אא

השר סילבן שלום: "אם שדה התעופה הבינ"ל השני לא יהיה בנבטים הוא לא יהיה בכלל"

השר אמר את הדברים בישיבה הראשונה של ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לפיתוח הנגב והגליל וציין כי "כל הרשויות, בצפון ובדרום, תומכות בהקמת השדה בנבטים וכך גם כל הגופים האחרים בהם הגופים הירוקים, חוץ ממשרד הביטחון".

Shutterstock Shutterstock
ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לפיתוח הנגב והגליל, בראשות ח"כ רוברט טיבייב, קיימה ביום ב' השבוע את ישיבתה הראשונה.

במהלך הישיבה סקר המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל והשר לשיתוף פעולה אזורי, סילבן שלום את הפרויקטים בנגב ובגליל ואמר כי "פיתוח הנגב והגליל זה נושא שאין עליו מחלוקת לאומית ולכן ניתן לגייס לשם כך קואליציה רחבה בכל סיעות הבית. צריך להבין שהנושאים האזרחיים צריכים להיות בראש סדר היום הלאומי, אפשר לעבור לחשיבה אזרחית וראינו את זה במחאה החברתית בקיץ".

השר הציג שורה של פרויקטים, שנועדו לאפשר חיים טובים יותר בנגב ובגליל, ביניהם: הקמת בית הספר לרפואה בצפת ופרוייקט, שנמצא בתכנון, להקמת רשות מחקר בקרית שמונה. לדבריו, "בית הספר לרפואה יהיה עוגן להקמת אוניברסיטה בצפון". הוא הסביר כי ניתן יהיה להעלות את הסטנדרטים של כמה מהמכללות האקדמאיות בצפון ולהביאן לרמה של אוניברסיטה, וכך לאפשר לצעירים בצפון ללמוד באוניברסיטה קרוב לבית בלי לנדוד לחיפה או לתל אביב.

פרויקט נוסף, שאותו הציג השר שלום, הוא הקמת שדה תעופה בינלאומי משלים לנתב"ג. השר שלום אמר כי בתוך כשבועיים עד חודש אמורה הממשלה לקבל החלטה בנושא והוסיף כי בכוונתו לקדם את התמיכה בהקמת השדה בנבטים ולא במגידו. "כל הרשויות, בצפון ובדרום, תומכות בהקמת השדה בנבטים וכך גם כל הגופים האחרים בהם הגופים הירוקים, חוץ ממשרד הביטחון", אמר שלום והוסיף: "אבל צריך לזכור שאנחנו עדיין מדינה שיש לה צבא ולא להפך. כולם מבינים שאם השדה לא יהיה בנבטים הוא לא יהיה בכלל".

השר שלום הוסיף כי החזון הוא להביא עוד מאות אלפי תושבים לנגב ולגליל במסגרת שורה של פרויקטים, שכוללים פיתוח אזורי תעשיה, תשתיות תחבורה, הקמת בית חולים נוסף בנגב, השקעה בצמצום הפערים בחינוך, פיתוח פרויקטים תיירותיים ועוד.

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני אמרה כי הכוונה של הממשלה מקובלת ברמה הבסיסית, אולם צריך לייצר בפריפריה איכות חיים, הכוללת חינוך ותרבות לצד מקומות תעסוקה. היא ציינה כי בעבר קידם רוני בר-און, בתקופה בה היה שר בממשלה, את תוכנית הפריפריה, שעסקה בנושאים הללו, אך הוקפאה על ידי הממשלה הנוכחית. כמו כן הוסיפה כי גם היא תומכת בהקמת שדה תעופה בינ"ל בנבטים.

ח"כ לבני מתחה ביקורת על הממשלה וציינה כי בסופו של דבר לצד על הפרויקטים ישנם שלטים גדולים הנושאים את שמות התורמים, כאשר זו אחריות הממשלה. "התורמים מבורכים אבל אני בעד שתחת שם התורם יופיע הכיתוב 'מדינת ישראל'", אמרה. היא אף הוסיפה וקראה לשר שלום לפעול לכך שהממשלה לא תעשה פוליטיזציה בהקצאת כספים לרשויות המקומיות, ולא תקצה או תמנע תקציבים לפי זהותו הפוליטית של ראש העיר.

ח"כ רוני בר-און, שהעיר לשר שלום על הפוליטיקה, לדבריו, שנעשתה בחנוכת בית הספר לרפואה בצפת ואמר כי הוא היה אחד הנפגעים מכך, בחר גם לשבח אותו על כך ש"תמיד זכר מאין בא". בר-און הוסיף כי "יש פה תנופת עבודה גדולה וכל זה מול ממשלה עוינת, לכן זה הישג אדיר". עם זאת הוא ציין כי בתפקידו כשר אוצר הוא בחר לקחת את הכסף מהמרכז ולהפנות אותו לפריפריה, כדי לטפל טיפול מקיף בבעיות ולעודד אנשים לעבור לפריפריה. הוא קרא לממשלה להשקיע בפריפריה ולסיכום דבריו אמר כי "מדינה לא יכולה להפריט עצמה לדעת, זה מתחיל ברופאים מהודו ועוד מעט יביאו ראש ממשלה מהודו ושר אוצר מהודו".

היו"ר טיבייב סיכם את הדיון בברכות לפעולות המשרד בראשו עומד השר שלום, והוסיף וקרא לממשלה לקבל החלטה להקים את שדה התעופה הבינלאומי השני בנבטים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: