לחברות התעופה הישראליות אין תשובה לכניסת ה-LOW COST

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
יוסי פישר צופה חורף עגום מבחינת חברות התעופה הישראליות עם צמצום מספר הטיסות וביטול יעדים, לנוכח התנועה הגוברת של חברות ה-LOW COST הנכנסות לפעול בישראל.

שתי חברותLOW COST זרות נכנסות לפעילות בקו לתל אביב בחורף הקרוב ומה התשובה של החברות הישראליות ? צימצום טיסות.

התחרות על הקו לתל אביב תחריף בחורף הקרוב עם הצטרפותן של FLY NIKKI האוסטרית בקו מוינה לתל אביב וחברת SMART WINGS הצ’כית בקו מפראג לתל אביב. עוד צפויה כניסת חברות LOW COST מיעדים נוספים באירופה.

עד כה, לחברות התעופה הישראליות אל-על, ארקיע וישראייר אין תשובה לזרם הגובר והולך של חברות LOW COST הטסות לישראל וזאת בתוספת לתחרות הגוברת מצד חברות התעופה הסדירות שהוסיפו טיסות והגדילו את היצע המושבים.

לאור כל האמור, ארקיע היתה הראשונה להודיע על צמצום מפת טיסותיה לחורף הקרוב. אל-על, הודיעה לאחרונה על סגירת קווי הטיסות שלה לדנייפרופטרובסק ולאודסה שבאוקראינה [כנראה יסתמכו על טיסות אירוסוויט במסגרת הקוד שייר] בנוסף לסגירת הקו לברזיל . ואילו ישראייר פעלה בקיץ האחרון בקוויה הבינלאומיים עם שני מטוסי האיירבס החדשים שלה לעומת שלושה בקיץ שעבר.

התחזית ל’חורף קר’ הביאה עמה גם הורדת מחירי טיסה בכל הנתיבים. המחירים הנמוכים נכנסים לתוקף החל מסיום החגים וכנראה תוקפם ימשך עד לקראת חופשת הפסח .

לאור כל האמור, נראה שהצורך בשיתופי פעולה בין החברות הישראליות הופך להכרחי באם הן חפצות חיים. לא רק שיתוף פעולה אופרטיבי, אלא בחינה מדוקדקת של מבנה ההוצאות של כל חברה בנפרד, בחינת כדאיות הפעלתו של כל קו תעופה בכל נקודת זמן נתונה תוך אפשרות של ניוד נוסעים מטיסות של חברה אחת לרעותה.

לסיכום:
אם נבחן בראייה היסטורית את דבריו של פרופ’ ישראל ‘איזי’ בורוביץ מי ששימש כיו”ר אל-על ולפני כן כמנכ”ל ארקיע שאמר ש: “במדינה קטנה כישראל אין מקום לשלוש חברות תעופה סדירות”. איזי צדק. בישראל יש בסך הכל כ – 50 מטוסי נוסעים אזרחיים כולל מטוסי הטורבו-פרופ הפעילים בעיקר בקו לאילת. לעומת זאת חברת תעופה דוגמת טורקיש איירליינס עם כ – 180 מטוסים, שלא לדבר על קבוצת לופטהנזה או אפילו אייר ברלין או איזי ג’ט כל אחת עם למעלה ממאה וחמישים מטוסים. שתי הראשונות חברות גם בבריתות תעופה גלובליות.

הפתרון לבעיה : מיזוג/איחוד בין החברות הישראליות. הבעיה העיקרית תהיה הרשות להגבלים עסקיים שעדיין לא למדה את נושא התעופה לעומקו, ועד שזו תלמד, צפוי נפח התעופה הישראלית לקטון באופן הדרגתי לעומת הזרה.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר וגם, באפליקציה

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020
  • תא לחץ

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה

אני מעוניין לקבל חדשות, עדכונים והודעות פרסומיות מפספורטניוז.