אא

ירדן 'עוקפת את ישראל בסיבוב' וחותמת על הסכם 'שמים פתוחים' עם האיחוד האירופאי

המשמעות לגבי ישראל היא שחברות אירופאיות יעדיפו לטוס לעמאן ללא מגבלות ומשם יגיעו הנוסעים דרך הגשרים לישראל. בתחום התיירות היוצאת יכולה להיות הסטת תנועה מנתב"ג לעמאן, נוסעים רבים יעדיפו לטוס לעמאן וממנה לעלות על טיסות למערב אירופה או למזרח הרחוק.

Shutterstock Shutterstock
ושוב שכננו ממזרח 'עוקפים אותנו בסיבוב'. הסכם התעופה שנחתם לאחרונה בין הממלכה ההאשמית והאיחוד האירופאי יאפשר לכל חברת תעופה מהאיחוד לטוס מכל יעד בארצות החברות באיחוד האירופי לירדן וממנה. ההסכם כמובן, יאפשר לחברות ירדניות לטוס ללא כל מגבלה של כמות טיסות או מספר מושבים לכל יעד באיחוד.

שלב נוסף לפיתוח הסכם זה, תהיה חתימה עתידית על הסכם "החופש השישי" – הסכם שיאפשר לחברות מהאיחוד האירופאי לעצור בירדן בדרכן למזרח הרחוק על מנת להעלות ולהוריד נוסעים.

נכון הדבר גם לגבי הירדנים בטיסותיהם לצפון אמריקה ודרומה - הם יוכלו בעיקרון לעצור בכל שדה תעופה אירופאי ולהעלות ולהוריד נוסעים. באמצעות החברות של החברה הירדנית בברית ה- ONE WORLD הם יוכלו להשתמש בפלטפורמה השיווקית של חברות כדוגמת BA ואיבריה, על מנת לחבר את הנוסעים לטיסות המשך במספר אדיר של יעדים בצפון אמריקה ובדרומה.

כפועל יוצא מהסכם זה, כמות התיירים מהאיחוד האירופאי לירדן תגדל כמעט מיידית ובאופן משמעותי. כמו כן, הסכם זה יאפשר לירדן לבסס עצמה כ-HUB אזורי לחברות תעופה אירופאיות ותתחרה בכך בחלק ממדינות המפרץ כדוגמת דובאי, אבו-דאבי וקטאר.

לגבי ישראל המשמעות היא שחברות תעופה אירופאיות רבות, התלויות בהסכמי התעופה הבילטראליים בין ישראל למדינות האיחוד השונות, המטילים מגבלות ממגבלות שונות על חברות אלו, יעדיפו כעת לטוס לעמאן ללא מגבלות כל שהן ומשם יגיעו הנוסעים דרך הגשרים לישראל.

בתחום התיירות היוצאת גם יכולה להיות הסטת תנועה מנתב"ג לעמאן. נוסעים רבים יעדיפו לטוס לעמאן וממנה לעלות על טיסות למערב אירופה או למזרח הרחוק.

ברור שירדן עשתה קפיצת דרך ענקית בחתימת הסכם זה. ישראל עדיין במשא ומתן מתמשך ורב שנים מול האיחוד על חתימת הסכם דומה.

לעומת זאת, כיום יש לישראל הסכם "שמים פתוחים" עם ארה"ב, שאינו ניתן למימוש עקב דירוג הבטיחות הנמוך – קטגוריה 2, שעד שישראל לא תעלה בדירוג ההסכם לא יוכל להתממש.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: