אא

הוקם פורום לקידום פתרון הקבע לעליית מפלס הים הדרומי

הפורום יפעל להגנה על החוף המערבי של בריכה מספר 5 ושותפים בו החברה להגנת הטבע, התאחדות המלונות בים המלח והמועצה האזורית תמר .

Shutterstock Shutterstock
החברה להגנת הטבע, התאחדות המלונות בים המלח, המועצה האזורית תמר הכריזו היום על הקמת פורום משותף לקידום פתרון קבע שיספק הגנה על החוף המערבי של בריכה מספר 5. הפורום, המשתף לראשונה את מחזיקי העניין בנושא, מתנגד להצעה להרוס את מלונות ים המלח וקורא לממשלת ישראל ולשר התיירות, ח"כ סטס מיסז’ניקוב, לגלות את המנהיגות הטמונה בו ולאמץ את חלופת קציר המלח כפיתרון קבע הראוי לעצירת עליית מפלס בריכה מספר 5 ולמניעת הצפת המלונות השוכנים לחופה .

הקריאה המשותפת לכל מחזיקי העניין מגיעה מתוך הבנה מלאה כי כל פיתרון אחר, שאינו קציר מלח, יפגע בתיירות, בתעסוקה ובסביבה. לדברי ראשי הפורום, פיתרונות ביניים אינם יכולים להימשך עוד זמן רב והגיע הזמן להחלטה אמיצה שתאפשר את המשך הקיום של התיירות, ההתיישבות והתעשייה ושתשמור על הסביבה בים המלח . "המשך המצב הקיים מהווה סכנה ברורה ומיידית לענף התיירות הייחודי במקום הנמוך בעולם. החרבת התשתית המלונאית תביא לירידה דרמטית במספר התיירים שמגיעים לים המלח וכתוצאה מכך לפיטורי אלפי עובדים המועסקים במלונות ולפיטוריהם של עשרות אלפי מועסקים עקיפים בנגב" .

"העתקת בתי המלון לא תעצור את עליית מפלס מי האגן הדרומי ועל כן ברור לכולם כי ממילא לא יהיה מנוס מקציר מלח בטווח הארוך. הקציר הוא הפיתרון הסביבתי ביותר, הנגיש והזמין בטווח המיידי ובכוונת הפורום לדרוש לאמץ את ההסכמות ולפתוח בהידברות פתוחה, כנה ומקצועית עם נציגי כל הגופים המעורבים בים המלח" .

לדברי ראשי הפורום, "אנחנו משוכנעים ששר התיירות יתמוך בהסכמות הנדירות שהושגו בין הגורמים הציבוריים והפרטיים וימליץ לממשלה על הפתרון הציוני, החברתי והכלכלי הנכון של קציר המלח. לראשונה עומדת כאן קואליציה רחבה ומגוונת שתפעל לכך שייעשה מה שנכון לישראל ואנו מאמינים כי השר מיסז’ניקוב יידע לקבל את ההחלטה הנכונה" .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: