אא

קובי קרני: איש השנה של 'פספורט'

עיתון 'פספורט' בחר ביו"ר התאחדות סוכני הנסיעות כאיש המשפיע והבולט בתעשיית התיירות בשנה החולפת. קרני מגלה, בראיון מיוחד: "אנחנו פונים לממונה על ההגבלים העסקיים להכריז על כל פעילות יאט"א בישראל הגבל עסקי. זה מהלך דרמטי, שאם יאושר, אין יאט"א בישראל".

Shutterstock Shutterstock
יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, קובי קרני, הוא האיש שמערכת 'פספורט' בחרה, כאיש הבולט והמשפיע בתעשיית התיירות בישראל. קרני המשיך השנה לנהל את מאבקי הענף, והעובדה שחברות תעופה, ובראשן אל על, עדיין משלמות עמלה לסוכנים נזקפת לזכות המאבק של התאחדות סוכני הנסיעות.

עוד על הנימוקים לבחירת קרני ורשימת 100 האנשים המשפיעים בענף, תוכלו לקרוא בגילון ראש השנה של 'פספורט', בן 68 עמודים שמופץ היום.

בראיון מיוחד עם קרני הוא מגלה ל'פספורט' כי: "אנחנו פונים לממונה על ההגבלים העסקיים להכריז על כל פעילות יאט"א בישראל הגבל עסקי. אם הם רוצים לשבת ביחד, שיקבלו פטור ותנאים לפטור. זה מהלך מאד דרמטי שאם יאושר, אין יאט"א בישראל".

על חברת אל על אומר יו"ר ההתאחדות:"אני רק רואה את התוצאות בשטח, שמבחינת מוצר ומסחר בשוק, אל על בנחיתות. אל על מאבדת את יכולת התחרות שלה ויש לה בעיה מסחרית".

קרני מגלה עוד בראיון הנרחב על המשפט על בריטיש איירווייס: "לאחרונה הגיעו להתאחדות סוכני הנסיעות, באמצעות ארגון סוכנים עמית באירופה, פרוטוקולים וסיכומי דיון של מוסדות יאט"א ובהשתתפות חברת בריטיש, לפיהם ארגון יאט"א מורה לחבריו שלא לעשות שינויים בהסכם סוכן הנסיעות ללא מנגנון קבלת ההחלטות של יאט"א בלבד. מן המסמכים עולה בברור, כי ההסכם המשותף בין כלל חברות התעופה באמצעות יאט"א לסוכן הנסיעות הבודד אינו ניתן לשינוי על ידי חברת תעופה, כפי שניסתה בריטיש לעשות בישראל. היועצים המשפטיים של ההתאחדות, מיד לאחר שקיבלו את החומר החדש ממנכ"ל ההתאחדות, הגישו בקשה לבית המשפט העליון לצרף את הראיה לדיון בין הצדדים. בית המשפט העליון ביקש את תגובת בריטיש וטרם החליט בדבר".

הראיון המלא עם קרני, הכולל הרבה אמירות מעניינות, מופיע בעיתון 'פספורט'.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: