אא

הקרב על חברת התעופה הבריטית bmi מתחמם

לאחר שנים בהם חברת לופטהנזה ספגה הפסדי ענק בחברה הבריטית מתקרב מועד ההכרעה למי תימכר חברת התעופה הכושלת. VIRGIN מובילה במרוץ בגלל שיהיה קל יותר להעביר את העסקה מול הממונה על ההגבלים העסקיים והרשות לתחרות הוגנת ואולי גם בגלל החברות ב-STAR ALLIANCE.

Shutterstock Shutterstock
חברת התעופה VIRGIN אישרה היום כי חתמה עם חברת לופטהנזה, הבעלים של bmi, על התנאים לרכישת החברה הבריטית ומתקיים כעת מו"מ על המשך מתווה העסקה.

לאחר שחברת האם של בריטיש איירליינס, IAG, דיווחה בעבר על כוונתה לבחון את רכישת bmi הודיעה VIRGIN, כי תעשה כל שתוכל על מנת למנוע את רכישת bmi על ידי IAG, כולל פניה לרשויות ההגבלים בבריטניה ובאירופה.

על פי העיתונות הכלכלית הבריטית הצעתה של VIRGIN נמוכה מההצעה שניתנה על ידי IAG, אך VIRGIN סבורה כי העסקה תושלם הרבה יותר מהר, מכיוון שהיא תעבור בקלות את הממונה על ההגבלים העסקיים ואת הרשות לתחרות הוגנת.

פרט נוסף ראוי לציון, שלא דווח עליו בעיתונות בחו"ל, הוא שסיכוייה של VIRGIN גדולים יותר, גם בגלל חברותה של זו בברית ה- STAR ALLIANCE, דרך האחזקה של חברת סינגפור איירליינס ב-VIRGIN. לופטהנזה הקימה ומנהלת את ברית ה-STAR ALLIANCE ו-bmi חברה בברית. לעומת זאת, בריטיש היא המייסדת של ברית ה- ONE WORLD, המתחרה בברית ה- STAR. אם בריטיש תרכוש את bmi תצא האחרונה מברית ה- STAR ALLIANCE.

ההחלטה של לופטהנזה תתקבל בשבועות הקרובים, ועל פי ההערכות אם ההבדלים הכספיים בין שתי ההצעות לא יהיו משמעותיים, גדולים סיכוייה של VIRGIN לזכות בחברת bmi.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: