אא

סרי לנקה, האי הקדוש, 'הדמעה של הודו'

יוסי ברגינסקי, מספר על תכנית הטיול שמציעה כרמל שרותי תיירות לסרי לנקה.

Shutterstock Shutterstock


אם תסתכלו על המפה של סרי לנקה, ובמיוחד על מיקומה בחלקה הדרומי של הודו, תבינו מדוע תכנית הטיול של 'כרמל לג'נד' נקראת 'העגיל של הודו'.

האי האקזוטי 'תלוי' על הפינה הדרומית של תת היבשת ההודית, ויש המכנים אותה גם 'הדמעה של הודו' .

יהיה כינויה אשר יהיה, סרי לנקה, הידועה כציילון לשעבר, היא מדינה מרתקת, עם נופים ואתרים, אשר הביקור בהם ימלא אותנו בתחושה של הנאה והתפעמות.

כשגלגלי המטוס ישקו למסלול האספלט הארוך של קולומבו, עיר הבירה, נוכל להבחין ברצועת החוף וצבע המים הכחולים מצד אחד ובאזור ההררי האופייני למרכזה הגיאוגרפי של סרי לנקה מצד שני.

הכניסה למדינה הסימפטית הזו היא מהירה ונעימה. אנחנו נוסעים מכאן לביקור בבית היתומים לפילים, אשר נוסד בשנת 1975 במטרה לסייע בחינוך ושימור אוכלוסיית הפילים במדינה. בית היתומים שוכן בסמוך לנהר מאהה-אויה, אשר משמש גם כאתר לרחיצת הפילים. לאחר שנתרשם מאתר ביקור זה, נמשיך לעבר מקום יוצא דופן, סיגיריה, 'מצודת הסלע'. זהו ארמון מלכותי מהמאה ה-5, אשר נבנה במרומי צוק איתן המזדקר לו בלב מישור. ציורי קיר מרהיבים במערות, כפות האריה, מבני הארמון - כל אלו ועוד נפגוש בזמן טיפוסנו לראש הצוק והנוף המדהים הנשקף ממנו.

סרי לנקה היוותה צומת חשוב למעבר כובשים וניתן למצוא במרחביה שאריות בולטות לעמים אלה: הולנדים, פורטוגזים, אנגלים, מוסלמים... במסלולנו נחלוף דרך מספר נקודות ציון מרכזיות בעברה ההיסטורי של סרי לנקה וננוע במרחבי התקופות מאז 2500 שנה אחורה.

המטייל בסרי לנקה יפגוש עם חביב ומסביר פנים ואתרי ביקור מטופחים. בעיר קנדי נערוך ביקור ב'מקדש השן' השוכן בסמוך לאגם מקסים ונשתתף בטקס מיוחד במינו. אנחנו גם נראה את העיר מזווית מיוחדת דרך עיניו של נהג ה"טוק טוק" המקומי.

חלקו הראשון של טיולנו מתמקד באזור ההררי, בו נשהה מספר ימים ונבקר בערים עתיקות, ערים קולוניאליות, ולא נפסח על טרסות התה הציילוני המשובח, גני התבלינים, גנים בוטניים ועוד. מזג האוויר בתקופה זו של השנה 'מזמין' אותנו לבוא וליהנות ממכמניה הרבים. אנחנו משלימים את הביקור באי הקסום בירידה אל קו החוף המערבי - דרום מערבי, בו 'ניתקע יתד' ליומיים ונהנה מביקורים מיוחדים ומתופעות טבע מעניינות.

בסרי לנקה מטבח עשיר ומגוון העונה לשלל טעמים ובכל מלון בו מבקרים ניתן יהיה ליהנות ממנו ולחוות חוויה קולינרית שונה.

מיקומה הגיאוגרפי של סרי לנקה, בקרבת קו המשווה, מעניק לה מזג אויר מיוחד, וניתן לטייל בה רוב חודשי השנה, למרות שבתקופות מסוימות יש מונסונים קצרים, אשר לא מפריעים לטייל.
בהעדר טיסות ישירות לכאן, ישנן כמה אפשרויות להגיע דרך יעד ביניים אחד. ניתן לטוס דרך ירדן, אדיס אבבה, מומביי, קייב ועוד.

לא משנה איך הגענו ובאיזה נתיב, בטוחני כי הדרך חזרה תהיה כשבראשנו זיכרונות נהדרים מטיול מקסים ויוצא דופן!

נכתב ע"י יוסי ברגינסקי, כרמל שרותי תיירות.



 



הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםסרי לנקה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: