אא

מ-1 בינואר: מידע ושירותים בנושאי מזג אוויר ללא תשלום

השר כץ: "גישה חופשית לכל הנתונים והמידע של השירות המטאורולוגי היא צעד נוסף שיוזם המשרד לשיפור השירות לציבור ומהווה פריצת דרך בקידום ופיתוח מדע המטאורולוגיה".

Shutterstock Shutterstock
השירות המטאורולוגי הישראלי יספק לציבור הרחב ולגורמים מקצועיים מידע ושירותים בנושאי מזג אוויר ומטאורולוגיה ללא תשלום, החל מ-1 בינואר 2012. כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

השירות המטאורולוגי יספק בין השאר ללא תשלום מידע על מזג האוויר והאקלים, תחזיות כלליות לציבור הרחב ואזהרות מפני אירועים חריגים. כמו כן יספק השירות תחזיות ומחקרים בתחום המטאורולוגיה לגורמי התעופה והספנות.

השר כץ ציין כי השירות המטאורולוגי הוא הגוף הממשלתי הראשון בישראל המאפשר גישה ישירה ללא תשלום לכל מאגרי המידע שבבעלותו. "גישה חופשית לכל הנתונים והמידע של השירות המטאורולוגי תהווה פריצת דרך בקידום ופיתוח מדע המטאורולוגיה בישראל ותגדיל את מספר העוסקים בתחום", הוסיף השר כץ.

במסגרת עבודת מטה מקיפה שנערכה בשירות המטאורולוגי ובאגף התקציבים באוצר, הוחלט על חלוקה בשירותים שיסופקו על ידי השירות המטאורולוגי והחברות הפרטיות כך שהשירות המטאורולוגי יספק מידע ושירותים מטאורולוגיים ציבוריים ואילו החברות הפרטיות תספקנה שירותים מיוחדים בהתאם לצרכים ספציפיים של מגזרים מסוימים ומשתמשים בודדים וכן שירותים מיוחדים כמו שאילתות הדורשות עיבוד ותחזיות המותאמות ללקוח, עיבודים גרפיים ויעוץ מטאורולוגי.

מנהלת השירות המטאורולוגי דר' הניה ברקוביץ ציינה כי המידע שיועמד לרשות האקדמיה והחברות הפרטיות יסייע בידיהם לקדם את הידע ואת מדע המטאורולוגיה בישראל וכן לפתח מוצרים מיוחדים בתחום המטאורולוגיה, הנדרשים לגופים השונים במשק.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: