אא

המצב הכלכלי הקשה בבריטניה פוגע קשות בתעשיית התיירות

במהלך השנה האחרונה 174,000 לקוחות מבריטניה נפגעו כתוצאה מפשיטות רגל של חברות נסיעות. הפגיעה העיקרית בלקוחות התרחשה בעת עונת השיא של הנסיעות – קיץ 2011. כיצד הבריטים התמודדו עם זה.

Shutterstock Shutterstock
המצב הכלכלי הקשה באירופה פוגע מאוד בתעשיית התיירות. עדות לכך היא המספר הרב של פשיטות הרגל של סיטונאי וקמעונאי תיירות בבריטניה. בשנת 2011 פשטו את הרגל 24 חברות. ממוצע של שתי חברות בחודש!. בסוף שנת 2011 נקלעה ענקית התיירות הבריטית 'תומאס קוק' לקשיי נזילות שאילצו את ראש ממשלת בריטניה להתערב. 174 אלף לקוחות נפגעו מהמצב.

עיתון הגארדיאן הבריטי הקדיש לנושא כתבה מאלפת. פשיטות רגל האלה מצטרפות לפשיטות הרגל שהיו בשנת 2010 . שנה קטסטרופאלית בה התמוטטו 239 חברות תיירות שהשפיעו על כ-189,000 לקוחות. הבעיה העיקרית היא בהבדל בגודל התביעה. בשנת 2010 עמד גודל התביעה של לקוחות שלא קיבלו שירותים כתוצאה מהתמוטטות חברת תיירות על 250 פאונד ואילו בשנת 2011 עמד הסכום הממוצע על 353 פאונד – גידול של כ-40% משנת 2010.
למרות הצלחתן של מרבית התביעות של לקוחות, בממוצע אחד מכל 10 לקוחות לא קיבל את כספו בחזרה.

מנגנון הפיצוי בבריטניה מורכב באופן הבא: כאשר חברת נסיעות אינה יכולה לעומד יותר בהתחייבויותיה כלפי הלקוחות שהזמינו טיולים דרכה נכנסת לפעולה ATOL – AIR TRAVEL ORGANISIERS LICENSING. החוק בבריטניה מחייב את כל מי שמוכר נסיעות לשלם ל -ATOL עבור כל נוסע. מעיין ביטוח נסיעות למצב של פשיטת רגל. כל סוכני הנסיעות החברים בארגון מוסיפים לכל הזמנה של נוסע סכום של 2.50 פאונד שמשולם ל - ATT – AIR TRAVEL TRUST. סכום זה המופקד בקרן, מיועד לתשלום בעבור החזרת נוסעים ש'נתקעו' בנופש בחו"ל במקרה שחברת הנסיעות שלהם פשטה את הרגל וכן לתשלום בעבור נזקים נוספים שנגרמו לנוסעים דוגמת קיצור חופשה או הארכתה עקב חוסר יכולת לחזור בתאריך הנקוב.

בשלוש השנים האחרונות צברה הקרן ATT של 103 מיליוני פאונד מ:ATOL ואילו הוצאות הקרן עמדו על כ - 93 מיליון פאונד שסייעו לכ - 524,000 נוסעים.

ניתן בהחלט להניח שהמצב הכלכלי באירופה לא ישתפר בשנת 2012. ההפך הוא הנכון.

לדעתי, אולי כדאי ללמוד מהניסיון והמודל הבריטי ולהקים בישראל גוף דומה לסיוע ללקוחות. אני משוכנע שחלק ניכר מרוכשי חבילות התיירות בישראל יהיה מוכן לשלם את התוספת הקטנה למחיר החבילה על מנת לטוס ב'ראש שקט' לחופשה השנתית שלה או שלו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: