אא

ספר חדש: "איים ירוקים: 120 גנים וגינות"

כדי לראות גינות יפיפיות אין צורך לנסוע לאנגליה – הן נמצאות ממש מתחת לאפנו.

Shutterstock Shutterstock

"איים ירוקים: 120 גנים וגינות" הוא ספר טיולים חדש מבית הוצאת מפה, המציע 120 איים מופלאים של גינות, גנים ופארקים. חובבי הטבע והנוי נוהגים לנסוע לאנגליה ולמדינות אחרות באירופה כדי להתמוגג מהיופי והטיפוח של הגנים ואומרים לעצמם "כמה חבל שאין אצלנו גנים כאלו...". הספר החדש מיועד בדיוק להם כדי לגלות להם שבמקומות שונים בארץ ולעיתים אפילו בעיר השכנה או בעיר מגוריהם, מסתתרים להם גנים מרהיבי עין. בשנים האחרונות הולכת ומתפתחת בישראל "תרבות גינות".


המבקרים העיקריים בגינות הם עדיין ילדים קטנים עם הוריהם וקשישים שעיתותיהם בידיהם, אך יותר ויותר רואים צעירים וצעירות שלוקחים עימם ספר או מחשב ומבלים שעה שקטה בחיק הטבע, כמו בימי שמש בפארקים באירופה וארצות הברית. הבניה המואצת ברחבי המדינה בעשורים האחרונים הפכה את הגינה והפארק למצרך רב חשיבות. אם בעבר הילדים יכלו לצאת מפתח ביתם ולאחר צעדה קצרה להגיע לשטח פתוח עם פרחי בר, פרדס ריחני ועסיסי, שלולית רוחשת חיים או ערוץ נחל פראי, כיום רובם יראו מסביב לביתם עוד ועוד בתים, להוציא אותם "איים ירוקים".


מחברת הספר ענת מדמוני, היא דוקטור ליערנות מהיחידים בישראל ואוהבת טבע מושבעת. היא שוטטה, יחד עם הצלם חנן ישכר, חקרה וסקרה כל פינה ירוקה מצפון לדרום: מפארק קצרין העתיקה שברמת הגולן ועד גן לאומי הבשור שבנגב, מהגן הבוטני בתל-אביב ועד הגן היפאני בחפצי-בה, מטיילת לואי שבכרמל ועד רחוב האצ"ל בבאר שבע. סקירה של הגינות שמופיעות בספר מגלה שבדומה לקיבוץ הגלויות של אזרחי ישראל גם הגינות הישראליות שאבו את השראתן מסגנונות גינון שונים: הגינון האנגלי, גינון מהמזרח הרחוק ויפן בפרט וגינה ארץ ישראלית המבוססת על צמחים שאופיניים לאקלים הים תיכוני.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: