אא

שר התיירות: "על מפעלי ים המלח לשאת במרבית המימון של קציר המלח"

מיסז'ניקוב הציג היום עם השר ארדן את הבחירה בקציר המלח לפיתרון הבעיה של ים המלח. מיסז'ניקוב העביר ביקורת קשה על משרד האוצר: "הוא נכשל בטיפול בדבר". השרים קראו לאוצר להקים קרן יעודית בהיקף של 750 מיליון ₪, יחד עם מפעלי ים המלח.

Shutterstock Shutterstock
שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב והשר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, הציגו היום את הפיתרון שלהם לבעיית ים המלח. השניים החליטו ללכת כצפוי על פיתרון קציר המלח, אך הטילו את האחריות והמימון על משרד האוצר ומפעלי ים המלח. שר התיירות תקף קשה את התנהלות משרד האוצר.

מיסז'ניקוב: "יכול להיות שמהמקום הזה תצא בשורה לאזור מאד חשוב למדינת ישראל. הממשלות הקודמות דברו והטילו אחריות אחד על השני, אנחנו באים לבצע. בחלקי נפלה זכות כשר התיירות להשפיע על האזור המדהים הזה ים המלח, וזה לדורות הבאים. זאת אחריות לאומית. פיתרון משולב ממלכתי ומקצועי. זה משאב טבע ששייך לכולם. אין שני לו בעולם. האזור הזה נמצא בשפל המדרגה, הפסיקו להתייחס אליו בתור אזור ומשאב טבע חשוב. זה אזור מוזנח, אבוד. באים אליו רק בגלל שעופר עיני, אחרי משבר טורקיה, העדיף לשלוח את העובדים לים המלח או שחולי אסטמה וכו' באים לשם. אין סיבות אטרקטיביות לבוא לשם . אחרי תשע בערב אין מה לעשות בו. כרגע לצערי יש כישלון של משרד האוצר מול מפעלי ים המלח למציאת פיתרון ולמצות את ההליכים. צריך שיהיה חזון התחדשות אזורית עם קציר מלח מלא לצד ההתפתחויות התיירותית של האזור. לחזון שתי רגליים, רגל של שיקום ורגל של פיתוח. יש לקצור מלח מקרקעית הבריכה ונעשה זאת מיידית".

לגבי המימון אמר שר התיירות: "מרבית המימון צריך לבוא ממפעלי ים המלח. האוצר כשל בטיפול ובמו"מ מולם. אנחנו גם קוראים להקמת קרן יעודית בהיקף של 750 מיליון ₪, שיבואו ממשרד האוצר ומפעלי ים המלח. צריך להפוך את האזור הזה לאזור עם העדפה לאומית שייהנה מהקלות".

השר ארדן אמר שאם צריך, שני המשרדים ילכו יחד למאבק על פיתרון קציר המלח, יחד עם פיתוח האזור.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: