אא

שמואל קנדל הלך לעולמו

מנהל נמל התעופה בן-גוריון, שמוליק קנדל, הלך הלילה לעולמו לאחר מחלה קשה.

Shutterstock Shutterstock
רשות שדות התעופה הודיעה כי "בצער ובכאב עמוק, מבכה מועצת רשות שדות התעופה, ההנהלה והעובדים כולם, את מותו בטרם עת של מנהל נתב"ג שמוליק קנדל- איש עדין נפש ואציל, מנהל מוכשר ואהוב, שתרם רבות לרשות שדות התעופה ולנתב"ג".

קנדל, טייס חיל האוויר, קברניט, מנהל אהוב שתרם רבות לרשות שדות התעופה ולנתב"ג וחבר, היה בן 62 במותו.
בשנתיים האחרונות ניהל קנדל את נמל התעופה בן גוריון וזכה לשבחים ולהערכה רבה, "שמואליק היה שילוב נדיר של מהנדס, טייס ומנהל שצמח בתוך רש"ת, שילוב אולטימטיבי כשמדובר בניהול שדה תעופה בינלאומי", הדגיש יו"ר מועצת הרשות, מר עובדיה עלי, "אך מעל לכל שמואליק ייזכר כאדם עדין נפש וחבר אמת שדלתו פתוחה בפני כל".

מנכ"ל רש"ת, קובי מור: "קשה לכולנו להתייחס לשמואליק בלשון עבר. מעבר להיותו מנהל נערץ ואדם רב פעלים, שמואליק היה בראש וראשונה חבר. למרות מחלתו הקשה שבה התמודד בגבורה, שמואליק המשיך לנהל באופן מופתי את נתב"ג עד ליומו האחרון".

קנדל, תושב יהוד, התגייס בשנת 1967 לחיל האוויר ובתום קורס הטיס הוצב בטייסת מסוקי בל 206. לאחר שחרורו המשיך לשרת במילואים בדרגת רס"ן כקברניט של מסוקי בל 205 ו – 212.

קנדל בעל תואר BSC מאוניברסיטת תל אביב למד במגמת אוירונאוטיקה בפקולטה להנסה מכאנית ותעבורה. בתקופת לימודיו עסק גם בפעילות ציבורית ובשנת 1976 נבחר כיו"ר ועד אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב .

לאחר תום לימודיו האקדמיים, מילא קנדל שורה של תפקידים בתחום ההנדסה והאווירונאוטיקה - בין השאר עבד כמהנדס בתעשייה האווירית, ושימש כמהנדס ניסוי במטוסי הכפיר והלביא משנת 1982 ועד לשנת 1987 הוא היה חבר מועצת המנהלים של רש"ת ולאחר מכן מונה לתפקיד סמנכ"ל להנדסה, תפקיד שבמסגרתו היה אחראי על פרויקטים הנדסיים מורכבים בתחומי הבינוי, הסלילה, התשתיות, האלקטרוניקה, עזרי נווט ועוד.

אחד משיאי הקריירה המפוארת של שמואליק התרחש בעת שמונה בשנת 2000 לראש מנהלת פרויקט נתב"ג 2000, תפקיד שבמסגרתו קיבל אחריות ניהולית כוללת להקמת המערך הטרמינלי החדש בנתב"ג ובכלל זה התאמת הפרויקט לצרכים התפעוליים והמבצעיים של נתב"ג. במקביל הוא גם מונה לממלא מקום מנכ"ל רש"ת.

שמו של קנדל כאיש מקצוע בעל שעור קומה יצא למרחוק ורבים מעמיתיו ברשויות שדות תעופה מקבילים בעולם הביעו את הערכתם המקצועית להישגיו. בין השאר, קנדל היה חבר בוועדה האירופית לנושאי תפעול ומבצעים בנמלי תעופה בארגון הבינלאומי לשדות תעופה [[ICAA, חבר הוועדה האירופאית לנושאים טכניים ובטיחותיים [ [ ACI
וחבר הועדה הצפון אמריקנית לנושאים טכניים באותו הארגון.

"מעבר למקצועיות ותכונות האישיות הבלתי שיגרתיות שלו שמואליק היה גם לוחם", הדגיש מור, "לוחם אמיץ שהקדיש את כל כולו לטובת רשות שדות התעופה העובדים ונתב"ג".

כאמור, מועצת הרשות, הנהלתה והעובדים משתתפים בצערה העמוק של המשפחה.
קנדל הניח אחריו אישה ושני ילדים.

על מועד ההלוויה תבוא הודעה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: