אא

עו"ד יהודה רוה : "העיר אילת חייבת את צמיחתה התיירותית לדייויד לואיס"

עו"ד יהודה רוה, שייצג את דיוויד לואיס ז"ל בעסקיו בישראל ב- 32 השנים האחרונות מספר: "דיוויד החיה את העיר אילת, שבשנות השמונים הייתה שרויה בשפל ובדיכאון עמוקים, והביא אותה לפריחה ושגשוג, עסק בהחייאת מצפה רמון וראה אתגר ציוני בהבאתה לשגשוג כלכלי וחברתי".

Shutterstock Shutterstock
שלשום הלך לעולמו דייויד לואיס, איש מיוחד במינו, איש עסקים בינלאומי, פילנתרופ ומגדולי הציונים ותומכי ישראל בבריטניה ובכלל.

עו"ד יהודה רוה, שייצג את דיוויד לואיס בעסקיו בישראל ב- 32 השנים האחרונות מספר: "הכרתי אותו לראשונה בדצמבר 1979 כשקיבלתי ממנו שיחת טלפון מלונדון שבה הוא הסביר לי שהוא מחפש עורך דין בישראל שיש לו ניסיון במלונאות, כי הוא מתכוון לבנות מלון באילת.

השיחה הטלפונית נמשכה כשעה וחצי , ובסופה הוזמנתי לפגוש אותו בלונדון.

כשבאתי למשרדו בלונדון הוא כבר היה מעודכן בכל מה שקשור להשקעות בישראל כולל המצב המשפטי, הכלכלי, החשבונאי וכיו"ב - לאחר שלמד ביסודיות שאין כמוה, כל מה שאפשר בנושא זה.

כבר למחרת הפגישה טסנו במטוסו לאילת כדי לבחון את המגרש, שעליו בנוי היום מלון המלך שלמה - ב"אזור התיירות" שבשנת 1980 נראה כמעט כחלק מהמדבר, נטוש וריק כמעט לחלוטין, ובעמדנו על המגרש הריק הוא סיפר לי על חזונו לבנות באזור התיירות לפחות 6 בתי מלון ואטרקציות תיירותיות - מה שנראה לי אז-כמו חזון אחרית הימים.
היום כ- 31 שנים מאוחר יותר והשקעות בישראל של למעלה משני מיליארד ₪ התגשם במלואו חזון אחרית הימים הזה, עם תשעה בית מלון באילת, שני בתי מלון בים המלח, שני בתי מלון בתל-אביב, אחד ביערות הכרמל ושניים במצפה רמון.
אולם אחטא לאיש היקר הזה, אם אסתפק רק בתיאור היוזמות העסקיות שלו בישראל גרידא.

דיוויד הציוני- ראש הגדולה היהודית של המפלגה השמרנית בבריטניה, פעיל בכל יוזמה ציונית, תורם גדול לבית חולים תל השומר ולעשרות גופים ומוסדות בישראל, בתחומי החינוך, הבריאות, הסיעוד ועוד ועוד..., שלא ביקש לעצמו מעולם הכרת תודה, פרס או ציון לשבח על הפעילויות הפילנתרופיות שלו ועל תרומתו הייחודית שאין דומה לה לתעשיית התיירות והמלונאות בישראל.

בין שאר כישוריו, דיוויד שרת במלחמת העולם השנייה כקצין ונווט כמפציץ קרב בחיל האוויר הבריטי, ולפני שנים ספורות אסף את אנשי צוות המפציץ שלו , הטיס אותם לישראל במטוסו סייר איתם בארץ והראה להם את כל הישגי המדינה ונפלאותיה.

בניגוד למקובל במקומותינו במשך 31 שנות קיומה של חברת ישרוטל - דיוויד לא משך ממנה ומישראל ולו גם שקל אחד כדיוידנט או טובת הנאה, וכל רווחי החברה הושקעו שוב בישראל.

אפשר לומר שדיוויד החיה את העיר אילת, שבשנות השמונים הייתה שרויה בשפל ובדיכאון עמוקים, והביא אותה לפריחה ושגשוג, ובשנים האחרונות עסק בהחייאת מצפה רמון, וראה אתגר ציוני בהבאתה לשגשוג כלכלי וחברתי כחלק מהפרחת הנגב, תוך השקעה של מאות מיליוני ₪ בשני בתי המלון של ישרוטל בה, שהחדש בהם, מלון "בראשית" הוא יהלום בכתר הנגב, ויתרום ללא ספק להפיכת מצפה רמון מעיירה מוכרת אבטלה, לישוב פורח.

הלך מאתנו איש יקר, אוהב ישראל והוא יחסר לי ולכולנו כאן אבל זכרו, המורשת שלו, ופרי השקעותיו ותרומותיו יישארו אתנו לעד" .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: