אא

גלובל כנפיים ליסינג בע"מ רכשה מטוס מדגם איירבוס 319-100ER בעלות של 30 מיליון דולר

17.5 מיליון דולר מסכום העסקה ממומן באמצעות הלוואה שנטלה החברה מבנק בישראל, יתרת הסכום ממומנת מההפקדות שהתקבלו מהחוכרת, וכן גלובל תשקיע ממקורותיה העצמאיים 3 מיליון דולר.

Shutterstock Shutterstock

גלובל כנפיים ליסינג בע"מ , השלימה עסקה של רכישת מטוס מדגם איירבוס 319-100ER משנת ייצור 2005, המוחכר לחברת תעופה בצפון אמריקה .

ההסכם בדבר רכישת המטוס נחתם עם המוכרת, שהינה חברה בינלאומית להחכרת מטוסים המנויה עם עשר חברות החכרת מטוסים הגדולות בעולם. הסכם הרכישה נחתם ביום 29 בדצמבר 2011 והזכויות במטוס עברו לבעלות גלובל ליסינג ביום 30 בדצמבר 2011 .

העלות הכוללת של רכישת המטוס הינה כ-30 מיליון דולר ארה"ב.

העסקה בוצעה באמצעות רכישת זכויות באמנות הרשומה בארה"ב, שהינה הבעלים והמחכירה של המטוס. גלובל ליסינג הינה הנהנית היחידה בנאמנות. מכלל עלות העסקה מומן סך של כ-17.5 מיליון דולר באמצעות הלוואה שנטלה גלובל ליסינג מבנק בארץ. יתרת הסכום מומנה מהפקדות שהתקבלו מהחוכרת, כך שההשקעה ממקורותיה העצמיים של גלובל ליסינג בתחילת העסקה מסתכמת לסך של כ-3 מיליון דולר.


 


בהסכם ההלוואה עם הבנק, שהינו אותו בנק אשר מימן גם את עסקת רכישת המטוסים המוחכרים על ידי גלובל ליסינג ל-American Airlines, נקבע כי קיימת לגלובל ליסינג אופציה להגדלת סכום ההלוואה בסך של 2.5 מיליון דולר נוספים , בכפוף לחתימת גלובל ליסינג על הסכמה עם American Airlines להמשך החכרת המטוסים שהוחכרו לה עד כה, לשביעות רצון הבנק המממן .

המטוס מוחכר לתקופה המסתיימת בשנת 2017 ודמי החכירה הנקובים בדולרים הינם קבועים והם משולמים מידי חודש מראש.

החוכרת העמידה לטובת גלובל ליסינג פיקדון כביטחון לעמידתה בהתחייבויותיה על פי הסכם החכירה, אשר יוחזר לה בתום תקופת החכירה. בנוסף לדמי החכירה תפקיד החוכרת בידי גלובל ליסינג, מידי חודש, רזרבות לשיפוץ בגין פעילות המטוס בחודש שחלף. במועד השלמת העסקה העבירה המוכרת לגלובל ליסינג את כספי הרזרבות שנצברו ברשותה, עד למועד זה.

לאחר ביצוע עסקה זו, שהיא השלישית במספר לרכישת מטוסים תוך שימוש בחלק מכספי הנפקת אג"ח של גלובל ליסינג, ימנה צי המטוסים של גלובל ליסינג 23 מטוסי סילון המוחכרים ל-10 חברות שונות בשמונה ארצות על פני ארבע יבשות שונות.

בעקבות ביצוע העסקה, התקבולים של גלובל ליסינג מדמי החכירה, על פי הסכמי ההחכרה של המטוסים, צפויים להסתכם בשנים הבאות לסך של כ-198מיליון דולר .

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: