אא

לחברות התעופה הישראליות אין תשובה לכניסת ה-LOW COST

יוסי פישר צופה חורף עגום מבחינת חברות התעופה הישראליות עם צמצום מספר הטיסות וביטול יעדים, לנוכח התנועה הגוברת של חברות ה-LOW COST הנכנסות לפעול בישראל.

שתי חברותLOW COST זרות נכנסות לפעילות בקו לתל אביב בחורף הקרוב ומה התשובה של החברות הישראליות ? צימצום טיסות.

התחרות על הקו לתל אביב תחריף בחורף הקרוב עם הצטרפותן של FLY NIKKI האוסטרית בקו מוינה לתל אביב וחברת SMART WINGS הצ'כית בקו מפראג לתל אביב. עוד צפויה כניסת חברות LOW COST מיעדים נוספים באירופה.

עד כה, לחברות התעופה הישראליות אל-על, ארקיע וישראייר אין תשובה לזרם הגובר והולך של חברות LOW COST הטסות לישראל וזאת בתוספת לתחרות הגוברת מצד חברות התעופה הסדירות שהוסיפו טיסות והגדילו את היצע המושבים.

לאור כל האמור, ארקיע היתה הראשונה להודיע על צמצום מפת טיסותיה לחורף הקרוב. אל-על, הודיעה לאחרונה על סגירת קווי הטיסות שלה לדנייפרופטרובסק ולאודסה שבאוקראינה בנוסף לסגירת הקו לברזיל . ואילו ישראייר פעלה בקיץ האחרון בקוויה הבינלאומיים עם שני מטוסי האיירבס החדשים שלה לעומת שלושה בקיץ שעבר.

התחזית ל'חורף קר' הביאה עמה גם הורדת מחירי טיסה בכל הנתיבים. המחירים הנמוכים נכנסים לתוקף החל מסיום החגים וכנראה תוקפם ימשך עד לקראת חופשת הפסח .

לאור כל האמור, נראה שהצורך בשיתופי פעולה בין החברות הישראליות הופך להכרחי באם הן חפצות חיים. לא רק שיתוף פעולה אופרטיבי, אלא בחינה מדוקדקת של מבנה ההוצאות של כל חברה בנפרד, בחינת כדאיות הפעלתו של כל קו תעופה בכל נקודת זמן נתונה תוך אפשרות של ניוד נוסעים מטיסות של חברה אחת לרעותה.

לסיכום:
אם נבחן בראייה היסטורית את דבריו של פרופ' ישראל 'איזי' בורוביץ מי ששימש כיו"ר אל-על ולפני כן כמנכ"ל ארקיע שאמר ש: "במדינה קטנה כישראל אין מקום לשלוש חברות תעופה סדירות". איזי צדק. בישראל יש בסך הכל כ - 50 מטוסי נוסעים אזרחיים כולל מטוסי הטורבו-פרופ הפעילים בעיקר בקו לאילת. לעומת זאת חברת תעופה דוגמת טורקיש איירליינס עם כ - 180 מטוסים, שלא לדבר על קבוצת לופטהנזה או אפילו אייר ברלין או איזי ג'ט כל אחת עם למעלה ממאה וחמישים מטוסים. שתי הראשונות חברות גם בבריתות תעופה גלובליות.

הפתרון לבעיה : מיזוג/איחוד בין החברות הישראליות. הבעיה העיקרית תהיה הרשות להגבלים עסקיים שעדיין לא למדה את נושא התעופה לעומקו, ועד שזו תלמד, צפוי נפח התעופה הישראלית לקטון באופן הדרגתי לעומת הזרה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: