אא

סיטונאי התיירות: החלטת הממשלה לקצר את חופשת הקיץ תגרום נזק כלכלי לענף

אנשי הענף התיירות היו בהלם מהחלטת הממשלה לקצר את חופשת הקיץ, סמוך לתחילת העונה. מנגד חושבים שאולי ההחלטה תעורר את חודש אוקטובר. יוסי פתאל: "החלטת הממשלה תגרום לנזק כלכלי גדול ובלתי הפיך לענף התיירות".

Shutterstock Shutterstock
החלטת הממשלה מהיום לקצר את החופש הגדול ב-5 ימים, כאשר התלמידים יחזרו לבתי הספר ב-26 באוגוסט גרמה לטלטלה בשוק התיירות והתעופה. אנשי הענף סבורים שההחלטה תשנה את כל חוקי המשחק.

יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, קובי קרני, אמר היום: "אנשים מתכננים חופשה מראש ולא מחליטים בדקה ה-90. אין ספק שההחלטה הזו בסמוך תגרום נזק לאנשים ונזק כלכלי לענף. אני מקווה שהאנשים, הספקים וחברות התעופה יתאימו את עצמם וכל אחד יבוא לקראת השני. אין ספק שזה יגרום לבלגן בענף".

מהתאחדות סוכני הנסיעות מציינים כי בענף רואים את ההחלטה כנובעת מתכנון לקוי וכלא מתחשבת בעליל בפעילות העסקית במשק.

ההתאחדות מציינת כי חברות תיירות רבות התחייבו כלפי ספקים בארץ ובחו"ל על חבילות נופש עבור לקוחות, שהיו אמורים לצאת לחופשתם בשבוע האחרון של אוגוסט, שכן המחצית השנייה של חודש אוגוסט, לאחר צום ט' באב ועם סיום הקייטנות, מהווה את השבועיים העמוסים ביותר ביציאת ישראלים לחופשות בארץ ובחו"ל.

יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל מסר, כי "החלטת הממשלה תגרום לנזק כלכלי גדול ובלתי הפיך לענף התיירות, ותותיר את הסוכנים עם מלאים של טיסות וחדרי מלון בחו"ל והסכמים חתומים מול שוקת שבורה".

בהתאחדות מזכירים כי מרבית הלקוחות, שהזמינו חופשתם לפני זמן רב, לא יוכלו לקבל החזר בגין הביטול. "היינו סבורים", מוסיף פתאל, "שההחלטה תיכנס לפועל כפי שהוצע מלכתחילה, בשנת 2012".

יקי בן מנחם, הבעלים של רימון טיולים ושותף בפי.טי.סי: "כשבאתי הביתה ושמעתי בחדשות על ההחלטה, אמרתי לעצמי שמחר בבוקר אני צריך לבדוק את מערך הטיולים שלנו וצריך לראות שאין טיולים בתאריך הזה. אין לי ספק שזה ישנה את דפוסי הטיולים והנסיעות ויעשה בלגן בענף. זה לא פשוט להזיז כך דברים. מנגד אולי העובדה שהאריכו את החופשה בין יום כיפור לסוכות בשלושה ימים ויצרו גשר ענק יכול לגרום לכך שבאוקטובר ייצאו הרבה יותר לחופש וזה יהיה פיצוי על הקיץ המתקצר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: