אא

סרי לנקה - אי התבלינים ואבן החן של האוקיינוס ההודי

יוסי פישר ברשמים מביקורו בסרי לנקה: שילוב של נופים, טבע עוצר נשימה, אתרים היסטוריים בעלי חשיבות עולמית [אתרי מורשת עולמית של אונסקו] הרכב אוכלוסיה מעניין, שילוב של מספר דתות - סינהליים, הינדו, מוסלמים ונוצרים, שחיים זה לצד זה, מזון מעולה, בתי מלון מצוינים ולא יקרים, וכמובן, עשרות ומאות ק"מ של חופי ים בתוליים המתאימים לשחייה, צלילה וגם אתרי גלישה מצוינים.

Shutterstock Shutterstock

עבודתי בתחום התיירות והתעופה מאפשרת לי לבקר במקומות יפים במיוחד.

לפני כשנתיים ביקרנו בסרי לנקה. ניצלתי את הטיסה הנוחה עם רויאל ג'ורדאנין דרך עמאן ובתוך 5.5 שעות נחתנו בקולומבו, עיר הבירה של האי סרי לנקה, לשעבר ציילון.

סרי לנקה היתה שקועה זה עשרות שנים במלחמת אזרחים עקובה מדם בין הרוב הסינהאלי למיעוט הטאמילי. זוהי המדינה הראשונה בה הטרור עשה שימוש מאסיבי במחבלים מתאבדים, שאחר כך זלג למקומות אחרים.
בתחילת שנת 2009 הסתיימה הלחימה בין הצבא לבין המורדים הטאמיליים בניצחון חד משמעי של הצבא ובכניעה של המורדים. הגיע הזמן לבקר באי הזה וכך עשינו.

איזור שלם בצפון המדינה, בו חי המיעוט הטאמילי, שהיה זמן רב תחת שלטון צבאי, נפתח לכניסת אזרחים. ממה שנאמר לי, חלק ניכר מחופי הים היפים ביותר באי מצויים באזור זה. שווה לבקר לפני שהאזור יוצף בתיירים.
סרי לנקה הנה שילוב של נופים, טבע עוצר נשימה, אתרים היסטוריים בעלי חשיבות עולמית הרכב אוכלוסיה מעניין, שילוב של מספר דתות - סינהליים, הינדו, מוסלמים ונוצרים, שחיים זה לצד זה, מזון מעולה, בתי מלון מצוינים ולא יקרים, וכמובן, עשרות ומאות ק"מ של חופי ים בתוליים המתאימים לשחייה, צלילה וגם אתרי גלישה מצוינים.

ממליץ על ביקור במרכז סרי לנקה: העיר KANDY בה נמצא המקדש עם השן של בודהה. האתר הקדוש ביותר לאוכלוסיה הסינהלית באי. בעיר KANDY נמצא גם הגן בוטני המטופח, שהביקור בו הוא 'חובה'. מאות דונמים של פרחים וצמחיה, שהובאה מכל רחבי האי.

באיזור KANDY יש גם מלטשות לאבני חן. סרי לנקה מפורסמת במגוון רב ביותר של אבני חן והמחירים נמוכים ביותר בהשוואה למחירי האבנים בישראל.

ביקור במטעי התה המפורסמים וסיור במפעל ליצור תה הם אופציה מענינת לטיול.

סרי לנקה ידועה בתבליניה הרבים. סיור של שעה-שעה וחצי בחוות גידול תבלינים יכולה לעניין משפחות.

ביקור במקדש ובמערות של DAMBULLA. אלו שורה של מערות טבעיות בראש גבעה. לאחר טיפוס של כרבע שעה מגיעים לפתח המערות, וכשנכנסים המראה עוצר נשימה. מאות מ"ר של ציורי קיר בני כ-1,500 שנה, שצוירו ע"י הנזירים שחיו באיזור והגיעו למערות לצורך מדיטציה. זהו אתר מורשת עולמית של אונסקו. מדהים!

במרחק של כשעה נסיעה נמצא הצוק של SIGIRIA . הצוק בולט בסביבה. לפני למעלה מ-1500 שנה בנה השליט ארמון בראש הצוק. מסביב לצוק הקים ביצורים, חפיר ענק מלא במים ותנינים בין הביצורים לצד גנים ושרידי בריכות ומזרקות מים, שלא היו מביישות את הארמונות ברומי העתיקה.

הטיפוס במעלה המצוק הוא של 1,200 מדרגות ומצריך כושר גופני בסיסי. הנוף מפסגת המצוק עוצר נשימה ביופיו. גם אתר זה הוא אתר מורשת עולמית וברור מדוע.

באיזור קיימים יערות גשם, שבהחלט ניתן לערוך בהם טיולים על גבי פילים. אני בחרתי לסייר באיזור מהאוויר בעזרת כדור פורח. יוצאים בזריחה וטסים במשך כשעה וחצי לפי כיוון הרוח. קשה להעביר את החוויה הזו. צילומי סטילס לא ממש מעבירים את התחושה.

Udawalawe National Park
ממוקם 165 ק"מ דרומית לקולומבו הבירה. זהו אחד מהפארקים היפים באי, בו ניתן למצוא מגוון רחב של חיות בר גדולות בסביבתן הטבעית. גולת הכותרת של החי בפארק הינם עדרי הפילים והנמרים. ניתן בהחלט לערוך ספארי של מספר ימים בשילוב חופשה באחד מעשרות החופים היפים באזור.

את הלילה והיום האחרון מומלץ להעביר בעיר הבירה קולומבו. ניתן לעשות בה קניות זולות, בעיקר מזכרות ואופנה מערבית. חלק ניכר מבגדי המותגים האירופאים והאמריקאים המוכרים לרובכם מיוצרים באי זה ולכן ניתן לרוכשם בזול, ואלו בחלקם הגדול אינם זיופים!

לסיכום: סרי לנקה היא יעד מצוין למגוון טיולים החל מטיולי תרמילאות, חופשות משפחתיות, נופש רומנטי עם בן/בת הזוג במלון מפנק בחוף ים בתולי, נופש אקסטרים הכולל צלילות, באנג'י וטראקים בג'ונגלים, וכן, גם טיול להכרה של תרבות מופלאה. כל זה במחיר שווה לכל נפש, דומה לתאילנד מבחינת ההוצאות. או כפי שהגדיר אותה חבר טוב שלי, שנמצא במקצוע שנים רבות: סרי לנקה היא 'הודו רק ללא הג'יפה'.

הנקודה הישראלית: רוב האוכלוסיה באי מעריצה את ישראל. חלק מהניצחון של הצבא על המורדים קשור לנשק, שבו השתמש הצבא ולהכשרתו על ידי מומחים ישראליים.

במוזיאון חיל האוויר של סרי לנקה ניתן לראות את מטוס הכפיר. חיילי העילית של הצבא מצוידים בנשק אישי מתוצרת ישראל. אפשר להרגיש בבית!




המקדש המוזהב בדמבולה


מצודת סיגיריה



צילום תמונות: יוסי פישר

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםסרי לנקה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: