגרת התקציבית שהוא קבע".
על מה שקורה ברמלה כתב מבקר המדינה: "משרד מבקר המדינה העיר למשרד התיירות כי עליו ליצור מנגנון שבאמצעותו יידע מהם מקורות המימון הנוספים של הפרויקטים שבמימונים הוא משתתף, כדי לוודא שהרשויות עומדות בכללים שנקבעו בחוזר המנכ"ל. על עיריית רמלה לנהוג בהתאם לחוזר מנכ"ל בפרויקטים שבמימונם משתתף משרד התיירות".
על העיר ירושלים כותב מבקר המדינה: "בדוח השקעות התיירות בירושלים מ-1994 הומלץ להקים גוף ארגוני בירושלים לפיתוח תשתיות, לעידוד יזמות, להקמת פרויקטים תיירותיים בעיר ולגיוס משקיעים. בדוח הועדה ציבורית מאפריל 2008, צוין כי אחת מנקודות התורפה היא היעדר רשות עירונית אחראית למכלול השירותים לתייר. עד למועד סיום הביקורת, דצמבר 2009, לא יושם חוק הרשות והיא לא הוקמה. עד תום הביקורת לא הקימה עיריית ירושלים גוף לניהול התיירות בעיר, והוא נותר מבוזר בין גופים רבים בעירייה ומחוצה לה, דבר שגרם לניהול לקוי של אתרי התיירות בעיר".
עוד מציין המבקר על ירושלים: "הואיל וירושלים היא עיר עתירת אתרים מיוחדים נודעת חשיבות עליונה לניהול כולל שלהם. על עיריית ירושלים להחיש הקמת גוף כזה, כהחלטת ועדת התיירות של העירייה מיוני 2009, ולהעביר את מלוא הסמכויות אליו.
על עכו כותב מבקר המדינה: "לדעת מבקר המדינה, אי שיתוף הפעולה בין העירייה ובין החל"פ פגע בטיפול באתרי התיירות בעיר והוביל להידרדרות של ממש במצבם. על משרד התיירות, בשיתוף עם עיריית עכו והחל"פ למצוא דרך לרכז את התחומים הקשורים לניהול כל האתרים בעיר במסגרת אחת כדי למנוע בעיות בגלל פיצול הסמכויות ובשל אי שיתוף פעולה בין העירייה לחל"פ".
המבקר גם מותח ביקורת רבה על אתרי האינטרנט של הרשויות המקומיות שנבדקו. כך כותב המבקר כי: "לעיריית ירושלים אתר אינטרנט, שכולל מידע רב ומגוון על אתרים בעיר, על אירועים ועל מסלולי סיור בה ורשימות של בתי מלון ומסעדות. עם זאת, נמצאו בו ליקויים רבים. בלחיצה על קישוריות רבות בדף הבית של האתר בשפה האנגלית ובדפים ובשפה העברית התקבלו דפים ריקים. שעות הכניסה לאתרים מסוימים שמפורסמים באתר אינן תואמות את שעות הכניסה, שאותן מפרסמים אתרי האינטרנט של האתרים עצמם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: