אא

נשיא ארה"ב מכיר בחשיבות התיירות הנכנסת – הלוואי עלינו

יוסי פישר - סגן יו"ר חטיבת התיירות הנכנסת בהתאחדות סוכני הנסיעות כותב על התערבות נשיא המעצמה הגדולה בעולם, כדי להביא יותר תיירים לארצו.

Shutterstock Shutterstock

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, פעל באופן חסר תקדים על מנת לעודד את התיירות לארצו. בסוף השבוע האחרון, הודיע הנשיא על צו נשיאותי שיאפשר להקל את הליך קבלת אשרות התייר לתיירים בדגש על שתיים מארצות ה -BRIC . סין וברזיל.

בנוסף, התוכנית לפטור מאשרת תיירים, תורחב למדינות נוספות .

הנשיא כותב בצו שפורסם בהרחבה, שהממשל בראשותו מכיר בחשיבותה הכלכלית הגדולה של התיירות הנכנסת ומציין שתעשיית התיירות היוותה בשנת 2010 2.7% מסה"כ התוצר הלאומי הגולמי של ארה"ב וייצרה 7.5 מיליון מקומות עבודה.

לדברי הממשל האמריקאי, תעשיית התיירות האמריקאית תוכל לייצר עוד כמיליון משרות בעשר השנים הקרובות באם תוגדל כמות המבקרים מחו"ל לארה"ב.

בנאומו בדיסני אורלנדו, בו הציג הנשיא את הצו הנשיאותי בפני צמרת תעשיית התיירות האמריקאית אמר בין השאר הנשיא אובמה: "כל שנה מבקרים בארה"ב מיליוני תיירים מכל העולם, וככל שיגיעו יותר תיירים לארה"ב כך נוכל לייצר יותר מקומות עבודה עבור אזרחנו".

"אני נמצא כאן לפניכם היום, מכיוון שאני רוצה יותר תיירים באמריקה מחר. אני רוצה שאמריקה תהיה יעד תיירות מוביל בעולם".

בנוסף להקלות באשרות לתיירים, כולל הצו הקמת כוח משימה נשיאותי בראשות הנשיא, מנכ"לים של חברות תיירות גדולות, ראשי אירגוני תיירות – סוכני נסיעות, מלונאים, מרכזי קונגרסים ואטרקציות תיירות, כמו כן את שרי הממשלה הנוגעים בתחום. תפקידו של כוח משימה זה הוא לגבש המלצות לאסטרטגית התיירות לארה"ב.

מועצת התיירות האמריקאית – THE US TRAVEL ADVISORY BOARD תהיה הגוף שימליץ אלו מדינות נכון ורצוי לכלול בתוכנית הפטור מהאשרות.

בישראל לעומת זאת: תעשיית התיירות יצרה בשנת 2010 כ-33 מיליארד ₪ מחזור מתוכם כ-15 מיליארד ₪ הגיעו מהתיירות הנכנסת. תעשיית התיירות בישראל מעסיקה כיום ישירות כ-100 אלף עובדים ובעקיפין כ-200 אלף עובדים בעיקר בפריפריה ובקרב אוכלוסיות שחלקן היחסי בשוק העבודה נמוך.

יש לקרוא לראש ממשלת ישראל ללכת בדרכו של הנשיא האמריקאי, לפחות בגישה לתעשיית התיירות.

על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להכיר בחשיבות התיירות בישראל כתעשייה. מעבר לחשיבות ההצהרתית, יש להקים מועצה מייעצת של אנשי מפתח בתחום התיירות – כוח משימה תיירותי שיקבע ביחד עם שרי הממשלה הנוגעים בתעשייה בראשות שר התיירות אסטרטגיה תיירותית למדינת ישראל לעשר השנים הבאות.

אולי מה שטוב לאמריקה עשוי אולי גם להטיב עם ישראל?

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טור אישי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: