אא

קופנגן : כך כבשה ישראל את בירת המסיבות של העולם

עברית היא שפה כמעט רשמית באי החלומי קופנגן בדרום-תאילנד, מרחק חצי שעה הפלגה מקוסומוי. בניגוד לדעה המקובלת, האי הקסום רלבנטי לא רק למי שצעיר בגילו, אלא גם לצעירים ברוחם. כל ערב מתקיימת מסיבה. אבינעם פורת נמנה על האלפים שקופנגן רשומה בלו"ז השנתי שלהם. ומה קרה וראה את שדר הספורט הפופולארי אבי מלר על החוף?

Shutterstock Shutterstock
מעטים הם המקומות על פני כדור הארץ שבהם אחוז התיירים הישראלים כה גבוה. לפי אומדנים משוערים, מספרם של בעלי הפספורט הישראלי בתקופות מסוימות בשנה, במיוחד ספטמבר-אוקטובר, שלאחר סיום חופשת הקיץ באירופה, תוקף את גבול ה-40%. רק 7 מיליון ישראלים בעולם שבו נולד לאחרונה האזרח מספר 7 מיליארד, אבל בקופנגן, דרום תאילנד, מדברים בחלק מהשנה בעיקר עברית.
האחוז לא כולל כמובן את ימי מסיבות הפול-מון על חוף האד-רין, הנחשבת למסיבה הגדולה בעולם, אבל ה'פול-מון' מתקיימת רק פעם בחודש. אגב, במסיבות ראש השנה, מגיע מספר החוגגים לכ-30 אלף.

בעולם המערבי, באירופה, ארה"ב וגם בישראל קופאים מקור, בקופנגן הקטנה מכייפים בטמפרטורה הנעה של בין 28 ל-30 מעלות. כולל בלילה.

קופנגן, האחות הקטנה של קוסומוי, התגלתה לתיירות רק בסמוך לתחילת שנות ה-90. כיום, רבים רושמים בפנקסם תאריכי מסעות חובה לשם, לפחות פעם בשנה, המהדרין פעמיים. כשהתקשרתי לפני שנה לסער שינפיין, עו"ד סער מ"האח הגדול", שחזר מעוד ביקור בקופנגן, ושאלתי אותו לתומי מה היה מספר הנסיעה לשם, ענה בנונשלאנטיות: "14". והוא אינו היחידי, כי מי שנמרח בדבש, רוצה עוד.

אז מה מביא המונים למקום שגודל שטחו כ"רבע רעננה"? בערך מה שמביא אנשים לקוסומוי, רק שהאי הגדול רועש מדי לטעמם. בקופנגן אפשר לשמוע את רחש הזבובים , כי שום דבר אחר לא קולני. פרט אולי למסיבות החוף המפורסמות.

נכון שהקופנגנים עושים הרבה כסף ממכירות סוגי האלכהוהול במסיבות הפול-מון, ההאלף-מון, הבלאק-מון וכל האפטר-פארטיס שלאחריהן, אבל בסך-הכול, יש כל לילה מסיבה. וכמי שאוהב את האזור, אני יכול לספר גם מסיבה "בלי שם", לא נופלת מהיוקרתיות והגדולות. תלוי רק במצב-הרוח ובאינטראקציה של התייר.

לקופנגן מגיעים בדרך-כלל, בספינה היוצאת 3 פעמים לפחות, מהמזח בחוף ביג-בודהא בקוסומוי. ישנה אפשרות לארגן דיל דרך משרדי הנסיעות, ולקבל הסעה פלוס נסיעה ב-250 באט . כרטיס נטו, ללא הסעה, עולה 200 באט. מחיר זה כולל הפלגה שהיא חוויה, כמו חוף ים נייד על ספינה, ותוך חצי שעה מגיעים למזח באזור האד-רין. מי שרוצה, יכול בתום השהייה להמשיך ברחפת לקו-טאו, שעה נסיעה, יעד שנחשב לאחד ממרכזי הצלילה הבולטים בתאילנד.

רבים מבתי המלון מתמחרים את השהות בהתאם למועדי הפול-מון. בשבוע שלפני, העלות מוכפלת. לעומת זאת, אחרי, תזכה להנחה של 50 אחוז. רוב בתי המלון ברמה מצוינת. אני, אגב, אוהב את מלון Dropin המיושן, המשקיף מלמעלה על קופנגן כולה, ואת מלון בסט-ווסטרן , שמולו מתקיימת אחת השקיעות המרהיבות ביותר, אותן ראיתי בחיי.

המלון נוהל עד לאחרונה בידי ישראלי, אמיר ריינר, אבל בינתיים הספיק לחזור כדי למלא תפקיד דומה ברשת, בבנגקוק. אבי מלר, מערוץ הספורט, טיפוס אירופי שהגיע הקיץ לראשונה בחייו לקופנגן, סיפר שנעקץ על חוף הבורי בידי קיפוד ים, וכבר: "העברתי את סרט חיי בראשי, לפני מותי", אבל התברר כי השמועה הפנימית שלו על מותו הקרוב הייתה מוקדמת מדי. זה לא היה נעים, אך לאחר שחלפו פחות מ-48 שעות, הרופא שאליו התקשרו מהמלון, לא נבהל והודיע לו: "תצלצל אלי רק אם המצב יורע". אלא שלא היה צורך.
מלר סיפר לאחר שחזר, כי פגש בקופנגן ספורטאים ישראלים רבים שבחרו לבלות בה את חופשת הקיץ. ניר דווידוביץ' השוער, שחקני מכבי נתניה, ליאור אליהו. "השיא היה כשראיתי את אביחי ידין מהפועל ת"א, משחק כדורגל על החוף. שאלתי אותו אם הוא לא מתכוון לנוח לקראת האימונים ומשחקי גביע אירופה זמן קצר אחר כך", אומר מלר.

יש לציין, שלא פחות מ-5 מסעדות בקופנגן הן ישראליות, כשהמפורסמת בהן היא "פפריקה".

התדמית של קופנגן, היא של אי לצעירים בגילם. טעות, מדובר באי לצעירים ברוחם. לא מעט מבוגרים מגיעים ומתמלאים אנרגיות. חופי ים נהדרים, קולינריה מדהימה , מסג'ים כמו בקוסומוי רק לא על החוף. מסיבות, כבר אמרנו.

המעוז הישראלי הוא חוף הקוקו-אאוט, המבודד מעט והמרוחק רק 5 דקות הליכה מהאד-רין. כל אחד יוכל למצוא שם את השקט שלו. המחירים בקוק-אט גבוהים מעט מהרגיל, מעל 2000 באט , אבל שווים. במיוחד החוף הבלתי נשכח.

מיכל ווד-גולדברג, ישראלית שהגיעה לראשונה לאי לפני 20 שנה, המשיכה עם בעלה להודו וחזרה כדי להקים את סוכנות התיירות שלה , אומרת כי אין מה להשוות בין מה שהיה אז, לבין קופנגן הנוכחית. "אני זוכרת לטאות גדולות מתהלכות ברחובות", היא מספרת.

מיכל, אינציקלופדיה מהלכת לענייני קופנגן, המשמשת כפרילאנסרית לערוצי הטלוויזיה הישראלים באירועים מיוחדים , ממליצה לצאת מהאד-רין ליישובים הסמוכים טונג-סאלה ובבאן-טאיי, לשווקים המצוינים ולחופים המרהיבים. היא רק מזהירה מנסיעה מהירה בכבישים התלולים.

אחד הטיולים הפופולאריים הוא לפארק הלאומי אנתונג, שרשרת בת 42 איים בתוליים, מרחק שעה וחצי הפלגה , המוכרז כשמורת טבע, היווה השראה לספרו המפורסם של אלכס גרלנד, "החוף". המחיר מקופנגן כ-200 שקל, כולל ארוחה.

כמי שהיה שם כבר 4 פעמים במהלך השנים האחרונות, אני יכול להזהיר רק מסכנה אחת: התאהבות באי. למה סכנה? כי מדובר באי שגורם לך להתמכר לו ולחזור עוד ועוד. ובמחשבה שניה, הלוואי שכאלה יהיו כל הסכנות.








הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםתאילנד

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: