אא

המיזוג האפשרי בין אמריקן ליו.אס איירווייס

המשך הגיוני והכרחי למגמת המיזוגים בתעופה העולמית. יוסי פישר על הדיבורים של בחינת מיזוג אפשרי בין חברות התעופה אמריקן איירליינס לבין יו.אס. איירווייס ולמה זה כדאי לשתי החברות. מה הם ירוויחו מהמהלך.

Shutterstock Shutterstock
בדיווחים שונים שעלו לאחרונה בתקשורת האמריקאית, מצביעים על האפשרות לפיה ימוזגו חברות התעופה אמריקן איירלינס ויו.אס. איירווייס.

מיזוג כזה אם אכן יתממש, יהפוך את החברה הממוזגת לחברת התעופה הגדולה בעולם שתעקוף את חברת יונייטד איירליינס, שמוזגה בשנה שעברה עם קונטיננטל.

אחת האינדיקציות לכך שמהלך כזה אכן עשוי להתממש, הם דבריו בעבר של מנכ"ל יו. אס. איירווייס, דאג פארקר, על תמיכתו במיזוגים בין חברות תעופה, על מנת לייעל את עבודת חברות התעופה שסובלות לדבריו מעודפי מושבים גדולים. יש לציין שחברת יו.אס. איירוויס ניסתה בעבר לרכוש את חברת דלתא, כאשר האחרונה הייתה בהליכי פשיטת רגל – צ'פטר 11.

מאז המיזוגים האחרונים בין יוניטד לקונטיננטל ודלתא לנורת'ווסט, הצטייר שמיזוג בין אמריקן ליו.אס. הוא הצעד ההגיוני הבא, אך מומחי תעופה פסלו אפשרות זו בעבר בעיקר עקב עלויות כ"א גבוהות והסכמי עסקה דרקוניים עם וועדי העובדים המרכזיים בחברת אמריקן איירליינס.

לדברי אותם מומחים, פשיטת הרגל שהכריזה חברת האם של אמריקן – AMR ותוכנית הקיצוצים הרחבה שתוצג על ידי מנהלי החברה לבית המשפט עשויה להתגבר על המכשול העיקרי שעמד בפני המיזוג.

אחד מהבנקאים המובילים בתחום התעופה אמר: "אסטרטגית, מיזוג בין אמריקן לבין יו.אס. הוא אחת האופציות ההגיוניות האחרונות שנותרו'. יועץ תעופה מוביל צוטט כאומר: "מבחינת יו.אס. איירוויס זוהי הזדמנות ענקית . זה יחבר את יו.אס. איירוויס לשווקים ויעניק להם בסיסי פעילות - HUBSשעד כה הם לא היו יכולים להגיע אליהם". על מנת שמיזוג כזה יקסום לאמריקן איירליינס, יועץ תעופה בכיר מציין עוד כי: "מיזוג כזה יעבה את הפעילות הבינלאומית של אמריקן איירליינס. היא חברת תעופה גלובאלית שמקווה למשוך את סגמנט אנשי העסקים באמצעות בריתות בינלאומיות והסכמי קוד-שייר. זאת על מנת להציע את הפתרון הטוב והמהיר ביותר בין מרכזי העסקים הגדולים בעולם. לעומת זאת, לחברת יו.אס. איירליינס יש נוכחות חזקה בחוף המזרחי של ארה"ב, אך הרבה פחות להציע מבחינת רשת הקווים הבינלאומית שלה'.

חברות תעופה בהליכי פשיטת רגל הן מועמדות טבעיות להשתלטות על ידי חברות מתחרות מכיוון שההצעה להשתלטות מועברת באופן מסורתי לוועדת נושים, במקום שיערכו שיחות בין ההנהלות של החברות. בדרך כלל ובאופן טבעי ההנהלות נוטות פחות להסכים להשתלטות ולמיזוג עם חברות אחרות. סיבה נוספת ההופכת חברות תעופה למטרת השתלטות טובה עבור המתחרות היא שבעקבות תהליך פשיטת הרגל, זוכה החברה להגנת בית המשפט בעת נקיטת תהליכי ההתייעלות והקיצוצים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: