אא

טורקיש איירליינס תחל במשא ומתן לרכישת חברת התעופה הפולנית לוט

נשיא טורקיש אמר בראיון לעיתון טורקי כי הממשל הפולני מעוניין להפריט את החברה, חרף התנגדות הציבור, וכי שר הכלכלה הפולני אמר לו שהוא מעוניין שטורקיש תרכוש את החברה.

Shutterstock Shutterstock
במאמר שפורסם הבוקר בעיתון הטורקי היומי הנפוץ 'הורייט', נכתב שטורקיש תתחיל מו"מ לרכישת המוביל הלאומי הפולני וזאת בעקבות החלטת ממשלת פולין להפריט את החברה.

נשיא חברת טורקיש אישר על הכוונה לפתוח בשיחות מול הפולנים בראיון שנתן לערוץ הטלוויזיה CNN TURK.

בראיון שנתן ציין נשיא חברת טורקיש, חמדי טופש, שהממשל הפולני מעוניין להפריט את חברת לוט חרף התנגדות ציבורית. "חברת טורקיש גדלה בשנים האחרונות פי שלושה עד פי ארבעה מהממוצע בתעשיית התעופה העולמית תוך השקעה ושמירה על ריווחיות".

עוד מסר נשיא טורקיש ששר הכלכלה הפולני אמר בחודש דצמבר האחרון שחברת לוט תופרט וכי הוא מעוניין שחברת טורקיש תרכוש אותה .

הודעות אלו באות לאחר שבסוף החודש שעבר, פורסם שחברת טורקיש והחברה האוקראינית 'אירוסוויט' הגיעו להסכם 'קוד-שייר' בטיסות בין איסטנבול למספר ערים מרכזיות באוקראינה. הסכם זה מדגיש את רצונה של טורקיש להגדיל את פעילותה בארצות מזרח אירופה.

האסטרטגיה של טורקיש בנושא הבלקן וארצות מזרח אירופה היא להפוך את איסטנבול ל-HUB לטיסות מארצות הבלקן בעיקר לצפון אמריקה.

חברת טורקיש מחזיקה בבעלותה 49% מחברת התעופה הלאומית של בוסניה–הרצוגובינה וכן הביעה את רצונה לרכוש את חברת הדגל הסרבית JAT.

חברת טורקיש הטיסה בשנת 2011 כ-32.6 מיליוני נוסעים ומחזיקה בצי בן כ-176 מטוסים.

שאיפותיה של חברת טורקיש להפוך לאחת מחברות התעופה המובילות בעולם ניכרות במעשיה.

החברה מחזיקה הזמנות לעשרות מטוסים חדישים הן מאיירבס והן מבואינג. החיבור של רשת טיסות מעולה, חיבורי טיסות נוחים, ציי מטוסים מתקדם ושרות מצויין הפכו את חברת טורקיש לאחת מהחברות המובילות בסקרי צרכנים באירופה.

אין ספק שאם אכן תרכוש טורקיש את חברת לוט החברה גם היא בברית ה'סטאר', האיום על השליטה של קבוצת לופטהנזה במרכז אירופה יחריף.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: