אא

פסיקת בית המשפט המחוזי עלולה להפוך לאיום של ממש על פעילות משרדי הנסיעות

השופטת מוסיה ארד, נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, קבעה לאחרונה כי גם סוכנות הנסיעות אחראית לעיכובים בטיסות שכר וכי האחריות מוטלת הן על סוכנות הנסיעות והן על מארגן טיסת השכר.

פסק הדין של נשיאת בית המשפט המחוזי בירושלים, השופטת מוסיה ארד, עלול להוות תקדים בתביעות רבות של לקוחות ומשנה לחלוטין את אופן ואופי ההתקשרות בין הלקוח לסוכן הקמעונאי וכן את ההסכמים בין חברות הנסיעות לבין מארגני טיסות השכר.

פסק הדין הנדון מתייחס לתביעתם של בני הזוג משה ומרים בורנשטיין, שהגישו תביעה כנגד "הדקה התשעים" ונגד חברת "כספי תעופה" בגין עיכובים חוזרים ונשנים בטיסה לאנטליה, אשר שבסופו של דבר גרמו לבני הזוג לוותר על הטיסה ועל החופשה שם. "הדקה התשעים" טענה להגנתה שאין היא נושאת באחריות לעיכוב והטילה את האחריות על "כספי תעופה". חברת "כספי תעופה" מצידה הטילה את האחריות על חברת התעופה התורכית "סקאי איירליינס".

תלונות דומות בגין עיכובים ואיחורים נפוצות מאוד בעיקר בתחום חבילות השכר, הנופשונים לטורקיה, יוון, בולגריה ולערי אירופה השונות. פעילות משמעותית ביותר של חברות הנסיעות בתחום התיירות היוצאת. מדובר בחלק מרכזי ממכירות משרדי הנסיעות בקיץ ובחגים.

בפסק הדין קבעה השופטת מוסיה ארד:

"החובות המוטלות על סוכנות הנסיעות ועל ספק שרותים אינן בהכרח זהות. עם זאת, על שניהם מוטלת ברגיל, החובה לפעול באופן סביר על מנת לעדכן את הלקוח מבעוד מועד כאשר קיים עיכוב בטיסה. כמו כן, ברגיל, מוטלת על סוכנות הנסיעות החובה להבטיח, כי הלקוח יקבל את השרות שרכש; ועל ספק השרות מוטלת החובה לספק ללקוח את השרות שנרכש עבור הלקוח ולהיות אחראי גם כלפיו בנוגע לדחיות בלתי סבירות במועדי הטיסה.

חובות אלה, המוטלות על הספק, חלות גם על מארגן הטיסה, המוגדר בתקנות התעופה כמי שרכש את קיבולת המטוס לשם מכירתה לאחרים, ומהווה למעשה, ספק הטיסה " .

לסיכום: בשוק התיירות היוצאת, בו שולי הרווח יורדים משנה לשנה, תיירות חבילות השכר היא קרן אור של רווחיות. קיימת כעת סכנה מוחשית שתביעות רבות שיסתמכו על פסק דין זה יפגעו באופן קשה ברווחיות משרדי הנסיעות. על חברות הנסיעות ומארגני טיסות השכר ללמוד לעומק את ההחלטה הזו ולמצוא דרכים על מנת לחלק את האחריות באופן כזה, שיאפשר לחברות הנסיעות להתקיים ללא חשש לתביעות חוזרות ונשנות. מארגני השכר מצידם, חייבים לקבל בתורן שיפוי מספק מחברות התעופה. כזה שיבטח את המארגן מול תביעות של לקוחות השכר או חברות הנסיעות. חברות התעופה מצידן חייבות לעמוד בלוחות זמנים סבירים ולא להגיע למצבים בעונות השיא, בהם יש לפעמים איחורים של 10 שעות ויותר במועדי היציאה של הטיסות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: