אא

המועצה לצרכנות פנתה לחברות האשראי בעקבות תלונות צרכנים נגד "יש תיירות"

מנכ"ל המועצה: סירוב חברות אשראי לעצור תשלומים עתידיים, כאשר העוסק לא מספק את התמורה, לא תואם את הוראות חוק כרטיסי חיוב, והמועצה לצרכנות תפעל למיצוי זכויותיהם של המתלוננים בכל האמצעים החוקיים הנדרשים.

Shutterstock Shutterstock
במועצה לצרכנות הצטברו בחודש האחרון עשרות תלונות של צרכנים נגד "יש תיירות", בהן נמסר כי צרכנים שרכשו שירותי תיירות שונים – הפלגה, כרטיסי טיסה, חבילות נופש - לא קיבלו את התמורה.

בחלק מהמקרים, אומרים במועצה לצרכנות, קיבלו הצרכנים הודעת מייל מסוכן הנסיעות של החברה לגבי הפסקת פעילותה לכאורה ובמקרים אחרים ההפלגה בוטלה בשל טענה לבעיות בטיחות באנייה ובמקרה אחר ההפלגה הופסקה לאחר יומיים "עקב תקלה טכנית".

צרכנים פנו אל המועצה לצרכנות בטענה כי חברות אשראי מסרבות לעצור תשלומים עתידיים בטענות שונות.

המועצה פנתה במכתב לחברות האשראי בדרישה לכבד את בקשת הצרכנים ולעצור תשלומים עתידיים, בהתאם להוראות החוק.

לדברי המועצה לצרכנות: עם קבלת הודעת הלקוח על ביטול הנסיעה ובקשתו לעצירת התשלומים, על חברות האשראי לעצור כל תשלום עתידי, הן במקרה של ביטול מלא והן במקרה של ביטול חלקי. לעמדת המועצה לצרכנות הקביעה מבוססת על סעיף 10 בחוק כרטיסי חיוב הקובע כי " הודיע לקוח למנפיק, בכתב, לגבי עסקה שנעשתה בינו לבין ספק באמצעות כרטיס אשראי, כי מתקיימים שניים אלה, יפסיק המנפיק לחייב את הלקוח בשל אותה עסקה, במועד קבלת ההודעה: הנכס שנרכש בעסקה לא סופק אף שחלף מועד ההספקה שעליו הוסכם בין הלקוח לבין הספק, ואם מועד ההספקה כאמור טרם חלף - הספק הפסיק, דרך קבע, לספק נכסים מסוגו של הנכס שנרכש בעסקה; הלקוח ביטל את העסקה".

עם ההודעה בדבר הפסקת פעילותה של "יש תיירות" וסגירת משרדיה, אומרים במועצה לצרכנות, על חברות האשראי להפסיק לחייב את לקוחות החברה שלא קיבלו את השירותים שהזמינו.

לעמדת המועצה חובת המנפיקים לעצור את התשלומים גם במקרים בהם ההפלגה החלה אך הופסקה לאחר יומיים, שכן הצרכנים קיבלו שירות שונה באורח מוחלט מזה שנרכש, , באופן ההופך אותו לחסר ערך מבחינה אובייקטיבית. לכן, מדובר בכישלון תמורה מלא המקנה ללקוח את ההגנה שבסעיף לעיל.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אומר כי "סירוב לעצור תשלומים עתידיים כשהדין מאפשר זאת, מעלה חשש להפרת הוראות חוק כרטיסי חיוב, והמועצה לצרכנות תפעל למיצוי זכויותיהם של המתלוננים בכל האמצעים החוקיים הנדרשים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: