אא

התוכנית של HP - 'שותפי כדור הארץ' יצרו למעלה ממיליארד מוצרים מבקבוקים ממוחזרים

עד סוף 2011 תשתמש HP ב-46 מיליון ק"ג של פלסטיק ממוחזר לייצור מוצרי הדפסה - כמות זו שווה להפניית 4 מיליארד בקבוקי מים ממטמנות האשפה למחזור.

Shutterstock Shutterstock
ב-1991 ייסדה HP תוכנית רשמית להגנה על הסביבה במטרה לצמצם את ההשפעות הסביבתיות של מוצריה באמצעות התנהלות נכונה עם חומרי הגלם, יכולות המחזור ויעילות תהליכי האריזה. בין השאר הקימה החברה גם תוכנית מחזור בשם 'שותפי כדור הארץ' אשר פועלת בישראל ובלמעלה מחמישים מדינות ברחבי העולם אשר תפקידה ליצור מערכת סגורה ויעילה של מחזור ראשי דיו.

התוכנית של חטיבת ההדפסה וההדמיה של HP במסגרת התוכנית הכוללת של החברה אשר פועלת בכל מחזור החיים של נושא איכות הסביבה והקיימות החל משלב הייצור ועד לשלבי השימוש ומחזור, עושה שימוש בתהליכים מתקדמים המבטיחים שפסולת מחומרה, ראשי דיו וטונרים ימוחזרו בצורה אחראית ויהפכו לחומרים מהם ניתן לייצר מוצרים חדשים כגון פגושים לרכב, קולבים וכלי פלסטיק אחרים.

כחלק מהתוכנית, מוחזרו עד היום כ- 320 מיליון ראשי דיו ברחבי העולם ו- 61 מיליון ראשי דיו בשנת 2009 לבדה. החברה התחייבה למחזר כמיליון טון של ציוד ורכיבים אלקטרוניים ולשלש את כמות השימוש בחומרים הממוחזרים במדפסות הזרקת דיו חדשות עד 2010. עד סוף 2011 תשתמש חטיבת ההדפסה וההדמיה של HP ב-46 מיליון ק"ג של פלסטיק ממוחזר לייצור מוצרי הדפסה. כמות זו שווה להפניית 4 מיליארד בקבוקי מים ממטמנות האשפה למחזור.

עד היום חטיבת ההדפסה וההדמיה של HP ייצרה למעלה ממיליארד ראשי דיו המכילים פלסטיק ממוחזר מבקבוקים ומראשי דיו ישנים. כל ראשי הדיו המובאים לתוכנית המחזור של HP מוצאים את דרכם אל תהליך המחזור כאשר כל ראש דיו ממוחזר מכיל 22% פחות עקבות פחמן מראשי דיו רגילים.

מדפסות ירוקות ופליטת פחמן דו חמצני
חטיבת ההדפסה וההדמיה של HP פיתחה את טכנולוגית ה-Instant On עבור מדפסות הלייזר, המספקת חיסכון באנרגיה של עד 50% בהשוואה למדפסות אחרות. יכולת זו הפחיתה עד היום את פליטת הפחמן הדו חמצני בלמעלה מ 5.25 מיליוני טון –שווה ערך לפליטה של 1.1 מיליון מכוניות בשנה. ה- Instant-Onצורך פי 4 פחות אנרגיה כאשר המדפסת במצב מנוחה ופי 1.4 פחות אנרגיה כאשר בפעולה. בנוגע לפליטת פחמן דו חמצני, צמצמה HP את רמת הפחמן הדו חמצני המופק מהמוצרים והפעילות של החברה בשיעור של 25% ב 2010, והתחייבה כי עד סוף שנת 2011 תשפר את יעילות השימוש באנרגיה של מדפסות דיו ולייזר ב-40%.

נייר
חטיבת ההדפסה וההדמיה של HP פועלת בשיתוף עם ספקיות נייר ובוחנת את עמידתן באמות המידה הסביבתיות בכל הנוגע לייצור נייר ומחזורו וכדי לקבוע האם פעילותן עולה בקנה אחד עם המדיניות הסביבתית של HP. בכך מתכוונת החברה להמשיך ולצמצם את הפגיעה הסביבתית הנובעת מייצור נייר הגורם נזק ליערות, למקורות מים וכיו''ב.

מיקי רוסלר, מנהל המגזר הצרכני ב-HP, מציין מספר טיפים קלים להפחתת פסולת המדפסת הביתית ושמירה על הסביבה:
1. כדאי להשקיע במדפסת ידידותית לסביבה עם צריכת אנרגיה נמוכה ועם העדפה למדפסת שהורכבה מחומרים ממוחזרים.
2. חסכון בנייר, משמעו חסכון בדיו. היה חכם וסלקטיבי בנוגע להדפסות שלך. חסכון קטן ויומיומי מצטבר לכדי השפעה גדולה.
3. קרא את המסמך היטב לפני שאתה מדפיס בכדי להימנע מטעויות הדפסה.
4. העדף תמיד הדפסה על שני צדי הנייר.
5. בטווח הקצר ראשי דיו תואמים אולי זולים יותר מהמקוריים, אך הם פחות אמינים, אורך חייהם קצר והם עושים שימוש בכמויות דיו גדולות יותר, ובכך מזהמים את הסביבה.
6. קנו נייר מספק שממחזר את מוצריו ושומר על הסביבה .


הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Passportech&Biz

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: