אא

סרי לנקה – האותנטיות המשומרת מעצימה את סקרנות המבקרים

נתור מציעה טיול מאורגן לסרי לנקה של תשעה ימים ושבעה לילות, המבוסס על חצי פנסיון ותוכנית מלאה הכוללת את האתרים המרכזיים והחשובים בסרי לנקה, אשר כאמור הולכת ומתפתחת אך באותה העת שומרת על ייחודה.

Shutterstock Shutterstock


 שמות רבים לסרי לנקה: אי התבלינים, גן עדן טרופי, הדמעה של הודו ואי האבנים היקרות. לא לחינם קבע מרקו פולו כי זהו האי היפה בעולם.

האי שבאוקיאנוס ההודי הפך בשנים האחרונות ליעד מבוקש בקרב המטייל הישראלי, שכבר ראה וטייל במזרח הרחוק. סרי לנקה היא עדיין יעד חדש ומסתורי. האותנטיות שהיעד מצליח לשמר, רק מעצים את סקרנותם של התיירים.
האי מציע שפע של אתרים היסטוריים, דתיים ותרבותיים, מסורת מקומית ארוכת שנים שהשתמרה כפי שהיא ע"י בני המקום, שמורות טבע עם יערות גשם ומגוון בעלי חיים, חופים זהובים שבהם פעילויות ספורט ימי, נופש ופנאי, לצד פיתוח מאסיבי של תשתיות תיירותיות.

נתור מציעה טיול מאורגן לסרי לנקה של תשעה ימים ושבעה לילות, המבוסס על חצי פנסיון ותוכנית מלאה הכוללת את האתרים המרכזיים והחשובים בסרי לנקה, אשר כאמור הולכת ומתפתחת אך באותה העת שומרת על ייחודה.

הנוף המלווה את הטיול ציורי ומרשים – יערות, מפלי מים, נהרות ואגמים, הרים נישאים, מטעי התה המוריקים, לגונות מרהיבות וחופים חלומיים. במהלך הטיול נפגשים גם עם האוכלוסייה המגוונת שחיה באי, הסינהאלים, חלקם נוצרים וחלקם בודהיסטים, הטאמילים – המהגרים ההודים ועוד. ההכרות איתם מעמיקה כאשר מבקרים בבית מקומי ולומדים על חיי היום-יום באי הטרופי, בבית ספר מקומי, במקדשים ולעיתים אף זוכים להתבונן מקרוב ולקחת חלק בחגיגות שונות, כגון פסטיבל ה"אסאלה פרהארה" - פסטיבל השן הקדושה שמתקיים מדי שנה בקנדי, אליו מגיעים בודהיסטים רבים מרחבי העולם החוגגים במשך עשרה ימים במצעד ובו משתתפים אלפי מאמינים, פילי ענק מקושטים, ריקודים מסורתיים – פסטיבל צבעוני וססגוני!

לצד כל אלו, כולל הטיול חוויות מיוחדות כרכיבה על פילים, שיט בסירות זכוכית המאפשר הצצה אל עולם המים המרתק, ביקורים מעניינים בחוות תבלינים, מכרה לאבנים יקרות, חוות צבים – חוויות המתאימות לכל הגילאים.

בתי המלון במקום, בדרגת תיירות טובה וראשונה, מדריך מקומי צמוד וכמובן המטבח הסרי לנקי העשיר בטעמיו הכולל בין היתר תבשילי אורז שונים, מאכלי ים, פירות טרופיים בצבעים מרהיבים ובטעמים מיוחדים – מאפשרים הנאה מובטחת וחוויה של פעם בחיים.

הטיול באי מתחיל בקבלת פנים חמה כבר בשדה התעופה, כאשר המדריך המקומי החייכן מניח על צווארו של כל נוסע שרשרת פרחים צבעונית בברכת "Ayubowan" המקומית. מיד לאחר הנחיתה בשעת בוקר מוקדמת, נוסעים לעיירה ניגומבו הסמוכה , צוק רם ונישא עליו בנה מלך הממלכה את ארמונו במאה ה-5 לפנה"ס, לצד פסלי ענק וגני מים. המטיילים עולים אל מעלה הצוק, בשבילים ומדרגות, לצד מערות החצובות בסלע ובהן ציורי קיר מרהיבים. בפסגת הצוק מתגלה נוף פנוראמי עוצר נשימה! עוד מבקרים בפולונרואה ], אשר יש הטוענים כי היא תרשיש המקראית וכן בקולומבו הבירה, בה רואים את בנייני הממשל, רחובות המסחר, מקדשים מרהיבים ושווקים ססגוניים, הומי אדם.

במהלך הטיול נחשפים גם לאוצרות הטבע המרשימים של האי. בפינאוולה רואים את "בית היתומים לפילים", בו מגינים על פילים צעירים אשר ננטשו בטבע ומטפלים בהם עד בגרותם. מחזה מרהיב ומיוחד הוא לראות את מאות הפילים הקטנטנים, בזמן הרחצה והאכלתם. מבקרים בחוות תבלינים בה עצי תבלין כמו הקינמון, ההל, הפלפל ועוד. בתום הסיור נתור מפתיעה את מטייליה ומזמינה אותם ליהנות מעיסוי מרגיע בחווה, בשמנים טבעיים. בהמשך נהנים גם מרכיבה על פילי ענק באזור כפרי וציורי, מבקרים בגנים הבוטניים המלכותיים, בהם כ-5,000 מיני עצים בעלי גזעים ענקיים, שיחים ופרחים מדהימים, חלקם נדירים וייחודיים לסרי לנקה בלבד. באזור ההררי של נוארה אליה – המכונה "אנגליה הקטנה", אפשר לראות את קוטפות עלי התה במטעים הרבים המכסים את האזור אשר פרסמו את האי בכל רחבי העולם הודות לתה הציילוני.

מיקומו של האי, על שפת האוקיאנוס ההודי, והיותו אי טרופי קסום, מאפשר הצצה מרתקת על עולם מים מופלא. במהלך שיט חוויתי על נהר המאדו, צופים בלטאות המים הענקיות המפורסמות באזור ומתרשמים מחיי היום יום של הכפריים המוצאים את מחייתם על שפת הנהר. בהמשך גם יוצאים אל הים בסירות בעלות רצפת זכוכית ועם קצת מזל, גם צבי ים ענקיים, אלמוגים, דגים צבעוניים מסוגים שונים ועוד. ביקור מעניין נוסף הוא בחוות גידול ושימור של צבי ים, בה לומדים על דרכי גידולם ואורחות חייהם של חיות אלה הנמצאות בסכנת הכחדה.

המגוון האנושי בסרי לנקה הוא פרק מיוחד בפני עצמו. בין תושבי האי ניתן למצוא בודהיסטים, הינדים, נוצרים ומוסלמים. שילוב זה, בנוסף להיסטוריה העשירה בכובשים זרים, יוצר פולקלור עשיר ותרבות מגוונת. במהלך הטיול מבקרים בבית סרי לנקי טיפוסי, בבית ספר מקומי, במפעל לייצור מסכות מסורתיות המשמשות את המקומיים בטקסיהם הססגוניים ובמכרה לאבנים יקרות. מופע הפולקלור הססגוני בקנדי מלמד גם על השוני בין תושבי האי הסינהאלים והייחודיות של תושבי העיר קנדי. באזור החוף נצפה בהכנת ה"טודי" הסרי לנקי – תהליך הפקת יין ודבש מעצים .

לאחר כל הסיורים המרתקים, נתור מציעה את "הדובדבן" של הטיול - נופש באזור החוף הדרום-מערבי של סרי לנקה, הידוע בחופיו המרהיבים ובבתי המלון המפנקים. אתרי הנופש שעל שפת האוקיאנוס ההודי מציעים פינוק חוויתי הכולל חופי רחצה ציוריים, בריכות שחיה ופעילויות ספורט ימי מגוונות - סקי מים, מצנחי רחיפה, גלשני רוח ועוד.
ללא ספק, ביקור בסרי לנקה הוא חוויה בלתי נשכחת, המתאימה לכל גיל, המאפשרת הצצה מיוחדת אל אי טרופי מושלם.

אגב, נדרשת אשרת כניסה לסרי לנקה, אותה יש להנפיק מראש, לפני ההגעה לסרי לנקה, באמצעות שגרירות סרי לנקה בישראל או באתר האינטרנט www.eta.gov.lk.

נכתב ע"י ישראלה גזית, מח' אופרציה - טיולים מאורגנים נתור.




צוק סיגיריה


קולומבו - בירת סרי לנקה

צילום תמונות: ישראלה גזית, מח' אופרציה - טיולים מאורגנים נתור



הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםסרי לנקה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: