אא

דייויד לואיס ז"ל – קווים לדמותו של אדם יקר

יוסי פישר נפרד מהבעלים של רשת ישרוטל שהלך שלשום לעולמו לאחר מחלה קשה.

Shutterstock Shutterstock
אמש נודע שמר דייויד לואיס, מייסדה של רשת ישרוטל הלך לעולמו, לאחר מלחמה במחלה קשה.
קשה לתאר את מעשיו של לואיס ז"ל במילים. אם ניקח את המלונאות בישראל ובפרט בעיר אילת, הרי שניתן לתארה כמלונאות לפני עידן ישרוטל והמלונאות לאחר כניסת רשת ישרוטל.

זכורה לי התקופה בה שימשתי סמנכ"ל שיווק של מלון מוריה פלאז'ה באילת, אי שם בתחילת שנות התשעים. המודל של כולנו לחיקוי היה השיווק והתפעול של רשת ישרוטל.

חלק ניכר מהמלונאים הבכירים בישראל החלו את דרכם המקצועית והתקדמו ברשת זו, בעיקר בזכות תוכנית פיתוח המנהלים שלה שהצמיחה מנכל"י רשתות בתי מלון בארץ ובחו"ל. לרשת ולמר לואיס מייסדה, יש זכויות בכורה על מוצרים רבים שהושקו בהצלחה רבה .

הרשת יצרה סטנדרטים חדשים של שרות ומצוינות. דיי להזכיר את תעודת האחריות שמציעה הרשת לאורחיה - תעודת האחריות המקורית נוסחה ויצאה לאור לפני עשור - עם השנים היא עודכנה, ולאחרונה, החליטה הרשת להעמיק את מידת האחריות.

אהבת ישראל והתרומה לקהילה ניכרה בכל מעשיו של לואיס ז"ל, ובאה לידי ביטוי בפעילות ענפה לטובת הקהילה של מלונות הרשת ושל עובדיה.

ואסיים בנקודה אישית: לפני כשלוש שנים השתתפתי בפגישה עסקית עם לואיס אליה הוא הגיע במיוחד במטוסו הפרטי מלונדון. בפגישה זו השתתפו מספר אורחים מכובדים ביותר מארה"ב. מר לואיס נכנס לחדר הישיבות לבוש בבלייזר כחול וענוב בעניבת טייסת חיל האוויר הבריטי בה שירת בעברו.

לאחר שלואיס הציג את עצמו בצניעות מופלגת, ותיאר את ימיו כאיש צוות במפציץ חיל האוויר הבריטי במהלך מלחמת העולם השנייה, שוחחנו על הנושא שעמד אז על הפרק. לואיס הפגין בקיאות גדולה ביותר בנושא .
לקראת סיום הפגישה, באווירה קצת פחות פורמאלית, שאלתי את מר לואיס ז"ל, אם יורשה לי להציג בפניו שאלה אישית. הוא השיב לי שכן, ואני שאלתי אותו מה מביא אותו להשקיע כסף כה רב במלון במצפה רמון שאז היה בתחילת תהליך הבניה. על כך השיב לי לואיס ללא היסוס: "! MR. FISCHER, I AM A ZIONIST'" אולי במשפט זה ניתן למצות את האיש ואת דרכו ופועלו.

יהי זכרו ברוך.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: