אא

לראשונה: KLM הפעילה טיסה מסחרית עם שימוש בדלק ביולוגי

חברת התעופה KLM הפעילה טיסה מסחרית ראשונה בעולם, הנושאת 171 נוסעים, באמצעות דלק ביולוגי, [ביוקרוסן [biokerosene, המופק משמן ממוחזר. חומר זה ישמש כמרכיב דלק לטיסות נוספות של החברה שיצאו בספטמבר הקרוב על קו אמסטרדם פריז.

Shutterstock Shutterstock
טיסת הבכורה במטוס בואינג 737-800 המריאה ביום רביעי בשעה 13:30 מנמל התעופה סכיפול שבהולנד אל נמל התעופה שארל דה גול שבפריז, כשעל סיפונה 171 נוסעים. בהשקת הטיסה נכח מזכיר המדינה לתשתיות ואיכות הסביבה, יופ אטסמה.

"בשבוע שעבר הודענו כי אנו ערוכים להפעלת יותר מ-200 טיסות מסחריות לפריז שיופעלו עם דלק ביולוגי, כבר החל מספטמבר השנה. היום, KLM מכתיבה רגע היסטורי כשהיא מפעילה את הטיסה המסחרית הראשונה הפועלת על דלק זה", אמר קמיל אורלינגס, מנהל הדירקטוריון של חברת KLM, זמן קצר לפני צאתו לפריז בטיסת הבכורה.

מזכיר המדינה לתשתיות ואיכות הסביבה, יופ אסטמה, הוסיף כי: "יהיה מעניין לעקוב אחד התפתחות נוספת של הדלק הביולוגי. בנקיטת צעד זה, KLM מראה בבירור את הערך של מציאת דרכים חכמות להשתמש בפסולת שמקורה ביצרנים ובצרכנים"

KLM הודיעה כבר ב-2007 כי תשקיע משאבים רבים עבור פיתוח של תחליפי דלק אורגניים, אשר יתרמו באופן משמעותי להפחתת פליטת CO2 ולשמירה על איכות הסביבה. זאת כחלק מערכי השמירה על הסביבה של קבוצת התעופה אייר פראנס KLM, התופסת את המקום הראשון בקטגוריית התעופה של מדד הקיימות "דאו ג'ונס" במשך שש שנים רצופות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: