אא

התוכנית האסטרטגית של משרד התיירות לתיירות בת קיימא יוצאת לדרך

מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח, הנחה את ראשי המינהלים במשרד לשלב בתוכניות העבודה לשנת 2009 את תוכנית המשרד לפיתוח תיירות בת קיימא

| |

התוכנית האסטרטגית של משרד התיירות לפיתוח וניהול תיירות בת קיימא, תשולב בתוכניות העבודה של האגפים השונים במשרד התיירות לשנת 2009, כך הנחה מנכ"ל משרד התיירות את ראשי המינהלים במשרד. התוכנית אשר אושרה לאחרונה במשרד התיירות כוללת תוכנית פעולה, דרכי יישום ויעדים להשגה. לרגל יום איכות הסביבה הבינלאומי, אשר יצוין ביום חמישי, הדגיש מנכ"ל משרד התיירות, שאול צמח, כי "בכדי להשתלב במגמה העולמית של התפתחות התיירות הירוקה, על משרד התיירות לאמץ עקרונות של התנהלות פיתוח בר קיימא, אלה יסייעו גם בשיפור תדמיתה של ישראל בעולם והשגת יעדים כלכליים תוך שמירה על משאבי הטבע".


מחקרים וסקרים שנעשו בעולם מצאו כי תיירים במדינות מפותחות נוטים באופן ברור להעדיף שהייה בבית מלון בעל גישה ידידותית לסביבה – גם בעלות גבוהה יותר. בסקר שבוצע בקרב תיירים אמריקאים, בריטיים ואוסטרליים ציינו 70% מהנשאלים כי היו משלמים עד 150$ יותר לשהות בת שבועיים במלון בעל גישה ידידותית לסביבה. סקרים נוספים מצאו כי 87% מכלל הציבור הבריטי טוענים כי אסור שהחופשה שלהם תיצור נזק סביבתי, בגרמניה 65% מהתיירים מצפים למוצרים השומרים על איכות הסביבה, 42% חושבים כי חשוב במיוחד למצוא אתר לינה ידידותי לסביבה.


עיקרי התוכנית של משרד התיירות מבוססים על העקרונות הבאים: תכנון ופיתוח תיירותי רגיש לסביבה, שימור המורשת התרבותית והחברתית, פיתוח תיירות ומקומות תעסוקה חדשים באזורים חקלאיים ובפריפריה, תוך שיפור איכות חיי התושבים וחינוך התושבים והתיירנים למודעות לחשיבותו של פיתוח התיירות הבת קיימא.


התוכנית תשולב בתוכניות העבודה של כל מינהלי המשרד: מינהל הפיתוח וההשקעות: קידום תקינה בנושא בנייה ירוקה; יצירת מערכת תמריצים ליזמים המבוססת על קריטריונים של תיירות ירוקה; עידוד שיפוץ, שיקום ושימור מבנים ומתקנים קיימים; פיתוח תשתיות ומתקנים להולכי רגל ורוכבי אופניים. מינהל השיווק: מיצוב ישראל כמדינה המקדמת תיירות בת קיימא, המציעה לתייר אפשרויות של נופש "ירוק". מינהל המוצר התיירותי,בניית תוכנית ניהול מבקרים באתרי תיירות פופולאריים, הכשרת מורי דרך בתחום "אקו-תוריזם"; הטמעת הנושא בפעילות לשכות המידע לתיירים ושילוב הנושא בביקורות המשרד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: