אא

כיצד רוצה משרד התיירות לקבוע דירוג בתי מלון בלי מלונאים?!

האם יורם ארבל, ש'כיכב' בנושא ענת קם, ואיל ברקוביץ' הם הבשורה להבאת עובדים לענף המלונאות? לאן נעלם עמי פדרמן?

Shutterstock Shutterstock
תהליך קבלת ההחלטות במשרד התיירות לא מובן.
נתחיל בהליך של קביעת דירוג בתי המלון. זהו הליך דרמטי, שעשוי לקבוע את עתידם של לא מעט בתי מלון בישראל, ויש לו השלכות כלכליות משמעותיות ביותר.
מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, איש חרוץ, ללא ספק, הוא זה שחתום על הרכב הוועדה, את הרכבה פרסמנו באתר זה. הוועדה אמורה לבדוק איך מתאימים את הקריטריונים של שיטת הדירוג האירופית לבתי המלון בישראל.
עיון ברשימת חברי הוועדה מלמד כי בפועל נכלל בה רק מלונאי אחד פעיל, ג'ימי זוהר, מנכ"ל מלון קרלטון בת"א.
בוועדה, לעומת זאת, חברים, בין השאר: רפי בן חור, איש ותיק של משרד התיירות, הזכור כמי ש'כיכב' לאחרונה בפרשת קצב, שיהיה יו"ר הוועדה. בוועדה עוד איש של המשרד, גדעון שניר, גם לו ותק רב, כמו גם ליוסי וייס, יו"ר מורי הדרך, או מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, רם ליסטמן, גם הוא איש משרד התיירות, או מנכ"ל התאחדות המלונות, שמוליק צוראל, ויוסי פישר, נציג הבעלים של אי.די.בי תיירות, שלו יש עבר במלונאות. כבודם של כל החברים בעלי הוותק במקומם מונח, אבל מה עם המלונאים? מה עם אנשי השטח שחיים את הנושא יום יום? איפה עמי פדרמן, נשיא ההתאחדות? מדוע קולו לא נשמע?
מישהו בהתאחדות המלונות חייב להתעורר ולהעמיד את משרד התיירות במקומו.
אגב, במשרד התיירות אומרים, כי להתאחדות המלונות הייתה זכות לבחור שלושה נציגים לוועדה. אף כמות זו, אין בה די, לעניות דעתי, וכיצד נבחרו הנציגים של התאחדות המלונות?
וזה מביא אותי גם לעניין אחר. איל ברקוביץ' היה כוכב כדורגל, איש נחמד ופרשן כדורגל כיום. אני מכיר אותו היטב אישית. אבל מה לו ולשיווק ענף התיירות כמקום עבודה?
האם ברקוביץ' משווק מניסיון עבודתו בענף או בזכות העובדה שפעם בשנה הוא נוסע לנפוש בים המלח? והאם יורם ארבל, ש'כיכב' השבוע בפליטת הפה המיותרת על ענת קם, הוא הדמות שאמורה למשוך אנשים לעבוד בתיירות?
אגב, במשרד התיירות אמרו היום, כי אין להם כוונה להוריד את התשדיר לאור פרשת ארבל וקם.
מבחינת משרד התיירות מי שאחראי על בחירת הפרזנטורים והתסריט היא לפ"מ. מעניין יהיה לבדוק בעוד כמה חודשים, בכמה עלה אחוז העובדים בענף התיירות בעקבות הקמפיין הזה.
ואיפה עמי פדרמן? מדוע קולו לא נשמע גם בעניין זה?

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: