ירדן ‘עוקפת את ישראל בסיבוב’ וחותמת על הסכם ‘שמים פתוחים’ עם האיחוד האירופאי

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
המשמעות לגבי ישראל היא שחברות אירופאיות יעדיפו לטוס לעמאן ללא מגבלות ומשם יגיעו הנוסעים דרך הגשרים לישראל. בתחום התיירות היוצאת יכולה להיות הסטת תנועה מנתב"ג לעמאן, נוסעים רבים יעדיפו לטוס לעמאן וממנה לעלות על טיסות למערב אירופה או למזרח הרחוק.

ושוב שכננו ממזרח ‘עוקפים אותנו בסיבוב’. הסכם התעופה שנחתם לאחרונה בין הממלכה ההאשמית והאיחוד האירופאי יאפשר לכל חברת תעופה מהאיחוד לטוס מכל יעד בארצות החברות באיחוד האירופי לירדן וממנה. ההסכם כמובן, יאפשר לחברות ירדניות [כיום רויאל גו’רדאנין אך בעתיד הלא רחוק גם חברת לאו קוסט המוקמת כעת בירדן] לטוס ללא כל מגבלה של כמות טיסות או מספר מושבים לכל יעד באיחוד.

שלב נוסף לפיתוח הסכם זה, תהיה חתימה עתידית על הסכם “החופש השישי” – הסכם שיאפשר לחברות מהאיחוד האירופאי לעצור בירדן בדרכן למזרח הרחוק על מנת להעלות ולהוריד נוסעים.

נכון הדבר גם לגבי הירדנים בטיסותיהם לצפון אמריקה ודרומה – הם יוכלו בעיקרון לעצור בכל שדה תעופה אירופאי ולהעלות ולהוריד נוסעים. באמצעות החברות של החברה הירדנית בברית ה- ONE WORLD הם יוכלו להשתמש בפלטפורמה השיווקית של חברות כדוגמת BA ואיבריה, על מנת לחבר את הנוסעים לטיסות המשך במספר אדיר של יעדים בצפון אמריקה ובדרומה.

כפועל יוצא מהסכם זה, כמות התיירים מהאיחוד האירופאי לירדן תגדל כמעט מיידית ובאופן משמעותי. כמו כן, הסכם זה יאפשר לירדן לבסס עצמה כ-HUB אזורי לחברות תעופה אירופאיות ותתחרה בכך בחלק ממדינות המפרץ כדוגמת דובאי, אבו-דאבי וקטאר.

לגבי ישראל המשמעות היא שחברות תעופה אירופאיות רבות, התלויות בהסכמי התעופה הבילטראליים בין ישראל למדינות האיחוד השונות, המטילים מגבלות ממגבלות שונות על חברות אלו, יעדיפו כעת לטוס לעמאן ללא מגבלות כל שהן ומשם יגיעו הנוסעים דרך הגשרים לישראל.

בתחום התיירות היוצאת גם יכולה להיות הסטת תנועה מנתב”ג לעמאן. נוסעים רבים יעדיפו לטוס לעמאן וממנה לעלות על טיסות למערב אירופה או למזרח הרחוק.

ברור שירדן עשתה קפיצת דרך ענקית בחתימת הסכם זה. ישראל עדיין במשא ומתן מתמשך ורב שנים מול האיחוד על חתימת הסכם דומה.

לעומת זאת, כיום יש לישראל הסכם “שמים פתוחים” עם ארה”ב, שאינו ניתן למימוש עקב דירוג הבטיחות הנמוך – קטגוריה 2, שעד שישראל לא תעלה בדירוג ההסכם לא יוכל להתממש.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר וגם, באפליקציה

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020
  • תא לחץ

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה

אני מעוניין לקבל חדשות, עדכונים והודעות פרסומיות מפספורטניוז.